Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vooral met die koude van de laatste twee dagen merk je hard dat je als dieselrijder met een traktor rondrijdt. Met weemoed denk ik dan terug aan mijn benzinedagen. Binnen enkele maanden kan ik een nieuwe bedrijfswagen kiezen, ik ben sterk benzine aan het overwegen. Het motorgeluid van mijn Ford 1.8 TDCi kan ik in lage toeren en als hij koud staat echt niet anders omschrijven dan mini-traktor. Wel raar dat zo'n diesel een pak beter begint te klinken als hij warmer staat, terwijl benzine altijd mooi klinkt imho.

Comment

• Ook voor mij benzine !! Maar ik doe dan ook maar rond de 10K km per jaar

Comment

• Na 3 dagen dieselrijden was het weer eens benzinedag.

Verbruik

Geluid, doortrekken in toeren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          'k Ben niet mee, bedoel je de tweeliters? Alfa levert daar toch maximaal 150 pk? En Audi 170? En BMW 177, en zelfs 204 als je een extra turbo niet uitsluit?

Komt die twin turbo 1,9-liter waar ze nu al zo lang over praten in Blitz-kringen, ook bij Alfa? Of waar heb je 't over?
          Ik heb iets over t hoofd gezien.

My Mistake. eigenlijk 2.

Ik dacht dat de 118d van de laatste generatie een 8klepper was, vandaar dat ik de 143pk veel vond. maar blijkbaar is het een 16 klepper, die gedowntunet is.

Ik wilde gewoon zeggen dat er inderdaad maar weinig motoren zijn die eigenlijk nog maar "weinig" pk leveren voor hun cilinderinhoud. Voorbeelden daarvan zijn mjin motor ( 120pk ) en bvb de 1.9 TDI van 105. Of nog beter een SDI.

Als tegenvoorbeeld wilde ik de 118d geven, omdat ik ook dacht dat die maar 8kleppen had, net als de A3.

Verkeerd voorbeeld dus

En inderdaad nu al 170 pk voor de 2.0 TDI.

Nog een jaar of twee en elk merk biedt twinturbo's aan. Dan is t er helemaal over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wasco Bekijk Berichten
            vooral met die koude van de laatste twee dagen merk je hard dat je als dieselrijder met een traktor rondrijdt.
            Mijne diesel klinkt altijd hetzelfde ... of em nu ne hele dag in de vrieskou heeft gestaan, of ik er al een uur mee aan't bollen ben. Eigenlijk ben ik best tevreden met m'n dieseltje
            Porsche 997 S

Comment

• Wie is niet content met een 'dieseltje' van 300 pk? Droge...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                Mijne diesel klinkt altijd hetzelfde ... of em nu ne hele dag in de vrieskou heeft gestaan, of ik er al een uur mee aan't bollen ben. Eigenlijk ben ik best tevreden met m'n dieseltje
                heb jij een garage ?

Comment

• Koude CDI...*huiver*

Comment

• een koude bmw klinkt ook zo

Comment

• Nee, een 4 cilinder Benz klinkt specialer, vooral wanneer 'ie koud is
                      Maar 't rijdt niet zo leuk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                        Maar 't rijdt niet zo leuk.
                        veel gas, bah

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          veel gas, bah
                          Inderdaad, en dat doe ik dus niet met koude motor.
                          Gevolg -> Nukkige versnellingsbak en ergernis van de achterliggers omdat je zo traag rijdt

Comment

• nukkige versnellingsbak ligt vast aan het chippen

Comment

• drukken kloppen niet meer
                              foute input is shit

Comment

• Nee hoor, daardoor is het enkel verbeterd
                                Ervoor was het erger

Comment

• alles ging beter toen jij er nog ni mee reed

Comment

• Ook niet waar, toen was het verbruik te hoog wegens enkel korte ritten, en was de versnellingsbak nog een stukje ruwer omdat 'ie nooit op temperatuur kwam!

Alleen de remmen zijn flut geworden sinds ik ermee rij

Comment

• owkay

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        heb jij een garage ?
                                        als ge er zo'een bedoeld om ne auto in te zetten ... ja?
                                        Porsche 997 S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                                          als ge er zo'een bedoeld om ne auto in te zetten ... ja?
                                          Groot verschil met een diesel die buiten moet overnachten

Comment

Working...
                                          X