Ik zou er helemaal geen graten in zien om zelfs privé voor een wagen te lenen. Uiteraard zou 'k geen lening aangaan als ik geen zekerheid heb, dat wil zeggen : vastheid van betrekking (en verzekering gewaarborgd inkomen op één of andere manier), verzekering van het voertuig tegen alle risico's, en een loon dat met gemak de terugbetaling kan dragen. Bovendien zou ik een volledig gefinancierde auto ook tegen alle risico's verzekeren, dus dat is al geen meerkost.
Waarom zou ik me, voor een kleine meerprijs van b.v. 7% in totaal op het ontleende bedrag, het plezier van iets nu nog ontzeggen, als het nu al kan zonder risico's? Ik ben een kind van m'n tijd, weet je.
Lenen is geen schande, en het is, als je weet waar je mee bezig bent, ook helemaal geen groot risico. Maar, ik geef toe, voor iets "triviaals" als een auto, lijkt het dommer dan voor een huis. Is echter niet zo.
Ik rijd een auto op de zaak, en die is voor ca. 2/3e gefinancierd (op 3 jaar).
Waarom zou ik me, voor een kleine meerprijs van b.v. 7% in totaal op het ontleende bedrag, het plezier van iets nu nog ontzeggen, als het nu al kan zonder risico's? Ik ben een kind van m'n tijd, weet je.

Lenen is geen schande, en het is, als je weet waar je mee bezig bent, ook helemaal geen groot risico. Maar, ik geef toe, voor iets "triviaals" als een auto, lijkt het dommer dan voor een huis. Is echter niet zo.
Ik rijd een auto op de zaak, en die is voor ca. 2/3e gefinancierd (op 3 jaar).
Comment