Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe financieren jullie je wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb trouwens "altijd" geleend.
    Voor de TT ongeveer 50% van het totaalbedrag, moest ook wel want hoger wilden ze toch niet lenen bij de bank wegens 'startende zelfstandige' (lees, nog geen 3 jaar aanslagbiljetten om inkomsten aan te tonen). Voor deze bak 75% van het aankoopbedrag. Dan loopt de maandaflossing mooi gelijk met de fiscale aftrek die je hebt op de auto in de zaak (tot ze beslisten van dat terug te schroeven tot 60% wegens hoge CO2 uitstoot that is ).

En had ik dat geld cash staan om zo te kopen? k zal effe stoer doen en JA zeggen, maar dan zou ik liegen

Pak ook altijd ne full omnium, geen zin om te betalen aan iet da k nimeer heb.

Comment

• Cash.

Comment

• De 600 heb ik gekregen van mijn ouders.
        De ZT heb ik met financiering gekocht.
        De 75 heb ik cash betaald. (De Sterling ook trouwens maar die koste maar E500).

Ik heb al heel veel spijt dat ik mijne 75 niet gefincieerd heb. Volgens mij de beste manier om een auto te kopen. Voor een grond+huis zelfs nog veel beter (alé,voor mij was het eigenlijk de enige)
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Een auto koop je als je hem kan betalen.
          Via een eigen zaak moet je wel langs de bank, het zou wel zot zijn om cash te betalen..., de belastingen gaan dat erg leuk vinden...

Je moet wel voor jezelf de rekening maken of het kan, maw, of je niet moet krabben om dan ook voor onderhoud, brandstof en verzekering te betalen.

Verzekeringen bij mij zijn altijd omnium.
          In tegenstelling tot de gedachte van anderen hier, rij ik nu rond met centen van de verzekering. Kost wat, maar dat breng ik in als onkosten en bij diefstal of perte total ben ik niet helemaal de sigaar...

Er rijden tegenwoordig genoeg rand debielen rond die niet kunnen rijden, en een botsing is rap gebeurd...
          www.perfectshine.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Neen serieus, reken zelf eens uit als je je hele leven met (quasi) nieuwe wagens zal rijden : de jaarlijkse omniumpremie x het aantal jaren. Bvb 2500 euro x 40 jaar (om iets te zeggen) = 100.000 euro. De kans dat je voor zo'n bedrag aan eigen schade zou rijden is helemaal niet zo groot. Dit is trouwens ook logisch : mocht de kans wel groter zijn, dan zouden de premies te laag zijn...

In feite betaal je vooral veel voor de dekking diefstal : laten we zeggen dat ik daarvoor vanaf volgend jaar mijn vertrouwen zal stellen in het satellietsysteem.

Wat ik bedoel : als je consequent nooit nog omniumpremies betaalt, zal je haast zeker je voordeel doen.
            Ik volg u daar volledig in.

Ik heb voor mijn eerste wagen op mijn 19, BA iets meer dan 1300 euro betaald als ik me niet vergis, was een wagen van 10000 euro die ik cash betaald heb.
            Een jaar later verkocht en een nieuwe aangekocht en daar heb ik een volledige omnium , terug op mijn naam , voor genomen en dat was rond de 2800 euro.
            Ik heb m'n nieuwe wagen nu meer dan een jaar en er staan juist 10000 km's op de teller, dus is het risico een stuk kleinder dat ik iets tegen kom.
            Nu betaal ik nog geen 800 euro, anders het 2de jaar nog 2400 euro
            Als ik dat idd 4 jaar zou doen, dan ben ik wel een serieus bedrag kwijt..
            Oke als ik hem total loss rijd ben ik gekloot, maarja, das het risisco altijd..
            Als ik het geluk heb mijn wagen heel te houden ga ik er bij mijn volgende wagen toch iets langer over nadenken om er zelfs het 1ste jaar een omnium op te nemen, maar zo ver zijn we natuurlijk nog niet..
            De andere wagen die op de zaak staat is ook nooit omnium verzekerd geweest en daar worden toch makkelijk 25000 km's per jaar met gedaan.

Lenen voor een wagen vind ik ook perfect oke, als je leent met altijd een omnium heb je dus niet het risico af te betalen voor iets dat je niet meer hebt. Maar je betaald wel een dikke premie, toch zeker als je jong bent en op eigen naam je omnium neemt.
            Maar als je bvb geen omnium neemt of je de wagen nu afbetaald of niet, en je rijd hem total loss dan betaal je ofwel nog x-aantal jaar x-aantal euro's af per maand of je bent gewoon je totale som ineens kwijt.
            Ik denk dat het allebei op hetzelfde neer komt.

Voor de rest, prive lenen gaat bijna altijd duurder uitkomen, er word zoveel gezegd, ( maar er mag mij altijd een pm'etje gestuurd worden wat als zoiets bestaat ben ik zeker geintresseerd ) maar de eerste waar het echt zo bij is moet ik alleszins nog tegen komen.
            Als je een zaak hebt maakt dat wel een groot verschil uit , voor mij toch.

Kheb ook geen probleem met mensen die een wagen kopen van rond de 5000 euro, maar ik vind dat dat wel een groot verschil maakt in dit topic. Net zoals mensen die een wagen van hun ouders gekregen hebben of zonder rente ervan kunnen lenen.. Diegene die renteloos lenen hebben gewoon een zeer uitzonderlijk en niet echt realitisch voordeel.
            En als je bvb zo een wagen total lossrijd na een jaar ofzo, dan koop je een nieuwe.. en heb je toch nog steeds relatief goedkoop gereden, want als je een nieuwe wagen koopt van pak weg 30000 euro krijg je wss een jaar later er ook maar 25000 euro meer voor, dus dat bedrag ben je ook kwijt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              Spijtig dat er geen leugendetector verbonden is aan dit topic .
              so true!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Ik heb trouwens "altijd" geleend.
                Voor de TT ongeveer 50% van het totaalbedrag, moest ook wel want hoger wilden ze toch niet lenen bij de bank wegens 'startende zelfstandige' (lees, nog geen 3 jaar aanslagbiljetten om inkomsten aan te tonen). Voor deze bak 75% van het aankoopbedrag. Dan loopt de maandaflossing mooi gelijk met de fiscale aftrek die je hebt op de auto in de zaak (tot ze beslisten van dat terug te schroeven tot 60% wegens hoge CO2 uitstoot that is ).

En had ik dat geld cash staan om zo te kopen? k zal effe stoer doen en JA zeggen, maar dan zou ik liegen

Pak ook altijd ne full omnium, geen zin om te betalen aan iet da k nimeer heb.
                Sorry dat ik effe off topic ga. Maar hoe zit dat nu juist met die leasing toestanden en of leningen.
                Ik heb het hier dan vooral over fiscale aftrek. Ik ben ook al sinds enkele jaren zelfstandig maar ik begrijp er nog steeds niets van. Wss omdat ik al met mijn huidige wagen rij van voor mijn zelfstandige activiteit.

Alvast Thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk Berichten
                  Ik volg u daar volledig in.

Ik heb voor mijn eerste wagen op mijn 19, BA iets meer dan 1300 euro betaald als ik me niet vergis, was een wagen van 10000 euro die ik cash betaald heb.
                  Een jaar later verkocht en een nieuwe aangekocht en daar heb ik een volledige omnium , terug op mijn naam , voor genomen en dat was rond de 2800 euro.
                  Ik heb m'n nieuwe wagen nu meer dan een jaar en er staan juist 10000 km's op de teller, dus is het risico een stuk kleinder dat ik iets tegen kom.
                  Nu betaal ik nog geen 800 euro, anders het 2de jaar nog 2400 euro
                  Als ik dat idd 4 jaar zou doen, dan ben ik wel een serieus bedrag kwijt..
                  Oke als ik hem total loss rijd ben ik gekloot, maarja, das het risisco altijd..
                  Als ik het geluk heb mijn wagen heel te houden ga ik er bij mijn volgende wagen toch iets langer over nadenken om er zelfs het 1ste jaar een omnium op te nemen, maar zo ver zijn we natuurlijk nog niet..
                  De andere wagen die op de zaak staat is ook nooit omnium verzekerd geweest en daar worden toch makkelijk 25000 km's per jaar met gedaan.

Lenen voor een wagen vind ik ook perfect oke, als je leent met altijd een omnium heb je dus niet het risico af te betalen voor iets dat je niet meer hebt. Maar je betaald wel een dikke premie, toch zeker als je jong bent en op eigen naam je omnium neemt.
                  Maar als je bvb geen omnium neemt of je de wagen nu afbetaald of niet, en je rijd hem total loss dan betaal je ofwel nog x-aantal jaar x-aantal euro's af per maand of je bent gewoon je totale som ineens kwijt.
                  Ik denk dat het allebei op hetzelfde neer komt.

Voor de rest, prive lenen gaat bijna altijd duurder uitkomen, er word zoveel gezegd, ( maar er mag mij altijd een pm'etje gestuurd worden wat als zoiets bestaat ben ik zeker geintresseerd ) maar de eerste waar het echt zo bij is moet ik alleszins nog tegen komen.
                  Als je een zaak hebt maakt dat wel een groot verschil uit , voor mij toch.

Kheb ook geen probleem met mensen die een wagen kopen van rond de 5000 euro, maar ik vind dat dat wel een groot verschil maakt in dit topic. Net zoals mensen die een wagen van hun ouders gekregen hebben of zonder rente ervan kunnen lenen.. Diegene die renteloos lenen hebben gewoon een zeer uitzonderlijk en niet echt realitisch voordeel.
                  En als je bvb zo een wagen total lossrijd na een jaar ofzo, dan koop je een nieuwe.. en heb je toch nog steeds relatief goedkoop gereden, want als je een nieuwe wagen koopt van pak weg 30000 euro krijg je wss een jaar later er ook maar 25000 euro meer voor, dus dat bedrag ben je ook kwijt..
                  Ik denk dat je blij mag zijn met 20000€ na 1 jaar

Comment

• Ik heb het geluk dat ik nog thuis woon. Dus ik heb redelijk wat kunnen sparen en na 2 jaar werken heb ik mijzelf mijn eerste wagen gekocht (Fiat Punto, diesel, iets minder dan 8000 eur).

Bewust ben ik voor dat type wagen gegaan omdat de verzekering voor jongeren niet mals is (Ben sinds 10/08 23).

Momenteel heb 'k der bijna 20000 km mee gereden sinds december vorig jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                      Een rijklare auto heb je al vanaf €500. Dat heeft iedereen toch, hoop ik?

Lening aangaan en dan:

- onverwacht je werk, en dus inkomen, verliezen
                      - onverwacht je wagen in de prak rijden
                      - onverwacht andere kosten hebben

Zo begint de miserie...
                      Erg conservatief standpunt.
                      Als je jong bent moet je lenen (maar niet teveel)...

Als je een auto nodig hebt om op je werk te geraken zou ik geen wagen van 500 EUR kopen

Oorspronkelijk geplaatst door vliegher Bekijk Berichten
                      Een gouden regel: een omnium nemen zolang je lening loopt!
                      100% akkoord

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                      Wel, daar zeg je't....

Al je spaargeld, of nog beter, geld dat je nog niet eens hebt, uitgeven aan een auto is je eigen welvaart hypothekeren.
                      Neen, totaal fout. Maar ik ga hier echt geen cursus beginnen geven. Het bedrag dat je leent moet wel onder controle blijven

Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
                      Mijn focus is deels geleend omdat mijn centen beter opbrengen dan wat die lening me kost. (lening 1 dus zoals een eind geleden hier beschreven, de centen zijn er maar anders nuttig belegd)
                      Verstandige keuze

Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                      Och jong, we vervelen ons gewoon...

Maar nu weten we nog altijd niet of jij leent of cash op tafel gooit...
                      (het tweede gelooft niemand tegenwoordig of het is niet koosjer)
                      Tegenwoordig moet je in de bank zeggen wat je met je geld gaat doen als je een bepaald bedrag afhaalt...
                      Ikke "naar de hoeren"... De bankbediende: "voor dat bedrag doe ik het wel..."
                      Echt gebeurd...
                      Als ze dat mij dat zouden vragen in de bank is het antwoord "Geen zaken mee"

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                      Een huis van 300 000 € dan moet je 50 jaar lang 500 € per maand sparen .
                      600 maanden x 500 € = 300 000 €

Véél succes.

Dit is enkel mogelijk als je in drugs/hoeren doet of véél geld cadeau hebt gekregen van mama en papa.
                      Dat geld brengt ondertussen ook wel intrest op ....Met 1000 EUR in de maand ben je er in ongeveer 20 jaar
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Je zou verschieten hoeveel er zijn die geld krijgen van papa en mama en/of bompa en bomma voor bouwgrond, huis, auto,...

Met 2 doorsnee bedienden- of arbeiderslonen ga je geen open bebouwing kunnen kopen in een moderne verkaveling zoals de de voorbije jaren uit de grond schieten, laat staan nog eens 2 auto's voor de deur waarvan minstens 1 dikke bak.

Probleem is dat degene die niets of veel minder krijgen zich daaraan spiegelen en als 'de norm' gaan beschouwen.

België is traditioneel een land met een hoge spaarquote. Tenminste dat was het want de jongere generaties spenderen er lustig op los.

Dit neemt niet weg dat een grote som (in casu auto dus) cash betalen in veel gevallen de slechtste optie is. Autoleningen zijn omwille van de scherpe concurrentie aantrekkelijk geprijsd en met de huidige inflatie wordt de rente toch 'opgegeten' terwijl je met met een risicovrije belegging tegenwoordig sowieso toch armer wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                          Dat geld brengt ondertussen ook wel intrest op ....Met 1000 EUR in de maand ben je er in ongeveer 20 jaar

Dan moet je 20 jaar huren en ondertussen 1000€ / maand sparen ( en das buiten de huizeninflatie gerekend die je dan wschl toch niet kan volgen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                            Je zou verschieten hoeveel er zijn die geld krijgen van papa en mama en/of bompa en bomma voor bouwgrond, huis,...

Probleem is dat degene die niets of veel minder krijgen zich daaraan spiegelen en als 'de norm' gaan beschouwen.
                            'k Moet toegeven dat ik er me ook aan spiegel... en dus ook streef naar het huisje-tuintje-... verhaal. Het is dan ook zo'n mooi verhaal natuurlijk. Zo hadden we een paar weken geleden een prachtige nieuwbouwvilla gezien, wat door een zogezegde echtelijke ruzie nog onafgewerkt op de markt kwam (buitenkansje). Wat bleek, na een beetje research te doen, zijn we erbij uitgekomen dat de vader van de verkoper schuins tegenover dat huis woonde. De zoon had dus de grond gekregen van de grootvader (landbouwer). En de vader heeft gans dat huis met hulp van de familie gezet (bende zwartwerkers). Nu verkocht de zoon dat, omdat mevrouw er kennelijk niet meer wilde gaan wonen. Goed gezien van de vrouw... geld incasseren en weg zal ze straks zijn denk ik. Triest, maar om een lang verhaal kort te maken, als je dan al de grond krijgt (in dit geval een cadeau van 170.000 euro)... ook nog eens het huis gezet wordt door de familie, dan is 't niet moeilijk natuurlijk, dan had mijne auto vele dikker geweest zunne. Je zou die kerel toch een klop rond z'n oren willen geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              'k Moet toegeven dat ik er me ook aan spiegel... en dus ook streef naar het huisje-tuintje-... verhaal. Het is dan ook zo'n mooi verhaal natuurlijk. Zo hadden we een paar weken geleden een prachtige nieuwbouwvilla gezien, wat door een zogezegde echtelijke ruzie nog onafgewerkt op de markt kwam (buitenkansje). Wat bleek, na een beetje research te doen, zijn we erbij uitgekomen dat de vader van de verkoper schuins tegenover dat huis woonde. De zoon had dus de grond gekregen van de grootvader (landbouwer). En de vader heeft gans dat huis met hulp van de familie gezet (bende zwartwerkers). Nu verkocht de zoon dat, omdat mevrouw er kennelijk niet meer wilde gaan wonen. Goed gezien van de vrouw... geld incasseren en weg zal ze straks zijn denk ik. Triest, maar om een lang verhaal kort te maken, als je dan al de grond krijgt (in dit geval een cadeau van 170.000 euro)... ook nog eens het huis gezet wordt door de familie, dan is 't niet moeilijk natuurlijk, dan had mijne auto vele dikker geweest zunne. Je zou die kerel toch een klop rond z'n oren willen geven.
                              Als ze het juridisch goed hebben uitgedacht in een contract, kan mevrouw fluiten naar de centen van de verkoop van de woning hoor.

Persoonlijk blijft die kerel wel genomen natuurlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                Als ze het juridisch goed hebben uitgedacht in een contract, kan mevrouw fluiten naar de centen van de verkoop van de woning hoor.

Persoonlijk blijft die kerel wel genomen natuurlijk...
                                Kort samengevat: een goed huwelijk begint bij een goede advocaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                                  Kort samengevat: een goed huwelijk begint bij een goede advocaat?
                                  Eerder een beetje gezond verstand en een goeie notaris, me dunkt.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Eerder een beetje gezond verstand en een goeie notaris, me dunkt.
                                    feit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Wij wonen in een lot van 4 nieuwe woningen, en er is er daar ook ene tussen waar papa het huis voor de zoon heeft gekocht, en alle afwerking er in aant doen is geweest (binnen en buiten).
                                      Dat scheelt idd wel SERIEUS in de portemonnee, maarja, who cares, ik ben ook gelukkig hoor

Comment

• Het gaat over auto's...

Ik mag die van mijn pa gebruiken tot ik afgestudeerd ben, en daarna koopt hij een nieuwe en krijg ik wss die auto of koop ik hem over...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Dan moet je 20 jaar huren en ondertussen 1000€ / maand sparen ( en das buiten de huizeninflatie gerekend die je dan wschl toch niet kan volgen)
                                          Dus onmiddellijk kopen en afbetalen
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X