Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb besloten om vanaf nu, behalve het eerste jaar, geen omnium meer te nemen. Klinkt misschien raar, maar voor de Porsche kost een omnium 3500 euro per jaar en voor de RS4 2500 euro. Als ik dat terugkoppel aan mijn schadegeschiedenis, de vele jaren die nog volgen enz, dan is een besparing van 6000 euro per jaar zelfs op korte termijn al snel voldoende om een schadegeval te overleven, en dan moet je nog in fout zijn. Voor evt. diefstal reken ik op de satellietalarmen...
Noem het geen gierigheid, eerder het gevolg van de slotsom die ik maakte na 4 jaar omnium te hebben betaald, én waarbij er dan nog meestal een fikse vrijstelling is (ondervonden toen ik vorig jaar 2 velgen om zeep reed op die staaf op de snelweg).
Ik ken er zo nog die het op die manier doen. Noem het riskant risicobeheer... want als ik er eentje total loss rijd ben ik natuurlijk de sigaar.
Daar ben je natuurlijk vrij in. Zelf zou ik het nooit doen, niet dat ik mezelf niet vertrouw maar een ongeluk is soms snel gebeurd. Ik heb al eens een wagen in de vangrail gezet omdat één of andere loser met een vrachtwagen wat plantaardige vetten was verloren op een afrit. Aangezien het niet geweten was van welk bedrijf de vrachtwagen was, heb ik de kosten aan m'n wagen volledig zelf mogen betalen .. Gelukkig was die wagen al 12-13 jaar oud, en geen nieuwe
Ik heb besloten om vanaf nu, behalve het eerste jaar, geen omnium meer te nemen. Klinkt misschien raar, maar voor de Porsche kost een omnium 3500 euro per jaar en voor de RS4 2500 euro. Als ik dat terugkoppel aan mijn schadegeschiedenis, de vele jaren die nog volgen enz, dan is een besparing van 6000 euro per jaar zelfs op korte termijn al snel voldoende om een schadegeval te overleven, en dan moet je nog in fout zijn. Voor evt. diefstal reken ik op de satellietalarmen...
Noem het geen gierigheid, eerder het gevolg van de slotsom die ik maakte na 4 jaar omnium te hebben betaald, én waarbij er dan nog meestal een fikse vrijstelling is (ondervonden toen ik vorig jaar 2 velgen om zeep reed op die staaf op de snelweg).
Ik ken er zo nog die het op die manier doen. Noem het riskant risicobeheer... want als ik er eentje total loss rijd ben ik natuurlijk de sigaar.
RS4 € 2500? Ik betaal voor mijn 325i'tje 2800 euro per jaar omnium (staat uiteraard niet op mijn naam, maar ben wel hoofdbestuurder) ???
Ik vroeg gisteren bij de verzekeraar de verzekering aan voor de E46 M3 CSL,.. ben eens benieuwd hoeveel dat zou zijn,..
Lenen voor een auto vind ik niet slecht. Mijn vader heeft een lening op zijn wagen, omdat hij geen zin had om zoveel geld op tafel te leggen voor een nieuwe wagen + de maandelijkse afbetaling voelt hij bijna niet in zijn geldbeugel. Hij heeft dan weer geen lening voor zijn huis.
Veel mensen durven niet zeggen dat ze geleend hebben voor hun wagen, maar wat is er mis mee? Onze BMW dealer wist ons te vertellen dat meer dan 50 % leent voor hun wagen wat zeer veel is, toch ?
Ik ben ook aan het kijken voor een eerste wagen. Ik zal er niet voor lenen. Waarom niet? Hij zal niet meer dan 4000 euro kosten. Zo'n bedrag heb je rap gespaard, maar mensen die een nieuwe wagen willen hebben omdat ze veel op de baan zijn. Ze willen dan ook nog eens een "luxe" wagen met comfort. Je zit snel boven de 30 000 euro hé. Probeer dat maar eens met een normaal loon te sparen.
Natuurlijk als je het geld wel hebt, moet je kijken wat het fiscaal voordeligst is.
Ik zal zo weinig mogelijk proberen te lenen voor een wagen.. Ik koop liever een tweedehands wagen. Nieuwe wagen interesseren mij ook niet echt; ze kosten te veel geld en ze verliezen te veel waarde + je veel meer opletten voor schade. Mijn moeder rijdt met een nieuwe E92, ik ben hem even snel beu als onze vorige tweedehandse E39. Hij was wel 60% goedkoper.
enz. enz.
@ Martine Racing: een stuk lenen voor een huis is beter dan hem cash te betalen hoor
Neen serieus, reken zelf eens uit als je je hele leven met (quasi) nieuwe wagens zal rijden : de jaarlijkse omniumpremie x het aantal jaren. Bvb 2500 euro x 40 jaar (om iets te zeggen) = 100.000 euro. De kans dat je voor zo'n bedrag aan eigen schade zou rijden is helemaal niet zo groot. Dit is trouwens ook logisch : mocht de kans wel groter zijn, dan zouden de premies te laag zijn...
In feite betaal je vooral veel voor de dekking diefstal : laten we zeggen dat ik daarvoor vanaf volgend jaar mijn vertrouwen zal stellen in het satellietsysteem.
Wat ik bedoel : als je consequent nooit nog omniumpremies betaalt, zal je haast zeker je voordeel doen.
Klopt dat je na 40 jaar idd een hele auto betaald hebt, maar als ik die van mij morgen in het snotje rijd, dan moet ik direct een nieuwe hebben. En het geld voor 2 X5'en heb ik niet liggen hoor...
Die sattelietsystemen, mag je vergeten hoor als je met exclusieve wagens rijd (zoals je Porsche). Die worden namelijk door pro's op bestelling gestolen en dan pakken ze die op en zetten hem 1 km verder in een container... Daar gaat je systeem...
Ken iemand die het tegengekomen is met zijn 1 maand oude M3 E46 SMG en het deed pijn hoor zonder verzekering.
Als je niets tegenkomt, maar 2 perto's en tes aan de zak...
Dat systeem werkt wel degelijk
De nieuwere generatie werkt ook als de auto in een container staat.
Zo mag je niet redeneren hé. Dat is hetzelfde met een brandverzekering. De kans is groot dat je huis nooit volledig zal afbranden, maar als hij dan afgebrand is, ben je blij dat je die verzekering hebt.
Wat ik bedoel : als je consequent nooit nog omniumpremies betaalt, zal je haast zeker je voordeel doen.
Dat is zo bij om het even welke verzekering. Maar ALS er iets gebeurt ben je de pineut.
Da's de bestaansreden van verzekeringen hé, je betaalt sowieso veel voor een stom papierke.
Explain... En vergeet daarbij volgende niet uit te leggen:
* hoe dat gps ding de positie kan bepalen vanuit een stalen container
* hoe de gprs gsm in dat toestel ontvangst zal krijgen om de locatie door te sturen
Mijn oom is op vakantie geweest naar noorwegen, zijn auto stond in het ruim van het schip in een container. Hij had op voorhand de verzekering gewaarschuwd dat ze van dan tot dan op een boot zaten dus dat de sateliet-tracking wel zou kunnen flippen aangezien de auto op slot stond, maar toch zou bewegen.
Hij heeft op die 2 weken dat hij op die boot zat ongeveer 5 keer telefoon gekregen om te vragen of het nog steeds normaal was dat ze daar zaten, gewoon voor de zekerheid.
Dat is zo bij om het even welke verzekering. Maar ALS er iets gebeurt ben je de pineut.
Da's de bestaansreden van verzekeringen hé, je betaalt sowieso veel voor een stom papierke.
Da's niet waar hé !
Bvb woning (brand)verzekering : de jaarpremie is belachelijk laag tov de waarde van de woning. Ik betaal graag een premie van een dikke 300 euro voor die zekerheid.
BAverzekering wagen is (terecht) verplicht.
Waar leg je dan redelijkerwijze de grens voor een omnium ? Als mijn 997 8 jaar oud zal zijn en dan bvb nog 45000 euro waard, moet ik dan nog altijd een omnium nemen die nota bene wordt berekend op een nieuwprijs van 140000 euro ?? Want zo werkt het wel : herstellingen gebeuren met nieuwe onderdelen dus moet de nieuwprijs steeds gelden als basis voor de premie. Dus geen omnium dan ? Nochtans is 45000 kletsen nog heel wat hé.
Mijn oom is op vakantie geweest naar noorwegen, zijn auto stond in het ruim van het schip in een container. Hij had op voorhand de verzekering gewaarschuwd dat ze van dan tot dan op een boot zaten dus dat de sateliet-tracking wel zou kunnen flippen aangezien de auto op slot stond, maar toch zou bewegen.
Hij heeft op die 2 weken dat hij op die boot zat ongeveer 5 keer telefoon gekregen om te vragen of het nog steeds normaal was dat ze daar zaten, gewoon voor de zekerheid.
ze weten enkel de laatst geregistreerde locatie, net voor het inrijden op de boot dus
Het is onmogelijk de locatie te weten als hij in een metalen kooi staat.
cash en een deel op afbetaling. kwestie van wat in te brengen.
de eerste 3jaar full omnium dan 2 à 3 jaar halve omnium en nadien niets meer (alléz enkel de ba )
Waarom zou ik me, voor een kleine meerprijs van b.v. 7% in totaal op het ontleende bedrag, het plezier van iets nu nog ontzeggen, als het nu al kan zonder risico's? Ik ben een kind van m'n tijd, weet je.
Ehm, effe herrekenen bitte. Als je de officiele rente pakt van (op dit moment) 6.9% (zonder korting van de bank) dan betaal je grosso modo 20% meer dan het ontleende bedrag terug aan de bank op 5 jaar tijd
Comment