Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pleidooi voor het maatschappelijk erkennen van het verschil tussen rijstijlen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• op een leeg rondpunt s'avonds gaan driften is toch niet gevaarlijk

Comment

• Maar is het risicoloos?
      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
        Maar is het risicoloos?
        Autorijden houdt sowieso risico's in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CentaurOnix Bekijk Berichten
          Punt.
          Als ik eens wat sportiever rij, zal het niet zo zeer zijn om te kicken, gewoon omdat ik er af en toe van hou, en dit zal ook enkel maar gebeuren als men gevoel er goed bij zit, en één van de belangrijkste dingen die voor dit gevoel zorgen is dat er niets kan gebeuren. Hier zullen ook andere weggebruikers niets van merken, en dan kunnen er inderdaad nog onvoorziene voorvallen gebeuren, maar niet meer dan anders. Wat ik net met dit alles wil bedoelen, er zijn zoveel roekeloze chauffeurs die risico's nemen die boven hun petje gaan, en dat is hetgene waar ik niet goed met omkan. En hier spreek ik vooral over mensen die risico's nemen om bijvoorbeeld tegen 80km/u door een woonwijk te vliegen, want dit kan onmogelijk gecontroleerd. Je moet je ook aanpassen aan de situaties, tuurlijk kan niet iedereen een sportieve rijhouding aannemen als het druk is, dan hoeft niemand dit te doen.

Maar bij deze van mijn kant ook een punt, je zal me niet snel begrijpen en als roekeloze 20-jarige pukkie die niet weet waar hij met bezig is blijven bekijken, terwijl ik zeker voorstander ben van een duidelijke wetgeving, en deze zal ik ook enorm veel respecteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Driesb Bekijk Berichten
            En hier spreek ik vooral over mensen die risico's nemen om bijvoorbeeld tegen 80km/u door een woonwijk te vliegen, want dit kan onmogelijk gecontroleerd.
            Een degelijke auto kan je soms beter controleren tegen 80 dan een oud versleten kraam bij 50.
            1991 BMW E30 318is

Comment

Maar is het risicoloos?
              99%. het rondpunt waar ik het over heb is klein en als je spint raak je het fietspad niet eens. om 22u zijn daar geen fietsers en zelden een auto. en als er een auto aankomt terwijl je aan het driften bent zal die wel rekening met je houden

Comment

• Driesb, welke rijvaardigheidsstages heb je al doorlopen?

Comment

Een degelijke auto kan je soms beter controleren tegen 80 dan een oud versleten kraam bij 50.
                  True, maar ik denk dat dries eerder doelt op controle over de omgeving.. Sportief rijden op de openbare weg gaat verder als enkel en alleen 't controleren van de auto

Edit: Controle is een verkeerd woord, overzicht zou beter zijn

Comment

• -----
                    Last edited by ; 30/10/2012, 07:55.

Comment

• De onverantwoorde bestuurders zijn vaak, maar niet altijd, personen die weinig inzitten met hun wagen, het soort van bestuurders van Corsa's van 14 jaar oud, en ook van die witte bestelwagentjes. Meestal wagens zonder enige power, maar die wel van de ene naar de andere redline gereden worden, of het nu diesel is of niet.

Anyway, het soort mensen dat hier niet zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CentaurOnix Bekijk Berichten
                        Nogmaals, dat jouw gevoel er goed bij zit is totaal subjectief en irrelevant. Jouw gevoel kan geen onvoorziene omstandigheden "voelen" aankomen, daarom noemt men ze onvoorzien, weet je wel...

Een tijd terug een verhaal gehoord over iemand een paar dorpen verder die met z'n zatte frak naar huis was gewandeld en in het veld in de mais is gaan liggen met z'n benen op de weg. Gelukkig heeft iemand hem gevonden die op dat moment niet "rallypilootje" aan het faken was. Tuurlijk is die zatlap zelf in fout. Maar als je op die veldbaan 50 rijdt zoals het hoort, dan zie je hem van ver liggen. Bij hogere snelheid, zeker na een bocht zit je erop, en moet je verder door het leven met de wetenschap dat je door je hoge snelheid iemand kreupel hebt gemaakt die anders z'n benen nu nog had, als je aan de normale snelheid had gereden.
                        Jaja, volledig akkoord, maar nogmaals, ik spreek hier echt waar niet over rallypilootje te spelen hoor Dat doe je op plaatsen die er voor voorzien zijn! Waarschijnlijk is de rijstijl die ik voor mij sportief noem nog minder sportief dan de gemiddelde forummer hier steeds aanneemt

Mja, alleszins, meningsverschil & het is correct dat je als oudere persoon me de les spelt, zeker op het vlak van veiligheid, maar ik denk dat je men rijstijl wat gevaarlijker inschat dan dat hij is.

Comment

• Driesb, welke rijvaardigheidsstages heb je al doorlopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
                            True, maar ik denk dat dries eerder doelt op controle over de omgeving.. Sportief rijden op de openbare weg gaat verder als enkel en alleen 't controleren van de auto

Edit: Controle is een verkeerd woord, overzicht zou beter zijn
                            Ook true.

Maar zelfs wanneer je overzicht hebt, kunnen sommige auto's je bij 80 nog toelaten te anticiperen, waar anderen je bij 50 al in de steek laten...
                            Last edited by DenDuvel; 04/12/2009, 15:27.
                            1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Driesb, welke rijvaardigheidsstages heb je al doorlopen?
                              gaat u alleen maar meer vertrouwen geven om nog sportiever te rijden

Comment

• Ik heb ooit een ongeveer gelijkaardige uiteenzetting gelezen als deze in de openingspost.
                                Maar dat was dan van een motorrijder. Het ging over overdreven snelheden, dat sommige mensen daar beter mee kunnen omspringen dan andere, net als bepaalde handelingen die door sommige beter kunnen uitgevoerd worden dan andere, enz... . Het kwam er uiteindelijk op neer dat (te) snel en sportief rijden eigenlijk afhankelijk is van persoon tot persoon of het wel of niet verantwoord is. Ik ben toen een lichte discussie met die mens aangegaan omdat ik niet akkoord was met al zijn standpunten. Die reageerde toen nogal heftig met dingen als 'moraalridder', 'verzieking van de maatschappij', 'onverdraagzaamheid', enz.... naar mijn hoofd te slingeren. Ik heb er toen wijselijk niet meer op gereageerd.

En wat toen wel heel 'scary' was aan die ganse zaak... is dat hij net één dag na onze discussie zichzelf heeft doodgereden met z'n moto.

Einde verhaal...

Comment

• Wat een bende moraalridders weer hier

Dan durft er eens iemand toegeven dat hij af en toe eens sportief rijdt, en waarschijnlijk nog veel voorzichtiger dan de helft van dit forum, en wordt hij weer lang alle kanten aangevallen.

Comment

• Levi,

Het probleem is niet dat ie sportief rijdt. Het probleem is dat ie zichzelf wijs maakt dat ie veilig bezig is.

Ik rij ook wel eens sportief, maar ga niet zeggen dat dit altijd even veilig gebeurt. En dan nog, is er een hemelsbreed verschil tussen mijn sportief rijden op de openbare weg en scheuren op circuit.

Topicstarter wil ons overtuigen dat sportief rijden veilig(er) is, en dat is inherent gewoon niet.

Comment

• De opzet van dit topic is zever en onzin. En het punt hier gaat helemaal aan mij voorbij.

Eerste en meteen ook laatste !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Levi,

Het probleem is niet dat ie sportief rijdt. Het probleem is dat ie zichzelf wijs maakt dat ie veilig bezig is.

Ik rij ook wel eens sportief, maar ga niet zeggen dat dit altijd even veilig gebeurt. En dan nog, is er een hemelsbreed verschil tussen mijn sportief rijden op de openbare weg en scheuren op circuit.

Topicstarter wil ons overtuigen dat sportief rijden veilig(er) is, en dat is inherent gewoon niet.

Ik heb het eigenlijk meer over Dries. Uit wat ik kan opmaken uit zijn posts, klinkt het echt niet alsof hij rijdt als een wegpiraat.

Comment

• Wie gaat over zichzelf en plein public toegeven dat hij een wegpiraat is, en dat dan nog goedpraten ook?
                                          1991 BMW E30 318is

Comment

Working...
                                          X