Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
    Dit is gewoon plug and play, aansluiten aan modem (eventueel switch ertussen voor je digicorder of digibox) vanuit die switch naar de wan van je router en steek een kabel van je lan naar je pc

dan zou je moeten internet hebben. Anders via vista kun je eens een diagnostics doen runnen, kan soms wel helpen als je goed hebt aangesloten maar een setting niet juist hebt.
    't Is me ondertussen al gelukt..
    Nu moet ik er nog een paswoord op krijgen... gaat dit of moet ik hem terug op de pc aansluiten? Wat mij maar 1 keer gelukt is..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Bekijk Berichten
      't Is me ondertussen al gelukt..
      Nu moet ik er nog een paswoord op krijgen... gaat dit of moet ik hem terug op de pc aansluiten? Wat mij maar 1 keer gelukt is..
      maxime,

ga naar start -> cmd en klik op enter
      dan krijg je een zwart venster

typ daar in: ipconfig

kijk naar je gateway (zal iets zijn van 192.168.2.1 of 192.168.1.1)

ga nu naar internet: http://192.168.2.1 (hetgeen bij gateway stond)

typ je default usernaam en paswoord in als dat wordt gevraagd (staat in je manual)

dan kun je ergens wel iets vinden als administrator of paswoord en kun je dit daar aanpassen.

Comment

Je moet wel rekening houden met de structuurdiepte. Ik vermoed dat dit iets is van 260 karakters bij windows xp

voorbeeld

e:\foldernaam1\foldernaam2\foldernaam3\foldernaam4 \file5.txt

dit mag 260 karakters diep zijn anders heeft windows daar problemen mee.
        Als Windows het niet toelaat, hoe ga je het dan van Windows op een schijfje schrijven ?

Het zijn de gevallen waar Windows het WEL toelaat, maar het filesysteem van die fokking schijfjes niet, waar het probleem zit.

Overgens is er geen Windows filesysteem, maar wel een oud type genaamd FAT, en een nieuw maar eigenlijk niet eens veel beter systeem, genaamd NTFS

De fokking systemen van schijfjes, zijn een subset van elk van beiden, met andere woorden, inferieur in eigenschappen.

Comment

• We hebben hier thuis een upgrade van de pc doorgevoerd, en daaronder zat dez grafische kaart Asus ENGTS250. Instalatie verliep perfect, maar toen we daarnet de PC heropstarten kregen we volgende melding:

Nu hebben we voor zover wij weten alles perfect aangesloten. Alle kabeltjes die in de doos zaten zitten erin, dus zouden we echt niet weten wat er nog mis zou kunnen zijn. Iemand enige hulp?
          www.flickr.com/photos/bramvds
          www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
            We hebben hier thuis een upgrade van de pc doorgevoerd, en daaronder zat dez grafische kaart Asus ENGTS250. Instalatie verliep perfect, maar toen we daarnet de PC heropstarten kregen we volgende melding:

Nu hebben we voor zover wij weten alles perfect aangesloten. Alle kabeltjes die in de doos zaten zitten erin, dus zouden we echt niet weten wat er nog mis zou kunnen zijn. Iemand enige hulp?
            is je voeding zwaar genoeg? Ik denk dat je videokaart in idle stand nu staat om de wattage laag te houden.

Het kan ook zijn bij sommige videokaarten dat je 2 stekkers moet aansluiten aan je voeding (splitters)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
              Als Windows het niet toelaat, hoe ga je het dan van Windows op een schijfje schrijven ?

Het zijn de gevallen waar Windows het WEL toelaat, maar het filesysteem van die fokking schijfjes niet, waar het probleem zit.

Overgens is er geen Windows filesysteem, maar wel een oud type genaamd FAT, en een nieuw maar eigenlijk niet eens veel beter systeem, genaamd NTFS

De fokking systemen van schijfjes, zijn een subset van elk van beiden, met andere woorden, inferieur in eigenschappen.
              Het was maar een ingeving en inderdaad cdroms gebruiken het UDF filesysteem. Maar toch heb ik al eens meegemaakt bij een copy van een ntfs naar fat systeem dat ik bepaalde bestanden niet kon lezen maar wel kopieren van een te diepe structuur. Maar misschien is dat hier het geval niet

Comment

is je voeding zwaar genoeg? Ik denk dat je videokaart in idle stand nu staat om de wattage laag te houden.

Het kan ook zijn bij sommige videokaarten dat je 2 stekkers moet aansluiten aan je voeding (splitters)
                Voor zover ik weet zou die voeding sterk genoeg moeten zijn. We hebben ze onlangs nog vervangen, dus daar zou het probleem eigenlijk niet mee mogen liggen.

EN moesten er 2 stekkers nodig zijn om dat optimaal te laten werken zouden ze dat toch in de doos steken niet? Ik weet dat er op die kaart 2 bussen zijn, maar er zat maar 1 stekker bij. Zoals onderstaande foto dus:

www.last.fm/user/lender

Comment

• En de voeding zou trouwens 650watt moeten zijn.
                  www.last.fm/user/lender

Comment

• Ik heb via e-mail van ne kameraad filmkes in MP4 formaat ontvangen
                    ( van de trackday ) maar ik kan ze niet openen.

Hoe los ik dit probleempje op ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                      Ik heb via e-mail van ne kameraad filmkes in MP4 formaat ontvangen

Download FFDshow daar zou moeten een MP4 codec inzitten

Comment

Ik heb via e-mail van ne kameraad filmkes in MP4 formaat ontvangen

Quicktime kan ook MP4 afspelen

Comment

• vlc media player speelt quasi alles

zonder al die codecs...
                          2000 Lancia Delta 1.9 TD
                          2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                          eg

Comment

• ik heb het al eens gevraagd. maar sinds kort weer last van.
                            na een update van spybot krijg ik telkens bij het opstarten een venster van hun dat opengaat. hoe kan ik dit uitschakelen?
                            wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guess_who Bekijk Berichten
                              vlc media player speelt quasi alles

zonder al die codecs...
                              Hmm, ook VLC heeft codecs nodig eh, het verschil is gewoon hoeveel herrie programmas maken als die mankeren. Sommige (VLC) doen hun best om zoveel mogelijk te voorzien, anderen filteren (bewust of onbewust) bepaalde types ...

Codecs zijn nodig he, je kan niet zomaar een nieuw/onbekend type filmpje afspelen he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                ik heb het al eens gevraagd. maar sinds kort weer last van.
                                na een update van spybot krijg ik telkens bij het opstarten een venster van hun dat opengaat. hoe kan ik dit uitschakelen?
                                kunt u precies zeggen wat er in dat venster staat? Is het binnen spybot zelf of iets buiten spybot?

Als het buiten spybot is kijk dan eens in je startupfolder of start->uitvoeren->msconfig bij startup en vink af wat het venster kan zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                                  En de voeding zou trouwens 650watt moeten zijn.
                                  wattage van een voeding zegt niks, imo.
                                  voedingen van een "B" merk, zonder stabiele voltlijnen, yadi yadi yadi.. kunnen 't boelde grondig om zeep helpen.

leest het volgende er maar eens op na:

Het Techzine Forum was ooit de plek voor menig IT-liefhebber en professional. Alles wat met computers te maken had, maar ook alledaagse zaken werden hier besproken. Helaas zijn forums op hun retour, mede door de opkomst van social media, maar ook doordat IT toegankelijker is geworden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                    Hmm, ook VLC heeft codecs nodig eh, het verschil is gewoon hoeveel herrie programmas maken als die mankeren. Sommige (VLC) doen hun best om zoveel mogelijk te voorzien, anderen filteren (bewust of onbewust) bepaalde types ...

Codecs zijn nodig he, je kan niet zomaar een nieuw/onbekend type filmpje afspelen he
                                    De codecs zitten ingebouwd in de installer, inderdaad, maar daar moet je als gebruiker niet mee inzitten. Ik heb nog nooit geweten dat VLC kwam melden dat het een bestand niet kan afspelen... En dat zonder dat ik afzonderlijk codecs moest installeren.
                                    2000 Lancia Delta 1.9 TD
                                    2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                                    eg

Comment

• Hallo,

als ik op openen klik krijg ik volgende foutmelding

" Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.
                                      Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen "

Op een andere pc kan ik kiezen in welk bestand ik het filmpje open , maar
                                      op deze laptop blijkbaar niet

Comment

kunt u precies zeggen wat er in dat venster staat? Is het binnen spybot zelf of iets buiten spybot?

Als het buiten spybot is kijk dan eens in je startupfolder of start->uitvoeren->msconfig bij startup en vink af wat het venster kan zijn.
                                        het is een windowsvenster met 2 mapjes van spybot in.
                                        wimoptiek.be op

Comment

Hallo,

als ik op openen klik krijg ik volgende foutmelding

" Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.
                                          Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen "

Op een andere pc kan ik kiezen in welk bestand ik het filmpje open , maar
                                          op deze laptop blijkbaar niet
                                          shift en rechter muisknop, Open With

??

Comment

Working...
                                          X