Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoe financieren jullie je wagen?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNiet altijd, hoor. Plus dan ben je zelf economisch eigenaar en zit de kar in je balans.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenBen der ene van ma echt wel arm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIdd, heel de sociaal wijk in Opwijk staat vol met Audi A5's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenJa maar dat zijn geen nieuwe want dan waren die nog niet geleverd
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenExcuseer?
Ja excuseer
Ik zou zeggen, informeer u eens voor ge met de mensen lacht
Comment
-
ffe om het duidelijk te maken voor de gTa's onder ons.
Een financiele lease bij de bank is dus geen lening.
Het voordeel:
- je zit dus met een huur en niet met een schuld in je vennootschap
- je moet de btw niet prefinancieren want die betaal je mee met elke huurfactuur
- auto wordt wel op de naam van de firma ingeschreven, dus geen gedoe op t einde van de leasing
- restwaarde is 12 of 16% op het einde van de leasing.
Het nadeel:
-iets duurder dan een gewone financiering qua intrestvoet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenJa excuseer
Ik zou zeggen, informeer u eens voor ge met de mensen lacht
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuelfinancieel leasen != lenen
Voorts hoef je mij niet te gaan uitleggen wat financiële leasing is, bijvoorbeeld.Een bank is me immers niet vreemd, en ik heb er in vervlogen tijden ook 'n thesis over geschreven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk BerichtenVraag:
is != = =/= ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMaar is != = =/=?
=/= "niet gelijk aan"
"niet gelijk aan" = "niet gelijk aan"
en dus
!= = =/=
ja dus.
Om dan toch maar een post te hebben die wat on-topic is:
Hier thuis zijn de zelf gekochte wagens altijd "cash" betaald. Hetzij met een kleine lening aan de ouders van mijn vader. Maar die was op een half jaartje ofzo terugbetaald. Het geld had hier op dat moment ook opgehoest kunnen worden, maar dan moesten er aandelen verkocht worden, en daar had papa geen zin in.
Nu staat er hier thuis echter een leasekar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGrootste voordeel is dat de renting 100% kan worden ingebracht (dacht ik toch, kan me vergissen)..
Het grote voordeel aan renting is inderdaad dat de wagen niet voorkomt in uw balans, dus uw materieel vast actief niet verzwaard.
Verder zit je ook nog met het verschil tussen operationele en financiële lease.
(volgende uitleg is onder voorbehoud, mijn cursus ligt nog op mijn kot)
Een financiële lease is een financieringsmethode voor een wagen deze zal dus in de balans voorkomen. (om als financiële lease in aanmerking te komen moeten er een paar voorwaarden vervuld zijn, oa de aankoopsom achteraf mag maar max. 15% van het kapitaal zijn)
Een operationele lease (bv aankoopoptie >15%) zal in België niet op de balans voorkomen omdat dit volgens de wetgever hetzelfde is als renting. (in IAS is dit anders)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenRenting kan niet 100% ingebracht worden.
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenHet grote voordeel aan renting is inderdaad dat de wagen niet voorkomt in uw balans, dus uw materieel vast actief niet verzwaard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenJa en dat zijn er allemaal die op een gewone werkdag op het forum zitten want veel moeten die toch niet werken. De werknemers die moet je niet op het forum verwachten tussen 7.00 uur en 18.00 uur want die zijn allemaal druk aan het werk.
ik ben deze deze morgen om 4 uur begonnen met werken en zit nu op het forum terwijl mijn vrouwke het eten klaar maakt , deze namiddag ga ik ook nog een uurke of 5 werken en dan zit ik waarschijnlijk terug op het forum
dus 13 uurkes vandaag
de andere dagen van de week maximum 10 per dag
en de zaterdag en de zondag werk ik ook al niet de hele dag
yep je hebt gelijk , als zelfstandige moet je toch weinig werken
Comment
Comment