Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe financieren jullie je wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
    Dus moet iedereen die geen 20.000€ of meer op zijn spaarreking heeft staan x aantal jaren rondrijden met een onzuige, vervuilende, onveilige wagen? Nogal rare en kortzichtige redenering vind ik.

Dus jij beweert dat alle wagens die minder dan € 20.000 kosten, vervuilender, veel meer verbruiken en minder veilig zijn dan wagens die meer kosten??
    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Denk je dat de bank medelijden zal voelen de dag dat je bvb. zwaar ziek wordt en zomaar zal zeggen dat de openstaande lening vervalt of opeens renteloos wordt ? Inderdaad, neen.
      Daar kunt ge u tegen verzekeren... maar niet iedereen doet dat natuurlijk he...
      Net zoals met een omnium... Moet ge allemaal incalculeren (en uiteindelijk kun je evengoed leasen)

Da's trouwens net hetzelfde met een huis... en daar zijn er veeeeeel meer die het niet meer aankunnen hoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door porsche rs Bekijk Berichten
        Mijn wagen is een leasing bak ( BMW X5) van de firma.
        Tijdens het salon in januari kocht ik een 318d voor mijn vriendin en wou hem ook eerst contant betalen,maar als je dan van BMW een aanbieding krijgt aan 4,4 % te lenen en 2j gratis onderhoud en nog wat toeters en bellen,dan weet je het wel hoor.
        Dus diegene die schreeuwen dat ze hun wagen contant betalen zou ik zeggen..zeg nooit nooit tegen lenen :-)
        Natuurlijk. Maar je kon hem evengoed contant betaald hebben.

Misschien moeten we "lenen" in de openingspost maar eens beter definiëren, want daarrond kunnen wel nog misverstanden ontstaan...

Lenen1 : Een bedrag dat je eigenlijk kon leggen zonder enige vorm van lening tòch lenen omwille van fiscale/algemeen financiële voordelen.

Lenen2 : Een bedrag dat je op dat moment niet kunt leggen en dus geld dat je nog niet verdiend hebt, uitgeven.

In de posts die ik reeds geplaatst heb, gaat het dus uiteraard over lenen2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door porsche rs Bekijk Berichten
          Mijn wagen is een leasing bak ( BMW X5) van de firma.
          Tijdens het salon in januari kocht ik een 318d voor mijn vriendin en wou hem ook eerst contant betalen,maar als je dan van BMW een aanbieding krijgt aan 4,4 % te lenen en 2j gratis onderhoud en nog wat toeters en bellen,dan weet je het wel hoor.
          Dus diegene die schreeuwen dat ze hun wagen contant betalen zou ik zeggen..zeg nooit nooit tegen lenen :-)
          tja je moet natuurlijk kijken wat ze je aanbieden maar ik weet ook dan niemand nog nooit iets "gratis" heeft weggegeven en dat ze overal het meeste proberen te verdienen. Ik tel zulke dingen dan ook goed na want het kan evengoed niet in je voordeel zijn, ik beweer niet dat het bij jouw zo het geval is he, ik bekijkt het altijd langs twee kanten. Wat je krijgt is altijd betaald daar ga ik vanuit.

Comment

Als je afschrijft op vier jaar, leen je dan? Ik ben nogal een bank-leek

Want mijn ouders schrijven iedere nieuwe wagen die ze kopen op 4 jaar af en kopen erna een nieuwe, tot nu toe altijd privé. Maar sinds de oprichting van de BVBA thuis, is het best mogelijk dat we volgend jaar een wagen op de zaak zetten. (eentje voor mij, hopelijk )

Comment

Sommigen schijten geld, anderen moeten er hard voor werken... Sommigen krijgen het van mama of papa en anderen doen alsof ze er veel hebben...
              Je kunt hoe dan ook nooit iemands anders' rekening maken...
              Feit is wel dat (volgens mijn dealer) meer dan 75 % een deel (af soms alles) leent om een auto te kopen...

Ikzelf heb een vrouw die heeeel veel verdient en uit goede grond komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk Berichten
                Als je afschrijft op vier jaar, leen je dan? Ik ben nogal een bank-leek

Want mijn ouders schrijven iedere nieuwe wagen die ze kopen op 4 jaar af en kopen erna een nieuwe, tot nu toe altijd privé. Maar sinds de oprichting van de BVBA thuis, is het best mogelijk dat we volgend jaar een wagen op de zaak zetten. (eentje voor mij, hopelijk )
                Leg mij eens uit hoe je een auto privé afschrijft of mis ik hier iets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                  Leg mij eens uit hoe je een auto privé afschrijft of mis ik hier iets?
                  Ah, gaat dat niet? Ok, foutje

Ze kopen hem privé aan en schrijven hem op 4 jaar af, klopt dat?

Comment

Ze leasen misschien op 4 jaar, en hebben dan een aankoopmogelijkheid? Uiteraard kan je dan voor een andere auto gaan, en zo weer 4 jaar lang leasen, enzovoort...

Comment

dan moet 1 van je ouders toch een NV of BVBA hebben??

afschrijven is een puur bedrijfsboekhoudkundig iets. ik denk niet dat je dat als privépersoon kan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                        Ze leasen misschien op 4 jaar, en hebben dan een aankoopmogelijkheid? Uiteraard kan je dan voor een andere auto gaan, en zo weer 4 jaar lang leasen, enzovoort...
                        Neenee, Kenny, FOUT! Dat is wat ze zeker niet doen, leasen. Volgens mij lenen ze toch bij de bank.. Denk ik

Comment

Neenee, Kenny, FOUT! Dat is wat ze zeker niet doen, leasen. Volgens mij lenen ze toch bij de bank.. Denk ik
                          Ok dan. Denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                            dan moet 1 van je ouders toch een NV of BVBA hebben??

afschrijven is een puur bedrijfsboekhoudkundig iets. ik denk niet dat je dat als privépersoon kan?
                            Ja, mijn moeder heeft een BVBA.

Comment

Hymer: cash
                              Espace 1991: cash
                              2CV6: cash
                              Mini: cash
                              slOpel: Cash
                              Espace 2007: Financiering Renault (wilden cash betalen, maar die idioten van Renault boden financieringen aan met een JKP van 0,0% )

Comment

Ja, mijn moeder heeft een BVBA.
                                Dan zal de auto wel op naam van de BVBA staan... Of ben ik weer fout?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                                  Lenen1 : Een bedrag dat je eigenlijk kon leggen zonder enige vorm van lening tòch lenen omwille van fiscale/algemeen financiële voordelen.

Lenen2 : Een bedrag dat je op dat moment niet kunt leggen en dus geld dat je nog niet verdiend hebt, uitgeven.
                                  Hier thuis:

privé -> cash
                                  zaak -> lenen1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
                                    Dus jij beweert dat alle wagens die minder dan € 20.000 kosten, vervuilender, veel meer verbruiken en minder veilig zijn dan wagens die meer kosten??
                                    Lees nog eens na op welke post dit mijn antwoord was.

Vind jij een veilige, zuinige wagen voor 500€ ?

Comment

Zouden er echt geen leningen bestaan die minder 'kosten', dan dat je kan 'verdienen' door je geld op je spaarboekje te laten staan?

bvb lenen tegen 4% intrest en terwijl rente van je spaarboekje krijgen tegen 4,25%

Volgens mij wel en in dat geval zou ik echt wel lenen hoor. Gesteld dat je het bedrag hebt staan natuurlijk.

Zomaar zeggen dat je het bedrag op tafel gaat leggen is een kwestie van principes voor sommigen, maar het loont wel de moeite om qua afbetalingsmoelijkheden is rond te horen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                        Zouden er echt geen leningen bestaan die minder 'kosten', dan dat je kan 'verdienen' door je geld op je spaarboekje te laten staan?

bvb lenen tegen 4% intrest en terwijl rente van je spaarboekje krijgen tegen 4,25%

Volgens mij wel en in dat geval zou ik echt wel lenen hoor. Gesteld dat je het bedrag hebt staan natuurlijk.

Zomaar zeggen dat je het bedrag op tafel gaat leggen is een kwestie van principes voor sommigen, maar het loont wel de moeite om qua afbetalingsmoelijkheden is rond te horen denk ik.
                                        Renault biedt (of bood) die aan onder bepaalde voorwaarden.

JKP van 0,0%

Dacht dat het iets was van afbetalen op 3 jaar, 30% voorschot minimaal

Comment

Ik heb voor mijn auto geleend bij mijn vader. Hij kwam zelf met het voorstel omdat mijn vorige auto dringend aan vervanging toe was en een lening zonder intrest sla je niet af zou ik denken.

Comment

Working...
                                          X