Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind het eigenlijk wel straf dat na een jarenlange aanmoediging van Diesel (ik hoor het nog een vorige minister zeggen), zijn diesels nu ineens de bron van alle vervuiling?
Omdat toevallig bij de vorige piek van fijn stof bleek dat de gemiddelde diesel meer fijn stof zou uitstoten dan een gemiddelde benzine, moet diesel nu opeens duurder worden... Enige vorm van objectiviteit zou welkom zijn: Dieselmotoren zijn fel geëvolueerd (mede door hun europees success) en het gemiddelde van het wagenpark is volgens mij niet representatief voor de gemiddelde nieuwe inschrijving.
Daarenboven heb je een krachtigere benzine-motor nodig om dezelfde souplesse te bekomen, wat dan fiscaal weer afgestraft wordt.
Kortom: Zou het niet mogelijk zijn om rustig alle gegevens te beschouwen en tot een rationele oplossing te komen, in plaats van paniekvoetbal te spelen?
Dom wat ze doen, de Diesel met accijzen duurder maken.
Soms vergeten dat alle vrachtwagens op diesel rijden en dat ze nu al op hun tandvlees zitten. Dus komen de buitenlandserijders, gevolg de binnenlandse kunnen het niet meer houden en onze economie verslechterd.
Dom wat ze doen, de Diesel met accijzen duurder maken.
Soms vergeten dat alle vrachtwagens op diesel rijden en dat ze nu al op hun tandvlees zitten. Dus komen de buitenlandserijders, gevolg de binnenlandse kunnen het niet meer houden en onze economie verslechterd.
In het buitenland is diesel vaak al even duur als benzine(Italie, Groot-Britanie, Tsechie), bij mijn weten draait de economie daar nog altijd. Bovendien kan je de transport-sector op andere manieren compenseren, maar daar moeten de gewone dieselrijdende automobilisten toch niet mee van profiteren? Als je ziet hoe snel mensen in Belgie kiezen voor een diesel dan klopt er gewoon iets niet met het beleid.
Wij zitten thuis ook in de transport en compenseren, hoe?
Als we een toeslag rekenen dan krijgen we het werk niet. Iemand kan er zonder toeslag nog onder en dan vragen we hoe hij dat doet: "Ah met Polen hé"
Roetfilter moet in ieder geval verplicht worden voor nieuwe wagens. Als het de regering serieus is met de groene gedachte mogen ze daar ook een premie aan koppelen.
De grootste vervuiling komt nog altijd van (oude) verwarmingscentrales en de industrie. De schadelijke uitstoot van het verkeer nu is lager dan 20j geleden. Dat zegt toch wel iets over de inspanningen die de constructeurs leveren naar de reducering van het verbruik. En dat de dieselprijs nu stillekes aan gelijk getrokken zal worden met de benzineprijs is gewoon om meer geld in de staatskas te krijgen en heeft niets te maken met milieu. De bevoegde ministers weten goed genoeg dat de gemiddelde Belg zal blijven kiezen voor diesel.
Wij zitten thuis ook in de transport en compenseren, hoe?
Als we een toeslag rekenen dan krijgen we het werk niet. Iemand kan er zonder toeslag nog onder en dan vragen we hoe hij dat doet: "Ah met Polen hé"
Niet ten nadele van de klant compenseren, natuurlijk.
bmw alpina opperde, denk ik, voor een tussenkomst van de staat.
Bijvoorbeeld eerst de accijnzen op de verschillende brandstoffen gelijkstellen, en voor de transportsector een gedeeltelijke terugbetaling voorzien, of i.d.a..
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Ik vind het eigenlijk wel straf dat na een jarenlange aanmoediging van Diesel (ik hoor het nog een vorige minister zeggen), zijn diesels nu ineens de bron van alle vervuiling?
Omdat toevallig bij de vorige piek van fijn stof bleek dat de gemiddelde diesel meer fijn stof zou uitstoten dan een gemiddelde benzine, moet diesel nu opeens duurder worden... Enige vorm van objectiviteit zou welkom zijn: Dieselmotoren zijn fel geëvolueerd (mede door hun europees success) en het gemiddelde van het wagenpark is volgens mij niet representatief voor de gemiddelde nieuwe inschrijving.
Daarenboven heb je een krachtigere benzine-motor nodig om dezelfde souplesse te bekomen, wat dan fiscaal weer afgestraft wordt.
Kortom: Zou het niet mogelijk zijn om rustig alle gegevens te beschouwen en tot een rationele oplossing te komen, in plaats van paniekvoetbal te spelen?
Het is dan ook geen kwestie van milieu, maar een kwestie van geld
de auto zal op één of andere manier altijd wel de melkoe van de staat blijven hé. Spijtig (maar begrijp het ook wel een beetje als je ziet welk geld de overheid allemaal nodig heeft (vergrijzing,onderhoud wegen,gezondheidszorg,....) maar het moet van ergens komen hé. Al is het spijtig dat het altijd de auto is die het moet ontgelden.....
Ik heb zo de indruk. Mijn kinderlijke naïviteit is wat dat betreft al volledig weg sinds ik aan het werk ben.
Twee voorbeelden uit de honderden en dagdagelijkse realiteit :
- zeventigjarige man komt binnen met zijn vijfentwintigjarige vriendin. Man wilt een testament maken. Zij mag erbij zitten en meeluisteren. Natuurlijk gaat alles naar zijn jonge wulpse vriendin als hij overlijdt. Zij gaat gelukkig buiten. De volgende dag komt de man alleen, herroept zijn testament en maakt een nieuw op iemand helemaal anders. Vriendin die er jaren voor zal zorgen, zal niks krijgen...
- Onlangs nog zo'n zaak meegemaakt die ik niet teveel uit de doeken mag doen, maar het komt erop neer dat ze doen alsof ze dikke vrienden zijn (broer en zus) maar achter de rug...
En vergis u niet, het is niet alleen met erfenissen... Ook bij gewone verkopingen, vennootschappen, zelfs schenkingen. Jaja, schenkingen. Kinderen zijn al niet meer content als ze iets van hun ouders krijgen en ze beginnen dan zelfs al eisen te stellen tegenover hun ouders.
Of kinderen die hun ouders volledig pluimen en dan aan hun lot overlaten. We maken het allemaal mee. En altijd denken die mensen dat zij een uitzonderlijke familie zijn met zoveel ruzie en problemen... NOT
Het gaat er erg aan toe. Loyauteit bestaat niet meer. Zelfs niet bij sommige banken/verzekeringsmakelaars. Spijtig genoeg komen de mensen pas als ze het contract al getekend hebben. Mensen zouden mekaar de duvel aandoen voor vijf euro.
Daarenboven is alles altijd overal mis. Zelfs bij je aardgas of elektriciteitsfactuur moet je eerst een paar keer klagen eer ze u eerlijk willen behandelen. Das precies een systeem aant worden. Zoveel mensen die niet meer de moeite doen om te klagen is zoveel geld meer in hun zak.
Ach ja, ze maken de advocaten er alleen maar rijker mee.
En dan moet je weten dan ik nog maar twee jaar aan het werk ben en nu al half verzuurd ben met een paar grijze haren
Bijvoorbeeld eerst de accijnzen op de verschillende brandstoffen gelijkstellen, en voor de transportsector een gedeeltelijke terugbetaling voorzien, of i.d.a..
De klant is de eindgebruiker, hoe je het draait of keert, en de laatste in de rij betaalt of het nu rechstreeks of onrechtstreeks is.
- zeventigjarige man komt binnen met zijn vijfentwintigjarige vriendin. Man wilt een testament maken. Zij mag erbij zitten en meeluisteren. Natuurlijk gaat alles naar zijn jonge wulpse vriendin als hij overlijdt. Zij gaat gelukkig buiten. De volgende dag komt de man alleen, herroept zijn testament en maakt een nieuw op iemand helemaal anders. Vriendin die er jaren voor zal zorgen, zal niks krijgen...
Comment