Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MIsschien is het maar beter dan amerikanen het bij benzine houden, wat een rook zeg.

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    Last edited by GeeZer; 12/12/2007, 18:32.

Comment

• Daar kan zelfs Heinz nog iets van leren

Comment

• Fak, 700pk en 1500lb/ft torques?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
          Goede vergelijking. Niet alleen heb jij geen turbo, maar ook al minder cilinderinhoud. Zet beter een 2.0 (of meer) tegenover die diesel.

Nou, de 2.0 TS van matteus kan ook nie mee (of toch erg moeilijk) met rabbit, ondanks dat 'ie dan 30 pk meer heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
            Nou, de 2.0 TS van matteus kan ook nie mee met rabbit, ondanks dat 'ie dan 30 pk meer heeft

Nou nou...

'Niet meekunnen' is wel héél zwaar overdreven hoor.

Ik denk dat in korte hernemingen, en een sprint vanuit stilstand, de diesel inderdaad in z'n voordeel zal zijn, vooral door het explosieve hoge koppel.

Maar als ik de naft in de juiste versnelling zet, of we doen rolling acceleratie, denk ik wel dat het min of meer gelijk oploopt.

Op papier zou de TS trouwens nog steeds sneller zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Nou nou...

'Niet meekunnen' is wel héél zwaar overdreven hoor.

Ik denk dat in korte hernemingen, en een sprint vanuit stilstand, de diesel inderdaad in z'n voordeel zal zijn, vooral door het explosieve hoge koppel.

Maar als ik de naft in de juiste versnelling zet, of we doen rolling acceleratie, denk ik wel dat het min of meer gelijk oploopt.

Op papier zou de TS trouwens nog steeds sneller zijn.
              Ik onthou Rabbit zijn woorden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                je hebt nog steeds de cng mercedesssen, maar voorts is er geeneen merk dat een specifiek gasmodel heeft
                fiat panda panda is ook op aardgas

Comment

Rabbit moet vooral zwijgen.

Comment

Fak, 700pk en 1500lb/ft torques?

Da's nog niks. Ik heb al Chevy Duramax'en (pre-facelifts) naar de 1000 pk zien gaan op bio-diesel. Echt waanzinnig hoeveel koppel dat heeft. Zelfs de supersterke 6-speed Allisson automaat hield het niet meer uit..

Comment

• Fak, da's zo vet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                        en diesel klinkt toch niet slecht

+ YouTube Video

Cummins straight-six

Comment

Ik heb matteus worden herhaald, ik heb niet gezegd, "niet mee kunnen", wel " meer moeite moeten doen OM mee te kunnen "

Nu hoe dan ook, ALS ik verlies, dan nog is het verlies miniem in vergelijking met de 30pk winst.

Dat wil echter niet gezegd zijnde, dat ik de diesel prefereer. Als student wel, als liefhebber verkies ik ook een 2.0 TS hoor, liefst met luchtfilter.

Comment

• Ik vind het inderdaad wel typerend zoals dat Logic zegt.

Een merk als Alfa speelt op zeker en neemt ruime marges. Ze maken een motor, en bolt die goed, dan houden ze hem. De Duitsers zitten maar met pk'tjes te goochelen om toch maar de beste te zijn op papier, terwijl ik toch wel af en toe klachten hoor over 5's, A6'n, E-klasses. Ook volvo's.

En ja dat zijn laatste generaties.

Comment

• Zo is het maar net.

Al mag je niet door 'n gekleurde bril kijken: de 2.4JTDm 20v is verre van vrij van zonde, en past mooi in het rijtje dat jij kwam op te sommen.

En weet je waarom de automerken dat doen? Omdat wij daar, of we nu willen of niet, om vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Zo is het maar net.

Al mag je niet door 'n gekleurde bril kijken: de 2.4JTDm 20v is verre van vrij van zonde, en past mooi in het rijtje dat jij kwam op te sommen.

En weet je waarom de automerken dat doen? Omdat wij daar, of we nu willen of niet, om vragen.
                                Yep, eigenlijk was die 2.4 een beetje van een haantje de voorste. De 2.5d van bmw komt pas nu in de buurt. Terwijl die motor al een tijdje bestaat. Dat is inderdaad nie de enige die vrij is van zonden. De 150 1.9 is dat ook al niet meer zo.

Maar gelijk mijn motor: 120pk, en dat voor een moderne motor. BMW doet al 23pk beter. Audi ook 20.

Maar inderdaad de markt vraagt ernaar ...

Als ik zie welke motoren "vermoedelijk" op stapel staan bij Alfa. You gotta be kidding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Omdat wij daar, of we nu willen of niet, om vragen.
                                  jullie

Comment

Fak, da's zo vet.
                                    jouw vaders 350 is vet

neem daar eens een avi.ke van als het eens past

Comment

• kar staat stil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        jullie
                                        Met wij bedoelde ik "de markt". En daar hoor jij, of je nu wil of niet, ook bij. Jij tempert die vraag alleen wat, dus we mogen jou dankbaar zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                          Maar gelijk mijn motor: 120pk, en dat voor een moderne motor. BMW doet al 23pk beter. Audi ook 20.
                                          'k Ben niet mee, bedoel je de tweeliters? Alfa levert daar toch maximaal 150 pk? En Audi 170? En BMW 177, en zelfs 204 als je een extra turbo niet uitsluit?

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                          Als ik zie welke motoren "vermoedelijk" op stapel staan bij Alfa. You gotta be kidding
                                          Komt die twin turbo 1,9-liter waar ze nu al zo lang over praten in Blitz-kringen, ook bij Alfa? Of waar heb je 't over?

Comment

Working...
                                          X