Oorspronkelijk geplaatst door Wabe
Bekijk Berichten
Je kiest op voorhand de duurtijd van 't contract en je kilometers. Bij overschrijding van één van de twee, komen er extra kosten bij (en de kostprijs per extra kilometer is niet min). Er zit ook méér dan voldoende onderhoud en verslijtdelen in het contract doorgerekend, dus ga genoeg bij de dealer langs om je ruitenwissers te laten vervangen, ofzo. Ik liet de banden schrappen uit 't contract, omdat ze die bij de dealer zeer duur aanrekenen (aanbevolen verkoopprijs van het merk, dacht ik, terwijl gewone bandencentrales aan 40 tot 60% van die prijs werken). Je bent nooit eigenaar van het voertuig, ook nadien niet, want in tegenstelling tot een leasing-contract is er geen vaste afkoopoptie op 't eind van het contract. Als je de totaalprijs van die auto dan samentelt over die periode, en je vergelijkt dat met het totaal van waardeverlies+onderhoud dat je bij 'n eigen auto (zelfde model) zou hebben, dan schrik je soms toch even.
Grootste voordeel is dat de renting 100% kan worden ingebracht (dacht ik toch, kan me vergissen).
Comment