Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HOW TO: sportief rijden op een verantwoorde manier(openbare weg).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij sportief rijden is een handgeschakelde versnellingsbak mijn eerste vereiste, vroeger zou ik ook een benzine ge-eist hebben maar hedendaags vind ik persoonlijk dat de verschillen duidelijk minder zijn dan vroeger. Verder als ik sportief rij dan rij ik nog steeds op een verantwoorde manier (volgens mijn mening dan) dan trek ik snel op, rem ik laat en op veilige wegen zonder véél verkeer ga ik soms ook een ferm over de snelheidslimieten want ik vind de limieten in belgië juist bij véél verkeer en slechte weersomstandigheden maar bij normaal weer en weinig verkeer zijn de limieten te beperkt. Wetsvoorstel die momenteel van gang is in duitsland vind ik super.

Verder schakel en rem ik af voor de bocht en volgas in de bocht als ik sportief rij op binnenwegen, nuja met m'n lage vering kan ik niet al te véél volgas gaan op de plaatselijke binnenwegen want er zijn tevéél putten in de weg.

Heb ik een passagier bij dan haal ik toch mindere topsnelheden dan anders en trek ik beduidend minder op enja muziekvolume 90% is ook een must bij me voor sportief rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Heb ik een passagier bij dan haal ik toch mindere topsnelheden dan anders en trek ik beduidend minder op enja muziekvolume 90% is ook een must bij me voor sportief rijden.

Dit begrijp ik niet... Dat komt je concentratie toch absoluut niet ten goede?

Bij mij staat de radio uit wanneer ik een sportief getint ritje maak.

Comment

• Echt eh, ik zet het volume luider net om rustiger te rijden... Anders rij ik continu op het motorgeluid van de zescilinder en dat is gewoon niet gezond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Echt eh, ik zet het volume luider net om rustiger te rijden... Anders rij ik continu op het motorgeluid van de zescilinder en dat is gewoon niet gezond
          Exact mijn gedacht. Wanneer je dan toch de grenzen van het maatschappelijk aanvaard idee omtrent sportief rijden wil aftasten moet je daar volledig op gefocust zijn, en met de muziek vollen bak aan kan dat in mijn ogen absoluut niet.

Comment

• Zouden er veel van de moraalridders hier de sneeuw al hebben opgezocht om fijn te gaan driften? Want nu dat "iedereen" dat doet is het misschien meer aanvaard?

Ik alvast niet, het zegt me ook zeer weinig. Geef mij maar gewoon een baan die niet vol ligt met witte drab.
            2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
              Zouden er veel van de moraalridders hier de sneeuw al hebben opgezocht om fijn te gaan driften? Want nu dat "iedereen" dat doet is het misschien meer aanvaard?

Ik alvast niet, het zegt me ook zeer weinig. Geef mij maar gewoon een baan die niet vol ligt met witte drab.
              Hier een ridder op zijn RWD paard, pakt quasi iedere bocht dwars op het witte goud. Maar ben dan ook geen moraalridder en woon in een land waar echt iedereen met een oude RWD Volvo's het doet! Allez, toch een beetje en niet altijd vrijwillig, maar toch (edit: sta natuurlijk ook op degelijke winterbanden).
              Last edited by Onehp; 21/12/2009, 21:08.
              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                sportieve rijders zijn in mijn vooroordeelse ogen mensen die vaak van banden en remmen moeten wisselen
                en daar loop ik ni hoog mee op, kwa rijstijl...persoon kan uiteraard supper zijn
                (en banden opsmoren door op circuit te rijden heb ik geen enkel prob mee, als ze zich daar ook even sportief tegen elkaar opstellen)

sportieve, naar ferdinand en de juste zin van't woord, das ook mijne rijstijl, zo snel als gaat zonder anderen te hinderen ergens geraken, en dat hinderen op 1001 manieren
                dan moet je mij eens uitleggen hoe je sportief kan rijden zonder relatief vaak van banden en remmen te wisselen

sportief rijden is niet hetzelfde als afressief rijden, akkoord
                maar ook niet hetzelfde als mijn grootmoeder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                  Sinds het over remmen gaat, kun je tijdens het remmen ook tussengas geven. Tussengas bij het terugschakelen. Met u linker been. En u rechter. Allez. Voor te remmen. Dat laatste en voor hetgene ervoor met het andere been. Niet u handen vergeten. En niet naar u voeten kijken. En vooral de gas niet vergeten. Liefst alles tegelijkertijd.

Kan mijn passagier me daarbij niet helpen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                    dan moet je mij eens uitleggen hoe je sportief kan rijden zonder relatief vaak van banden en remmen te wisselen

sportief rijden is niet hetzelfde als afressief rijden, akkoord
                    maar ook niet hetzelfde als mijn grootmoeder.
                    Ben het eens met Serial.
                    Sportief rijden hoeft daarom ook niet direct onveilig te zijn. (maja, wa is dan ook veilig? Is verkeer in't algemeen veilig??) Ma het is zowieso, denk ik toch, minder veilig dan wanneer ge u aan de max toegelaten snelheid houdt.

Als ik sportief rij, dan trek ik goe door, rem ni te vaak en hou ni te veel rekening met de max toegelaten snelheid. Enkel bebouwde kom of straten waar veel mensen/kindere komen daar hou ik mij dan wel aan de snelheid. Ik ga echter ni het uiterste uit de wagen halen en men eigen grenzen opzoeken. (al durf ik het wel, maar dan heb ik het ni meer over sportief. Eerder geflipt of kwaad.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Turbofles Bekijk Berichten
                      Kan mijn passagier me daarbij niet helpen ?
                      Nee, passagier moet achteruit kijken en zeggen wanneer er een boom op de auto afkomt.

Goei kerst
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                        Nee, passagier moet achteruit kijken en zeggen wanneer er een boom op de auto afkomt.

Goei kerst

Comment

Working...
                        X