Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Diesel vs benzine
Collapse
X
-
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichteneen 635d dan ofwat?Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenDe vraag is, waarom een 535d (of 635d) en geen 550i - 650i ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenJe hebt 100% gelijk. De meeste rijders gebruiken het vermogen echt nooit. Of slechts HEEL erg zelden.
Dit komt terug op de discussie die Avantus en ondergetekende hadden in de A4-A6 TDi testrit-draad: veel mensen verbruiken inderdaad weinig met hun TDI's, ondanks het feit dat die krachtig zijn, omdat ze gewoon op het verbruik letten en proberen zuinig te rijden. Iemand die niet op zijn verbruik let, zal ook een pak verstoken.
De vraag is nu, als je dat vermogen toch niet gebruikt, waarom het dan kopen ??
Doe datzelfde met een naft, en je zit aan ruim het dubbele schat ik zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
De vraag is nu, als je dat vermogen toch niet gebruikt, waarom het dan kopen ??
Ik gebruik het volle vermogen van mijn auto misschien 2-3x per week, nog niet. Maar op dat moment wil ik het wel voor handen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenIk beweerde niet dat je er zuinig mee 'moet' rijden om het verbruik in te perken, maar wel dat je niet de ambitie moet hebben om dat ding te forceren dezelfde snelheden/acceleraties te geven als een zware naft. Met de 2 TDI's hier thuis geraak ik op lange afstanden iig niet boven de 7l, ONMOGELIJK. Dat een 2.0tdi in een A6 avant wat meer zal zuipen bij constant plankgas afbeulen.... dat is maar logisch ook
Doe datzelfde met een naft, en je zit aan ruim het dubbele schat ik zo.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenOm de power voor handen te hebben die paar keer dat je het nodig hebt.
Ik gebruik het volle vermogen van mijn auto misschien 2-3x per week, nog niet. Maar op dat moment wil ik het wel voor handen hebben.
Als je met een 325i rondrijdt aan hetzelfde tempo als met een 320d, dan ga je met die 320d vaker het vermogen aanspreken. Dat leidt dan weer tot meer sleet en dus betrouwbaarheidsproblemen.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenAls je met een 325i rondrijdt aan hetzelfde tempo als met een 320d, dan ga je met die 320d vaker het vermogen aanspreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenJuist. Maar in dat geval ga je ook niet zoveel verbruiken.
Als je met een 325i rondrijdt aan hetzelfde tempo als met een 320d, dan ga je met die 320d vaker het vermogen aanspreken. Dat leidt dan weer tot meer sleet en dus betrouwbaarheidsproblemen.
Een huidige 320d is net zo snel als een 325i, maar een diesel moet veel minder toeren maken voor dezelfde snelheid, het komt puur op de turbo's aan.
Volgens jou rijd je met een 325i wel constant vol gas?
Comment
-
Dat hangt ervan af. Aan een rood licht vertrekt ge ook niet in 4-de.
Maar je hebt een punt. Het meeste hangt af van de rijstijl.
Ikzelf ga nooit 'schakellui' rijden. Vandaar dat ik met een automaat meestal zuiniger rij, want die kiest de versnelling beter.
Doordat ik van een diesel ook vraag dat hij alles geeft, is sleet het gevolg.
En nu moet je toch toegeven dat, als je even rondkijkt in de avondspits, d'r nogal veel fleet-TDi's rondvliegen die niet echt 'schakellui' rijden...
En daar zit hem het 177pk probleem.
Mijn 300D 15 jaar terug, die beulde ik ook nogal af. 200000km en altijd optrekken tot tegen de rooi lijn. Alleen was dat ding zo overengineered, dat hij nu nog altijd probleemloos rondrijdt terug een 'klein moteurke' al lang de geest zou hebben gegeven.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Tuurlijk rijden de leasegebakjes hard. Hell, als ik een leasebak zou hebben zou ik vol in het rood schakelen met een koude motor, who cares?
Ik wil maar zeggen dat 99.9% van Vlaanderen de maxima van zijn of haar auto zelden of nooit gebruikt.
Trouwens, afbeulen met koude motor is mijns inziens nog steeds het grootste probleem van autorijdend Vlaanderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenTuurlijk rijden de leasegebakjes hard. Hell, als ik een leasebak zou hebben zou ik vol in het rood schakelen met een koude motor, who cares?
Ik wil maar zeggen dat 99.9% van Vlaanderen de maxima van zijn of haar auto zelden of nooit gebruikt.
Trouwens, afbeulen met koude motor is mijns inziens nog steeds het grootste probleem van autorijdend Vlaanderen.
Ik zou in Belgie geen occasiediesel meer durven aanraken !
Dat gezegd zijnde, ouwe diesel mocht ge in het rood schakelen. Kreegt ge niet kapot.
Uwen 300SE en blijft echter een duizend keer beter dan gelijk welke dieselkar die ge u kunt indenken. (Incluis 535 en 635d, voor de kleuters hier)... Nem !Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenSwede als ge de keuze had tussen een 120d en 120i,wat neem je dan? terwijl de 120d pakken meer power heeftElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten120i, any time.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenTuurlijk rijden de leasegebakjes hard. Hell, als ik een leasebak zou hebben zou ik vol in het rood schakelen met een koude motor, who cares?
Los daarvan, een paar constructeurs vechten om het troontje in het diesellandschap. En slechts een paar constructeurs kunnen zich ook effectief fouten permitteren. 't Doet me dadelijk aan Alfa Romeo denken, waarbij je toch wel kan zeggen dat er ruime marges genomen worden op hun JTD's, en nu zie je plots waarom, want ze zouden letterlijk in de pan gehakt worden als het bij hen zou voorvallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenSwede als ge de keuze had tussen een 120d en 120i,wat neem je dan? terwijl de 120d pakken meer power heeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEn wat zou jij verkiezen... een Golf V TDI of een Golf V GTI?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050Ik had de keuze tussen een 318d en 318i (uit eigen portemonnee, welteverstaan).
Ik heb de 318i gekozen.
Ik ben 1 keer zo stom geweest een traktor te kopen, maar dat zal niet meer gebeuren.
Comment
Comment