Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe financieren jullie je wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
    Ben je hier tevreden van?? Ben ook aan het twijvelen voor deze formule.
    Ik was er relatief tevreden van (soepele formule, zeer comfortabel), op 't feit na dat 't eigenlijk duur is.

Je kiest op voorhand de duurtijd van 't contract en je kilometers. Bij overschrijding van één van de twee, komen er extra kosten bij (en de kostprijs per extra kilometer is niet min). Er zit ook méér dan voldoende onderhoud en verslijtdelen in het contract doorgerekend, dus ga genoeg bij de dealer langs om je ruitenwissers te laten vervangen, ofzo. Ik liet de banden schrappen uit 't contract, omdat ze die bij de dealer zeer duur aanrekenen (aanbevolen verkoopprijs van het merk, dacht ik, terwijl gewone bandencentrales aan 40 tot 60% van die prijs werken). Je bent nooit eigenaar van het voertuig, ook nadien niet, want in tegenstelling tot een leasing-contract is er geen vaste afkoopoptie op 't eind van het contract. Als je de totaalprijs van die auto dan samentelt over die periode, en je vergelijkt dat met het totaal van waardeverlies+onderhoud dat je bij 'n eigen auto (zelfde model) zou hebben, dan schrik je soms toch even.

Grootste voordeel is dat de renting 100% kan worden ingebracht (dacht ik toch, kan me vergissen).
    Last edited by ; 26/08/2008, 10:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
      4%
      Je laat een kwartje liggen.

Comment

Autolening aan 2,9%.
        waar? (of werkt ge bij de bank )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Je laat een kwartje liggen.
          Ik zei zelfs de stomste...
          Meer is uiteraard perfect mogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            waar? (of werkt ge bij de bank )
            Bucht mé wiele. (2 jaar geleden welteverstaan)

Comment

Ik was er relatief tevreden van (soepele formule, zeer comfortabel), op 't feit na dat 't eigenlijk duur is.

Je kiest op voorhand de duurtijd van 't contract en je kilometers. Bij overschrijding van één van de twee, komen er extra kosten bij (en de kostprijs per extra kilometer is niet min). Er zit ook méér dan voldoende onderhoud en verslijtdelen in het contract doorgerekend, dus ga genoeg bij de dealer langs om je ruitenwissers te laten vervangen, ofzo. Ik liet de banden schrappen uit 't contract, omdat ze die bij de dealer zeer duur aanrekenen (aanbevolen verkoopprijs van het merk, dacht ik, terwijl gewone bandencentrales aan 40 tot 60% van die prijs werken). Je bent nooit eigenaar van het voertuig, ook nadien niet, want in tegenstelling tot een leasing-contract is er geen vaste afkoopoptie op 't eind van het contract. Als je de totaalprijs van die auto dan samentelt over die periode, en je vergelijkt dat met het totaal van waardeverlies+onderhoud dat je bij 'n eigen auto (zelfde model) zou hebben, dan schrik je soms toch even.

Grootste voordeel is dat de renting 100% kan worden ingebracht (dacht ik toch, kan me vergissen).
              Dus misschien toch maar kopen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                Dus misschien toch maar kopen...
                Kan je zo niet beslissen. Je moet echt gaan rekenen, vind ik. Fiscaal voordeel, 't feit dat de auto niet in de boekhouding te zien is, ... moet je allemaal afwegen.

Het wordt vaak gedaan, dus zo'n slechte formule is het zeker niet. Wel integendeel.

Comment

Kan je zo niet beslissen. Je moet echt gaan rekenen, vind ik. Fiscaal voordeel, 't feit dat de auto niet in de boekhouding te zien is, ... moet je allemaal afwegen.

Het wordt vaak gedaan, dus zo'n slechte formule is het zeker niet. Wel integendeel.
                  Dan kan je ook gewoon financieel gaan leasen bij de bank. Das dan een pak interessanter.

Comment

Dan kan je ook gewoon financieel gaan leasen bij de bank. Das dan een pak interessanter.
                    Dit zit ik ook aan het afwegen. Ben eigenlijk deze 3 opties naast mekaar aan het leggen. De huidige is gekocht, maar weet niet of dit de oplossing is voor mij. Ik wisssel nogal eens graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                      vroeger nooit geleend voor een auto want ik vond dat stom , lenen voor een auto
                      de duurste auto die ik vroeger dus had gekocht was een VW Bora van 2 jaar oud die ik in 1999 cash heb betaald
                      in 2002 zelstandig geworden en gelukkig voor mij draait mijn zaak zeer goed en daardoor stelde mijn boekhouder voor om in 2005 een nieuwe auto te kopen die ik met een financiering via mijn zaak heb gekocht op 3 jaar
                      na 2 jaar in 2007 dus heb ik het openstaande saldo van die lening terug betaald aan de bank
                      de M3 is prive en cash betaald
                      in 2010 is de E90 boekhoudkundig niks meer waard en wordt hij waarschijnlijk verkocht samen met E36 M3 en met de opbrengst daarvan kijk ik voor een andere hobby-auto , indien nodig met een beetje opleg

via de zaak koop ik mij dan terug een nieuwe /andere auto met een lening op 3 jaar
                      Die arme zelfstandigen toch hé.

Comment

Aflossing op 3 jaar vind ik voor een auto het maximum (bij mij heet het, persoonlijk dan : "als je 'm in 3 jaar niet kan afbetalen koop je boven budget"). En 6,9% is hoog.
                        Ik leen gewoon in functie van de afschrijvingstermijn van het voertuig. ( en dan moet ik mijn geweten niet sussen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                          Sssstttt, er zitten er hier een hele hoop.

Comment

breek me de bek ni open

Comment

breek me de bek ni open
                              Hangt ervan af...

Tanden gepoetst deze morgen?

Comment

Ja en dat zijn er allemaal die op een gewone werkdag op het forum zitten want veel moeten die toch niet werken. De werknemers die moet je niet op het forum verwachten tussen 7.00 uur en 18.00 uur want die zijn allemaal druk aan het werk.

Comment

Ben der ene van ma echt wel arm.

Comment

• Ja,maar die zie je op ne zaterdag of ne zondag of na 17h ook niet werken hé.

Comment

Ben der ene van ma echt wel arm.
                                      Slechte boekhouder of heb je een geweten?

Comment

Slechte boekhouder of heb je een geweten?
                                        Geen van beide!!

Comment

• Comment

Working...
                                          X