Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Diesel vs benzine
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenEn dan groen lachen omdat er een 535d in je kielzog blijft
-edit-: Na enkele bochten zal hij me niet meer terugzien
Ik heb hét middel gevonden om elke persoon die diesel aanprijst de mond te snoeren. Vraag wat hun droomwagen is, en dan kiezen ze wel verassend voor eentje met benzinemotor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenPfff, ik heb tenminste het geld om naft te betalen
Ik heb hét middel gevonden om elke persoon die diesel aanprijst de mond te snoeren. Vraag wat hun droomwagen is, en dan kiezen ze wel verassend voor eentje met benzinemotor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenIk heb hét middel gevonden om elke persoon die diesel aanprijst de mond te snoeren. Vraag wat hun droomwagen is, en dan kiezen ze wel verassend voor eentje met benzinemotor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenDe meeste dromen zijn bedrog. Ha !
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteng 270 cdi
Tenzij je echt de spreekwoordelijke uitzondering wilt zijn...
Comment
-
Benzine rules!!!!!!!
Maar het zijn zij die "makkelijk" spreken hebben omdat ze over een duidelijk ruimer budget beschikking hebben, of zij die echt weinig kilometers bollen en dus geen voordeel doen met 'n diesel, die op de barikades staan en luidkeels roepen dat diesels zinloos zijn, dat snelle diesels een fabeltje zijn, en dat alleman die 'n diesel koopt 't zot in z'n kop heeft.
Ik kan rekenen, en ik kwam zowel bij m'n huidige auto (E46 touring) als bij m'n nieuwe auto (E81) geen benzine-variant tegen die even snel/vlot is en, alles into account genomen, niet meer kost. Point final.
The Swede heeft de gave van het woord, en zeer vaak heeft 'ie gelijk, maar z'n mening over benzine/diesel is veel te radicaal, en net zoals de mening van iedereen gekleurd.
En z'n beweringen als zou het nonsens zijn om een diesel die een hoog specifiek vermogen heeft, te willen maken of kopen, slaan nergens op. Je moet gewoon weten wat je koopt. Ikzelf weet goed genoeg dat een aangeblazen motor (benzine of diesel, maakt niet uit) die zich zeer vaak aangespoord weet (door de software, door de rijder) en een vrij hoog percentage van de tijd z'n hoog specifiek vermogen mag leveren, geen 500.000km meegaat met de royale ease die 'n oude Benz zo typeerde.
Feit is en blijft dat, hedentendage, voor vrij veel kilometervreters als ikzelf, een diesel 1) duidelijk goedkoper is, 2) meer dan voldoende vlot is, en 3) ook meer dan voldoende betrouwbaar is om het enkele jaren uit te zingen.
Ik volg de Zweed wel in z'n mening, maar dan enkel in de veronderstelling dat we de knop van de car-related goegemeente omswitchen, en benzine plotseling terug de merits krijgt die ze verdient. Van zodra brandstoffen en auto's naar milieuvriendelijkheid worden getaxeerd, rijd ik ook weer benzine.
Ik heb met m'n E30 325i touring, m'n Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark, m'n E46 325iA cabrio en met E36 323ti compact meer dan voldoende "eigen auto"-ervaring om te weten waarover ik spreek, trouwens. En dan zwijg ik over het legertje exclusieve tot zeer exclusieve auto's waar ik (vooral vroeger) God zij dank geregeld beschikking op kan leggen. Maar ik reed benzine toen ik student was, en enkel hoefde te werken voor wat ik wou, en dus bij wijze van spreken en "vrij" budget had voor m'n auto's. En dan koos ik voor benzine, uiteraard. Nu is dat wel even anders, en hoe hard we hier ook allemaal petrolheads zijn ... we mogen de realiteit zoals ze vandaag is, niet verliezen.
And stay the fuck out of my 2.0d engine probs topic!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvollast doet die niet
maar ik rij trager als hem en zijn chauffeursElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenWel een teken dat diesel toch niet zaligmakend is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenBenzine rules!!!!!!!
Maar het zijn zij die "makkelijk" spreken hebben omdat ze over een duidelijk ruimer budget beschikking hebben, of zij die echt weinig kilometers bollen en dus geen voordeel doen met 'n diesel, die op de barikades staan en luidkeels roepen dat diesels zinloos zijn, dat snelle diesels een fabeltje zijn, en dat alleman die 'n diesel koopt 't zot in z'n kop heeft.
Ik kan rekenen, en ik kwam zowel bij m'n huidige auto (E46 touring) als bij m'n nieuwe auto (E81) geen benzine-variant tegen die even snel/vlot is en, alles into account genomen, niet meer kost. Point final.
The Swede heeft de gave van het woord, en zeer vaak heeft 'ie gelijk, maar z'n mening over benzine/diesel is veel te radicaal, en net zoals de mening van iedereen gekleurd.
En z'n beweringen als zou het nonsens zijn om een diesel die een hoog specifiek vermogen heeft, te willen maken of kopen, slaan nergens op. Je moet gewoon weten wat je koopt. Ikzelf weet goed genoeg dat een aangeblazen motor (benzine of diesel, maakt niet uit) die zich zeer vaak aangespoord weet (door de software, door de rijder) en een vrij hoog percentage van de tijd z'n hoog specifiek vermogen mag leveren, geen 500.000km meegaat met de royale ease die 'n oude Benz zo typeerde.
Feit is en blijft dat, hedentendage, voor vrij veel kilometervreters als ikzelf, een diesel 1) duidelijk goedkoper is, 2) meer dan voldoende vlot is, en 3) ook meer dan voldoende betrouwbaar is om het enkele jaren uit te zingen.
Ik volg de Zweed wel in z'n mening, maar dan enkel in de veronderstelling dat we de knop van de car-related goegemeente omswitchen, en benzine plotseling terug de merits krijgt die ze verdient. Van zodra brandstoffen en auto's naar milieuvriendelijkheid worden getaxeerd, rijd ik ook weer benzine.
Ik heb met m'n E30 325i touring, m'n Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark, m'n E46 325iA cabrio en met E36 323ti compact meer dan voldoende "eigen auto"-ervaring om te weten waarover ik spreek, trouwens. En dan zwijg ik over het legertje exclusieve tot zeer exclusieve auto's waar ik (vooral vroeger) God zij dank geregeld beschikking op kan leggen. Maar ik reed benzine toen ik student was, en enkel hoefde te werken voor wat ik wou, en dus bij wijze van spreken en "vrij" budget had voor m'n auto's. En dan koos ik voor benzine, uiteraard. Nu is dat wel even anders, en hoe hard we hier ook allemaal petrolheads zijn ... we mogen de realiteit zoals ze vandaag is, niet verliezen.
And stay the fuck out of my 2.0d engine probs topic!!!!
Zo nee --) benzine is de betere motor.
En dan vraag ik mij altijd af : waarom doen niet veel mensen de moeite om hun dikke naft op LPG te zwieren? Heden ten dage is dat volgens mij ook betrouwbaar, hoor...
Al die leasingrijders die nu 320d rijden, zouden eigenlijk (alles into account genomen) even duur ongeveer 325i kunnen rijden.. Nee?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenDiesel is gewoon economisch voordeliger. Daarenboven bestaan er zo goed als geen droomwagens op diesel. Natuurlijk dat iedereen dan een wagen op benzine kiest. Bij een droomwagen houd je ook geen rekening met kosten, want anders zou het geen droomwagen meer zijn.
Maar een Ferrari, Lambo, Porsche, Maserati, TVR, Aston Martin, ...zie je toch niet op diesel hé.. Waarom, denk ik dan?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk kan rekenen, en ik kwam zowel bij m'n huidige auto (E46 touring) als bij m'n nieuwe auto (E81) geen benzine-variant tegen die even snel/vlot is en, alles into account genomen, niet meer kost. Point final.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenBenzine is leuker voor autoliefhebbers, diesel is goedkoper. Ge moet alleen niet gaan beweren dat diesel ook maar in de buurt komt van benzine qua sportiviteit.
Een krachtige diesel, zeker eentje met meer dan 4 cilinders en gekoppeld aan een goeie moderne automaat, is een droom om veel kilometers mee af te malen aan een significant goedkopere prijs/kilometer-verhouding. Maar hij die rijplezier zoekt én (= cumulatieve voorwaarde) de beurs heeft om z'n zoektocht ook daadwerkelijk te betalen, koopt benzine.
Wat echter niet wil zeggen dat hij die 'n diesel koopt, of krijgt, of leaset, een oen is. Wel integendeel. En dat wordt door sommige notoire diesel-haters of benzine-blinden soms een beetje teveel uitgestraald. Voor iedereen geldt: geef me de poen, en ik rijd benzine. Of toch bijna iedereen. Maar voor zowat iedereen op deze wereld is de realiteit van de portemonnaie dagdagelijkse én onomkoombare realiteit.
En 't is niet dat een pak diesels geen subliem compromis vormen. Ik denk aan inderdaad die twin turbo uit de 535d. Indien gereden zoals een grote atmosferische benzine (genre 4-liter V8, met dus ongeveer hetzelfde vermogen), haalt die ook makkelijk 300 à 500k. Met dien verstande dat 'ie door de soms bijna absurde technische oplossingen een hogere onderhoudskost zal boeken, maar dat verdien je ruimschoots terug met de duidelijk lagere variabele kost (lager verbruik + lagere brandstofprijs).
Dus, zolang de transportsector de politiek in de macht houdt en de dieselbrandstof dus compléét onlogisch goedkoper houdt (diesel zou de duurste brandstof van de 3 moeten zijn), blijven diesel-powered auto's, zelfs die die een hoge mate van sportiviteit hebben, zoals b.v. een BMW 123d, zeer interessant.
Hét petrol-land bij uitstek, de US, begint te zwichten voor diesel. Ook ik vind het in zekere zin jammer, maar ik ben ervan overtuigd dat we met een stelletje petrolheads nooit die wereldwijde ingesteldheid kunnen keren pro benzine. En per slot van rekening moet ik nog altijd mijn auto en z'n gebruik betalen ... en ik vermoed dat mijn budget daarvoor dan een pak kleiner is dan bij sommige anderen. Was het andersom, dan reed ik benzine en zij diesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenDiesel is gewoon economisch voordeliger. Daarenboven bestaan er zo goed als geen droomwagens op diesel. Natuurlijk dat iedereen dan een wagen op benzine kiest. Bij een droomwagen houd je ook geen rekening met kosten, want anders zou het geen droomwagen meer zijn.
Maar als ze mogen kiezen, nemen ze de Porsche. En daar gaat het me om
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenZeker waar..
Maar een Ferrari, Lambo, Porsche, Maserati, TVR, Aston Martin, ...zie je toch niet op diesel hé.. Waarom, denk ik dan?
Minder sportief natuurlijk, maar stel nu dat die merken dieselmotoren zouden gebruiken (OK, dat is heiligschennis, I know), zouden leken dan niet meer geneigd zijn de dieselvariant te kiezen?
Zelf zou ik de eerste jaren zeker geen sportwagen op diesel willen hoor. Maak je geen zorgen.Anderzijds, je weet nooit hoe de situatie binnen 25 jaar is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenJe hoort velen zeggen. Ja, hun 535d houdt met gemakt een Porsche turbo bij. En met de 635d is er nu ook echt een sportwagen...
Maar als ze mogen kiezen, nemen ze de Porsche. En daar gaat het me om
Zo is het niet moeilijk om benzine te laten winnen natuurlijk.
Anderzijds: The Swede beweerde hier nog niet zo lang geleden dat een 535d (of 635d) aangenamer rijdt dan een M5 (M6). De bak zal er wel voor iets tussen zitten, maar goed.
Mijn punt: de tijd dat wagens op diesel pakken slechter waren dan die op benzine, ligt definitief achter ons.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenMinder sportief natuurlijk, maar stel nu dat die merken dieselmotoren zouden gebruiken (OK, dat is heiligschennis, I know), zouden leken dan niet meer geneigd zijn de dieselvariant te kiezen?
Zelf zou ik de eerste jaren zeker geen sportwagen op diesel willen hoor. Maak je geen zorgen.Anderzijds, je weet nooit hoe de situatie binnen 25 jaar is.
Iemand die het geld zal hebben voor bvb een R8 TDI zal toch ook het geld hebben voor een R8 FSI? Begrijp me niet verkeerd, maar in zo'n klasse kijk je toch niet op enkele euro's? Denk ik...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenBenzine is leuker voor autoliefhebbers, diesel is goedkoper. Ge moet alleen niet gaan beweren dat diesel ook maar in de buurt komt van benzine qua sportiviteit. Wel een goed idee dit topic, anders ging er nog veel offtopic gegaan worden.
Meer is er eigenlijk niet over te zeggen
Iedereen wil een benzine,maar ja soms moet je beetje rationeel zijn hé
Comment
Comment