Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Warmdraaien draaien auto en accu

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
    En als't raam dichtgevroren is, zet je je deur open of zo?
    Nog maar een paar keer gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
      gewoon ter info

als verwarming op max staat warmt het koelwater (en bijgevolg motor) het minst snel op want je jaagt continu ijskoude lucht over de verwarmingsradiator die het koelwater dus koelt terwijl de lucht de warmte opneemt
      weet ik, maar van alle auto's die hier ooit hebben gestaan ben ik nog het meeste onder de indruk van mijn auto zijn verwarming. terwijl met dit weer mijn vader en moeder hun auto al tot in antwerpen moeten rijden voor hun auto ook maar een beetje warmte geeft. moet ik nog de snelweg oprijden (en ik woon een goeie 5 minuten van de snelweg) of die staat al op 82 graden. ik denk dat dit komt omdat ondanks het een 6 cilinder is mijn auto niet veel meer water meeheeft dan een europese 4 cilinder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        weet ik, maar van alle auto's die hier ooit hebben gestaan ben ik nog het meeste onder de indruk van mijn auto zijn verwarming. terwijl met dit weer mijn vader en moeder hun auto al tot in antwerpen moeten rijden voor hun auto ook maar een beetje warmte geeft. moet ik nog de snelweg oprijden (en ik woon een goeie 5 minuten van de snelweg) of die staat al op 82 graden. ik denk dat dit komt omdat ondanks het een 6 cilinder is mijn auto niet veel meer water meeheeft dan een europese 4 cilinder.
        naft vs diesel ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          zelfde met de thunderbird
          start de motor. blower, verlichting, radio etc alles uit. en ga ijs krabben. na ca 5 a 6 minuten zijn de ruiten ijsvrij, dus instappen en de kachel blaast dan al warm lucht
          metertje staat dan op een kwart van de temperatuur.
          en geluidsoverlast?
          mijn vogeltje heeft al zijn dempers, en stationair hoor je hem amper. fluisterstil zullen we maar zeggen
          en wat betreft verbruik,boeit mij niks. een koude willy tussen je benen is erger als 2 liter extra verbruik

edit:
          heb de ruiten eens gekrabt zonder de motor voor te starten... behalve dat de ruiten beslaan, was het ijs weer bevoreren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            I see, eindelijk eens iemand die daar eens een zinnig antwoord op kan geven.

Maar hoe zit dat nu met die visositeit van bvb mijn synthetisch 5w30? Zou dat wel eens willen zien eigenlijk, hoe die olie zich gedraagt bij bvb -5°C.
            Simpel, en je moet daar is een vergelijkende test in doen met verschillende viscositeiten, heb dat 20j geleden is gedaan.
            Je neemt een bus olie, en plaatst ze in de diepvries, na 24h ga je is kijken en doe je ze open.
            15w is stroop.
            Idem met diesel trouwens, ook ooit getest, na problemen op wintersport met mijn ouders ben ik toen is begonnen met die testjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
              naft vs diesel ???
              mammy heeft ne naft, pappie heeft nen diesel en die naft staat zelfs warmkes binne in de garage.

Comment

Lang leve een garage

En als we de chevrolet pickup gebruiken (die altijd buiten staat) is het meestal gewoon 5min warmdraaien, schrapen en dan vertrekken...
                Last edited by ; 04/01/2010, 20:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Zijraam open => hoofd door raam. Werkt prima, ziet er misschien marginaal uit, maar na een km is er minstens 5cm van de voorruit ontdooid en kan je als een john op de middenarmsteun leunen en zo door het raam kijken. Overdag zou ik het nu ook niet doen, maar als ik naar het werk rij is dat toch meestal 's nachts (en in Frankrijk is dat toch normaal)
                  Je vlakke hand enkele minuten tegen de binnenkant van de voorruit drukken (op de plaats waar je wilt doorkijken), en op die plaats zal je na enige ogenblikken kunnen doorpiepen. De rest van de ruit kan dan rustig verder ontdooien. Het werkt efficient. Een koude hand moet je er wel bijnemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Zijraam open => hoofd door raam. Werkt prima, ziet er misschien marginaal uit, maar na een km is er minstens 5cm van de voorruit ontdooid en kan je als een john op de middenarmsteun leunen en zo door het raam kijken. Overdag zou ik het nu ook niet doen, maar als ik naar het werk rij is dat toch meestal 's nachts (en in Frankrijk is dat toch normaal)
                    Chinese trucker rijdt met kartonnen voorruit

Nieuwsbrief RSS
                    Tags: chauffeurs incidenten transportbranche Truck

Door: Arjan Velthoven
                    Gepubliceerd op 14 december 2009 10:45

China News Network maakte afgelopen week melding van een trucker die van de weg werd gehaald nadat gebleken was dat hij al honderden mijlen had gereden met een stuk karton over zijn vernielde voorruit.
                    Chauffeur Li reed met zijn hoofd uit het raam gestoken -terwijl het streng vroor- of al glurend door de kleine gaatjes in het karton dat de gehele voorkant bedekte.
                    De verkeerspolitie zette hem aan de kant op de Jinggang'ao snelweg in de provincie Henan. "Het weer was extreem koud maar we zagen die truck met zijn kartonnen voorruit en de chauffeur had zijn hoofd al een flinke poos buitenboord gestoken voordat we hem van de weg haalden", zei een politiewoordvoerder.
                    Li sprong uit de cabine met een gezicht dat paars aangelopen was van de kou. Hij vertelde de agenten dat hij betrokken was geweest bij een ongeluk in de provincie Hubei, een paar dagen eerder. Door zijn overvolle werkschema had hij nog geen tijd kunnen vinden de ruit te laten repareren.
                    Hij bekende de politie dat hij al ruim 400 mijl had afgelegd met het karton voor de kapotte ruit. "Als er een boel verkeer was dan stak ik m'n hoofd uit het zijraam", vertelde hij de politie. Hij reed met zijn hoofd uit het raam gestoken tot zijn nek stijf werd en bevroren aanvoelde; daarna reed hij weer een stuk al turend door de gaten in het karton. De politie heeft Li verplicht zijn truck eerst te laten repareren, voor hij zijn weg mocht vervolgen.

ben jij chinees ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      ik wacht telkens bij een koude start tot wanneer het stationair toerental terug normaal loopt. meestal begint die aan 1100-1200 en zakt dan naar 900 rpm of 700 rpm (afhankelijk of de airco aan of uit staat)

sowieso altijd beetje wachten om oliedruk te laten opbouwen

dan gewoon normaal rijden, en geen volgas en/of hoog in de toeren gaan
                      na een 6-7 km opbouwen, maar hangt af van de auto.. éne warmt sneller op dan de andere
                      Op oliedruk wachten bij koude start in de winter is ook niet echt een aanrader...
                      zoals skippie al aanhaalde is u olie dikker, met gevolg dat u oliepomp minder debiet levert.. aangezien u pomp minder debiet levert zal sowieso de druk stijgen ( is nu eenmaal zo bij pompen : Groot debiet -> lage druk , Klein debiet --> hoge druk)
                      Btw vanaf dat ge u motor start.. hebt ge oliedruk.. aangezien u pomp aan uwe nokkenas hangt...
                      Zoals al eerder verteld Krabben --> starten --> direct rijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                        Op oliedruk wachten bij koude start in de winter is ook niet echt een aanrader...
                        zoals skippie al aanhaalde is u olie dikker, met gevolg dat u oliepomp minder debiet levert.. aangezien u pomp minder debiet levert zal sowieso de druk stijgen ( is nu eenmaal zo bij pompen : Groot debiet -> lage druk , Klein debiet --> hoge druk)
                        Btw vanaf dat ge u motor start.. hebt ge oliedruk.. aangezien u pomp aan uwe nokkenas hangt...

Gij werkt in de chemie zeker??
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Mijn vorige had zo'n Webasto maar daarvoor moest de motor draaien dusja... . En buiten veel lawaai en rook merkte ik daar eigenlijk niet veel van.
                          ...
                          dat zijn webastos voor bijverwarming.....de webastos als standverwarming zijn ideaal.....30 min voor je vertrekt springt het op....wanneer je in je wagen stapt heeft deze lekker warm en zijn de ruiten ijsvrij... de mijne hoor je amper draaien en rookt niet meer ..bouwjaar 2009..de vorige webasto in mijn vorige wagens rookte ook wel een beetje....maar als je ketel voor je deur staat te draaien zal ie ook wel roken denk ik....ik vind het raar dat de standverwarmings niet beter gekent zijn....

Comment

Ach ja diesels...
                            die warmen nog trager op he.
                            Ons atmo 1.6 naftje durven we wel eens te laten warmdraaien. Tis mijn vriendin hare mainstay en koude heeft ze echt nie graag. Daarenboven is het na een paar minuutjes al warm blazen in het aangezicht.

Den 1.9 tdi... tja, dat is oostfront he. Tis niet alleen vuil en slecht (turbo-olie?) maar haalt ook weinig uit de eerste tien minuten. Toen ik wist dat het echt niet goed is, is warmdraaien verdwenen. Maar tis kilometers kinnekloppen natuurlijk...
                            mmmm stationaire voorverwarming op batterij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                              dat zijn webastos voor bijverwarming.....de webastos als standverwarming zijn ideaal.....30 min voor je vertrekt springt het op....wanneer je in je wagen stapt heeft deze lekker warm en zijn de ruiten ijsvrij... de mijne hoor je amper draaien en rookt niet meer ..bouwjaar 2009..de vorige webasto in mijn vorige wagens rookte ook wel een beetje....maar als je ketel voor je deur staat te draaien zal ie ook wel roken denk ik....ik vind het raar dat de standverwarmings niet beter gekent zijn....
                              Idd,heb het in de Touareg hier ook,is gewoon het beste wat er is..
                              In da A6 mis ik dat ding echt.
                              Een ding is zeker,ik koop nooit geen auto meer zonder zo een standkachel.
                              Zelfs bij positieve temperaturen voelt de auto heel anders aan na een half uurtje.
                              http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                Ach ja diesels...
                                die warmen nog trager op he.
                                Ons atmo 1.6 naftje durven we wel eens te laten warmdraaien. Tis mijn vriendin hare mainstay en koude heeft ze echt nie graag. Daarenboven is het na een paar minuutjes al warm blazen in het aangezicht.

Den 1.9 tdi... tja, dat is oostfront he. Tis niet alleen vuil en slecht (turbo-olie?) maar haalt ook weinig uit de eerste tien minuten. Toen ik wist dat het echt niet goed is, is warmdraaien verdwenen. Maar tis kilometers kinnekloppen natuurlijk...
                                mmmm stationaire voorverwarming op batterij...
                                werkt niet OP batterij hoor...gebruikt diesel uit de tank...een kleine mazoutbrander zoals in huis.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
                                  Idd,heb het in de Touareg hier ook,is gewoon het beste wat er is..
                                  Een ding is zeker,ik koop nooit geen auto meer zonder zo een standkachel.
                                  Zelfs bij positieve temperaturen voelt de auto heel anders aan na een half uurtje.
                                  Zelfde hier...dit is reeds mijn 4de wagen op rij die er is mee uitgerust....zalig gewoon

Comment

Warmdraaien doe ik bijna nooit. Meestal staat hij toch onder dak en als de wagen al eens buiten staat dan start ik eerst, maak ik snel snel de ruiten ijsvrij en spring ik erin. Alleen door te rijden wordt hij echt warm en zelfs dan duurt het 10 à 15 min. (het is sneller warm als je veel moet schakelen, stoppen en aanzetten dan bvb. 10 min aan een stuk zelfde snelheid rijden). Mijn vriendin klaagt er altijd over dat de wagen zo traag warm rijdt . Gewoon vest aan, sjaal aan en muts. Vanaf dat de verwarming opstaat muts en sjaal af, vest open et voilà.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                      dus wachten tot het stationair toerental zakt is niet goed?

Comment

Hier thuis laten we ook nooit warmdraaien vanwege de extra slijtage. Maar wat me verwondert is dat hier nog niemand gesproken heeft over de ruiten ijsvrij te maken door een kommetje lauw of warm water. Ik gebruik zo'n oude maatbeker van uit de keuken. In 30 seconden maak ik alle ruiten van de wagen ijsvrij en kan zonder problemen meteen vertrekken. Krabben vind ik nogal tijdrovend en niet zo heel efficiënt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                                          Hier thuis laten we ook nooit warmdraaien vanwege de extra slijtage. Maar wat me verwondert is dat hier nog niemand gesproken heeft over de ruiten ijsvrij te maken door een kommetje lauw of warm water. Ik gebruik zo'n oude maatbeker van uit de keuken. In 30 seconden maak ik alle ruiten van de wagen ijsvrij en kan zonder problemen meteen vertrekken. Krabben vind ik nogal tijdrovend en niet zo heel efficiënt.

Awel daar moet ge eigenlijk met 2 voor zijn
                                          1 doet rustig een emmer koud-lauw water (geen warm voor geen glasbreuk te hebben) over de voorruit , en zodra al het ijs weg is doet de ander de ruitenwissers aan. Anders bevriest het boeltje terug voor je je ruitenwissers aan hebt , en zet je eerst je ruitenwissers aan maak je ze kapot.

Als ik naar m'n weekendwerk moet zaterdagochtend is m'n mama altijd zo vriendelijk om een emmertje water te gooien

Comment

Working...
                                          X