Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Idd, als je met zo een boot in de bergen gaat rijden, is de kans groot op stukken.
    De krachten die op een cilinderkop (en kleppen) komen op zo een moment zijn niet van de minste. Docent heeft het vorige week even op het bord gezet, en bij een 1.3 met 100pk komt dat op een 10 ton.
    Vastgehouden door 10 boutjes
    Inderdaad. Geen kat houdt er rekening mee dat de krachten die uitgeoefend worden om evenveel pk's te leveren in zo'n TDi, dat die een stuk hoger zijn dat wanneer die kracht geleverd wordt door het sneller draaien van de krukas. Het is niet het vermogen, maar het koppel dat de boel in de soep doet draaien.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      een 635d dan ofwat?
      De vraag is, waarom een 535d (of 635d) en geen 550i - 650i ?
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        De vraag is, waarom een 535d (of 635d) en geen 550i - 650i ?
        Omdat we het over diesel hadden.Geloof mij,ik koop zelf ook eerder een benzine dan een diesel....ik rij ook niks voor niks met een benzine

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Je hebt 100% gelijk. De meeste rijders gebruiken het vermogen echt nooit. Of slechts HEEL erg zelden.

          Dit komt terug op de discussie die Avantus en ondergetekende hadden in de A4-A6 TDi testrit-draad: veel mensen verbruiken inderdaad weinig met hun TDI's, ondanks het feit dat die krachtig zijn, omdat ze gewoon op het verbruik letten en proberen zuinig te rijden. Iemand die niet op zijn verbruik let, zal ook een pak verstoken.

          De vraag is nu, als je dat vermogen toch niet gebruikt, waarom het dan kopen ??
          Ik beweerde niet dat je er zuinig mee 'moet' rijden om het verbruik in te perken, maar wel dat je niet de ambitie moet hebben om dat ding te forceren dezelfde snelheden/acceleraties te geven als een zware naft. Met de 2 TDI's hier thuis geraak ik op lange afstanden iig niet boven de 7l, ONMOGELIJK. Dat een 2.0tdi in een A6 avant wat meer zal zuipen bij constant plankgas afbeulen.... dat is maar logisch ook
          Doe datzelfde met een naft, en je zit aan ruim het dubbele schat ik zo.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

            De vraag is nu, als je dat vermogen toch niet gebruikt, waarom het dan kopen ??
            Om de power voor handen te hebben die paar keer dat je het nodig hebt.

            Ik gebruik het volle vermogen van mijn auto misschien 2-3x per week, nog niet. Maar op dat moment wil ik het wel voor handen hebben.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              Ik beweerde niet dat je er zuinig mee 'moet' rijden om het verbruik in te perken, maar wel dat je niet de ambitie moet hebben om dat ding te forceren dezelfde snelheden/acceleraties te geven als een zware naft. Met de 2 TDI's hier thuis geraak ik op lange afstanden iig niet boven de 7l, ONMOGELIJK. Dat een 2.0tdi in een A6 avant wat meer zal zuipen bij constant plankgas afbeulen.... dat is maar logisch ook
              Doe datzelfde met een naft, en je zit aan ruim het dubbele schat ik zo.
              Als ik even hard op de gas zou staan van mijn S320 als van die A6 TDi Avant, dan had ik nu al meer jaar bak gekregen dan Dutroux !
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Om de power voor handen te hebben die paar keer dat je het nodig hebt.

                Ik gebruik het volle vermogen van mijn auto misschien 2-3x per week, nog niet. Maar op dat moment wil ik het wel voor handen hebben.
                Juist. Maar in dat geval ga je ook niet zoveel verbruiken.

                Als je met een 325i rondrijdt aan hetzelfde tempo als met een 320d, dan ga je met die 320d vaker het vermogen aanspreken. Dat leidt dan weer tot meer sleet en dus betrouwbaarheidsproblemen.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Als je met een 325i rondrijdt aan hetzelfde tempo als met een 320d, dan ga je met die 320d vaker het vermogen aanspreken.
                  Hoezo dat? Een 320d kun je schakellui rijden, een 325i moet je al hoger in toeren houden dus spreek je ook vaker het vermogen aan. En dan is er nog het verschil in verbruik...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Juist. Maar in dat geval ga je ook niet zoveel verbruiken.

                    Als je met een 325i rondrijdt aan hetzelfde tempo als met een 320d, dan ga je met die 320d vaker het vermogen aanspreken. Dat leidt dan weer tot meer sleet en dus betrouwbaarheidsproblemen.
                    Ik heb je die redenering nu al een paar keer zien toepassen en ik blijf het een rare redenering vinden.
                    Een huidige 320d is net zo snel als een 325i, maar een diesel moet veel minder toeren maken voor dezelfde snelheid, het komt puur op de turbo's aan.
                    Volgens jou rijd je met een 325i wel constant vol gas?

                    Comment


                    • #30
                      Dat hangt ervan af. Aan een rood licht vertrekt ge ook niet in 4-de.

                      Maar je hebt een punt. Het meeste hangt af van de rijstijl.

                      Ikzelf ga nooit 'schakellui' rijden. Vandaar dat ik met een automaat meestal zuiniger rij, want die kiest de versnelling beter.

                      Doordat ik van een diesel ook vraag dat hij alles geeft, is sleet het gevolg.

                      En nu moet je toch toegeven dat, als je even rondkijkt in de avondspits, d'r nogal veel fleet-TDi's rondvliegen die niet echt 'schakellui' rijden...

                      En daar zit hem het 177pk probleem.

                      Mijn 300D 15 jaar terug, die beulde ik ook nogal af. 200000km en altijd optrekken tot tegen de rooi lijn. Alleen was dat ding zo overengineered, dat hij nu nog altijd probleemloos rondrijdt terug een 'klein moteurke' al lang de geest zou hebben gegeven.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #31
                        Tuurlijk rijden de leasegebakjes hard. Hell, als ik een leasebak zou hebben zou ik vol in het rood schakelen met een koude motor, who cares?

                        Ik wil maar zeggen dat 99.9% van Vlaanderen de maxima van zijn of haar auto zelden of nooit gebruikt.
                        Trouwens, afbeulen met koude motor is mijns inziens nog steeds het grootste probleem van autorijdend Vlaanderen.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Tuurlijk rijden de leasegebakjes hard. Hell, als ik een leasebak zou hebben zou ik vol in het rood schakelen met een koude motor, who cares?

                          Ik wil maar zeggen dat 99.9% van Vlaanderen de maxima van zijn of haar auto zelden of nooit gebruikt.
                          Trouwens, afbeulen met koude motor is mijns inziens nog steeds het grootste probleem van autorijdend Vlaanderen.
                          De helft van de ochtendspits rijdt verdekke met een nummerplaathouder van KBC Lease of Leaseplan rond !

                          Ik zou in Belgie geen occasiediesel meer durven aanraken !

                          Dat gezegd zijnde, ouwe diesel mocht ge in het rood schakelen. Kreegt ge niet kapot.


                          Uwen 300SE en blijft echter een duizend keer beter dan gelijk welke dieselkar die ge u kunt indenken. (Incluis 535 en 635d, voor de kleuters hier)... Nem !
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #33
                            Swede als ge de keuze had tussen een 120d en 120i,wat neem je dan? terwijl de 120d pakken meer power heeft

                            Comment


                            • #34
                              Jij hebt echt wel iets tegen lease-diesels he?

                              Heb je wel is gereden met een willekeurige 320d of A4 TDI?

                              We moeten elkaar geen mietje noemen, maar het rijdt niet slecht.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                Swede als ge de keuze had tussen een 120d en 120i,wat neem je dan? terwijl de 120d pakken meer power heeft
                                120i, any time.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  120i, any time.
                                  gewoon omdat het een benzine is ? of nog andere redenen daarvoor

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                    Tuurlijk rijden de leasegebakjes hard. Hell, als ik een leasebak zou hebben zou ik vol in het rood schakelen met een koude motor, who cares?
                                    I do... ik heb elke leasewagen die ik had, aanzien als m'n eigen auto. Mensen die dan hun auto's mishandelen onder de noemer "het is toch de mijne niet", typeert hen veel meer dan je op het eerste zicht zou denken, ik zou ze als werkgever aan de deur zetten.

                                    Los daarvan, een paar constructeurs vechten om het troontje in het diesellandschap. En slechts een paar constructeurs kunnen zich ook effectief fouten permitteren. 't Doet me dadelijk aan Alfa Romeo denken, waarbij je toch wel kan zeggen dat er ruime marges genomen worden op hun JTD's, en nu zie je plots waarom, want ze zouden letterlijk in de pan gehakt worden als het bij hen zou voorvallen.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                      Swede als ge de keuze had tussen een 120d en 120i,wat neem je dan? terwijl de 120d pakken meer power heeft
                                      En wat zou jij verkiezen... een Golf V TDI of een Golf V GTI?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        En wat zou jij verkiezen... een Golf V TDI of een Golf V GTI?
                                        GTI enkel omdat die meer power heeft dan een TDI en ook pakke exclusiever is.Ik wil geen wagen die je op elke hoek van 't straat tegenkomt

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                          Ik had de keuze tussen een 318d en 318i (uit eigen portemonnee, welteverstaan).
                                          Ik heb de 318i gekozen.

                                          Ik ben 1 keer zo stom geweest een traktor te kopen, maar dat zal niet meer gebeuren.
                                          Zalige keuze,de 2.0i's van BMW zijn zalige motors

                                          Comment

                                          Working...
                                          X