Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
    Is een diesel nu eigenlijk zoveel schadelijker voor de mens dan benzine, of gaat dat ongeveer gelijk op?
    Ik weet niet maar geef mij maar een pint.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      En dan groen lachen omdat er een 535d in je kielzog blijft
      Pfff, ik heb tenminste het geld om naft te betalen
      -edit-: Na enkele bochten zal hij me niet meer terugzien

      Ik heb hét middel gevonden om elke persoon die diesel aanprijst de mond te snoeren. Vraag wat hun droomwagen is, en dan kiezen ze wel verassend voor eentje met benzinemotor.
      Last edited by ; 11/12/2007, 20:15.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
        Pfff, ik heb tenminste het geld om naft te betalen


        Ik heb hét middel gevonden om elke persoon die diesel aanprijst de mond te snoeren. Vraag wat hun droomwagen is, en dan kiezen ze wel verassend voor eentje met benzinemotor.
        De meeste dromen zijn bedrog. Ha !

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
          Ik heb hét middel gevonden om elke persoon die diesel aanprijst de mond te snoeren. Vraag wat hun droomwagen is, en dan kiezen ze wel verassend voor eentje met benzinemotor.
          g 270 cdi

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
            De meeste dromen zijn bedrog. Ha !
            Wel een teken dat diesel toch niet zaligmakend is.

            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            g 270 cdi
            Dat geloof ik dus niet.

            Tenzij je echt de spreekwoordelijke uitzondering wilt zijn...

            Comment


            • #86
              dan ken je bobo nog niet

              Comment


              • #87
                Benzine rules!!!!!!!

                Maar het zijn zij die "makkelijk" spreken hebben omdat ze over een duidelijk ruimer budget beschikking hebben, of zij die echt weinig kilometers bollen en dus geen voordeel doen met 'n diesel, die op de barikades staan en luidkeels roepen dat diesels zinloos zijn, dat snelle diesels een fabeltje zijn, en dat alleman die 'n diesel koopt 't zot in z'n kop heeft.

                Ik kan rekenen, en ik kwam zowel bij m'n huidige auto (E46 touring) als bij m'n nieuwe auto (E81) geen benzine-variant tegen die even snel/vlot is en, alles into account genomen, niet meer kost. Point final.

                The Swede heeft de gave van het woord, en zeer vaak heeft 'ie gelijk, maar z'n mening over benzine/diesel is veel te radicaal, en net zoals de mening van iedereen gekleurd.
                En z'n beweringen als zou het nonsens zijn om een diesel die een hoog specifiek vermogen heeft, te willen maken of kopen, slaan nergens op. Je moet gewoon weten wat je koopt. Ikzelf weet goed genoeg dat een aangeblazen motor (benzine of diesel, maakt niet uit) die zich zeer vaak aangespoord weet (door de software, door de rijder) en een vrij hoog percentage van de tijd z'n hoog specifiek vermogen mag leveren, geen 500.000km meegaat met de royale ease die 'n oude Benz zo typeerde.
                Feit is en blijft dat, hedentendage, voor vrij veel kilometervreters als ikzelf, een diesel 1) duidelijk goedkoper is, 2) meer dan voldoende vlot is, en 3) ook meer dan voldoende betrouwbaar is om het enkele jaren uit te zingen.

                Ik volg de Zweed wel in z'n mening, maar dan enkel in de veronderstelling dat we de knop van de car-related goegemeente omswitchen, en benzine plotseling terug de merits krijgt die ze verdient. Van zodra brandstoffen en auto's naar milieuvriendelijkheid worden getaxeerd, rijd ik ook weer benzine.

                Ik heb met m'n E30 325i touring, m'n Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark, m'n E46 325iA cabrio en met E36 323ti compact meer dan voldoende "eigen auto"-ervaring om te weten waarover ik spreek, trouwens. En dan zwijg ik over het legertje exclusieve tot zeer exclusieve auto's waar ik (vooral vroeger) God zij dank geregeld beschikking op kan leggen. Maar ik reed benzine toen ik student was, en enkel hoefde te werken voor wat ik wou, en dus bij wijze van spreken en "vrij" budget had voor m'n auto's. En dan koos ik voor benzine, uiteraard. Nu is dat wel even anders, en hoe hard we hier ook allemaal petrolheads zijn ... we mogen de realiteit zoals ze vandaag is, niet verliezen.








                And stay the fuck out of my 2.0d engine probs topic!!!!

                Comment


                • #88
                  Met mijn studentenbudget heb ik maar al te graag mijn 4,8l verbruikend dieseltje. Kan ik meer kilometers bollen. Rijplezier, daar kan mijn dieseltje niet tegen op, en waarschijnlijk nog andere dingen.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    vollast doet die niet

                    maar ik rij trager als hem en zijn chauffeurs
                    Die Massey-Ferguson is ook niet meer zo rap als 'em ooit geweest is precies
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                      Wel een teken dat diesel toch niet zaligmakend is.
                      Diesel is gewoon economisch voordeliger. Daarenboven bestaan er zo goed als geen droomwagens op diesel. Natuurlijk dat iedereen dan een wagen op benzine kiest. Bij een droomwagen houd je ook geen rekening met kosten, want anders zou het geen droomwagen meer zijn.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Benzine rules!!!!!!!

                        Maar het zijn zij die "makkelijk" spreken hebben omdat ze over een duidelijk ruimer budget beschikking hebben, of zij die echt weinig kilometers bollen en dus geen voordeel doen met 'n diesel, die op de barikades staan en luidkeels roepen dat diesels zinloos zijn, dat snelle diesels een fabeltje zijn, en dat alleman die 'n diesel koopt 't zot in z'n kop heeft.

                        Ik kan rekenen, en ik kwam zowel bij m'n huidige auto (E46 touring) als bij m'n nieuwe auto (E81) geen benzine-variant tegen die even snel/vlot is en, alles into account genomen, niet meer kost. Point final.

                        The Swede heeft de gave van het woord, en zeer vaak heeft 'ie gelijk, maar z'n mening over benzine/diesel is veel te radicaal, en net zoals de mening van iedereen gekleurd.
                        En z'n beweringen als zou het nonsens zijn om een diesel die een hoog specifiek vermogen heeft, te willen maken of kopen, slaan nergens op. Je moet gewoon weten wat je koopt. Ikzelf weet goed genoeg dat een aangeblazen motor (benzine of diesel, maakt niet uit) die zich zeer vaak aangespoord weet (door de software, door de rijder) en een vrij hoog percentage van de tijd z'n hoog specifiek vermogen mag leveren, geen 500.000km meegaat met de royale ease die 'n oude Benz zo typeerde.
                        Feit is en blijft dat, hedentendage, voor vrij veel kilometervreters als ikzelf, een diesel 1) duidelijk goedkoper is, 2) meer dan voldoende vlot is, en 3) ook meer dan voldoende betrouwbaar is om het enkele jaren uit te zingen.

                        Ik volg de Zweed wel in z'n mening, maar dan enkel in de veronderstelling dat we de knop van de car-related goegemeente omswitchen, en benzine plotseling terug de merits krijgt die ze verdient. Van zodra brandstoffen en auto's naar milieuvriendelijkheid worden getaxeerd, rijd ik ook weer benzine.

                        Ik heb met m'n E30 325i touring, m'n Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark, m'n E46 325iA cabrio en met E36 323ti compact meer dan voldoende "eigen auto"-ervaring om te weten waarover ik spreek, trouwens. En dan zwijg ik over het legertje exclusieve tot zeer exclusieve auto's waar ik (vooral vroeger) God zij dank geregeld beschikking op kan leggen. Maar ik reed benzine toen ik student was, en enkel hoefde te werken voor wat ik wou, en dus bij wijze van spreken en "vrij" budget had voor m'n auto's. En dan koos ik voor benzine, uiteraard. Nu is dat wel even anders, en hoe hard we hier ook allemaal petrolheads zijn ... we mogen de realiteit zoals ze vandaag is, niet verliezen.








                        And stay the fuck out of my 2.0d engine probs topic!!!!
                        Allemaal heel erg waar, maar stel dat benzine zo geprijsd staat dat je op 100 km evenveel betaald als een diesel.. Zou jij dan nog diesel rijden?

                        Zo nee --) benzine is de betere motor.

                        En dan vraag ik mij altijd af : waarom doen niet veel mensen de moeite om hun dikke naft op LPG te zwieren? Heden ten dage is dat volgens mij ook betrouwbaar, hoor...

                        Al die leasingrijders die nu 320d rijden, zouden eigenlijk (alles into account genomen) even duur ongeveer 325i kunnen rijden.. Nee?
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                          Diesel is gewoon economisch voordeliger. Daarenboven bestaan er zo goed als geen droomwagens op diesel. Natuurlijk dat iedereen dan een wagen op benzine kiest. Bij een droomwagen houd je ook geen rekening met kosten, want anders zou het geen droomwagen meer zijn.
                          Zeker waar..

                          Maar een Ferrari, Lambo, Porsche, Maserati, TVR, Aston Martin, ...zie je toch niet op diesel hé.. Waarom, denk ik dan?
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Ik kan rekenen, en ik kwam zowel bij m'n huidige auto (E46 touring) als bij m'n nieuwe auto (E81) geen benzine-variant tegen die even snel/vlot is en, alles into account genomen, niet meer kost. Point final.
                            Daar zeg je zoiets. Als ik nu een nieuwe wagen zou kopen, ik zou ook wel een 1-reeks overwegen, maar koop die maar eens met een viercilinder dieselmotor. Die dingen kosten amper minder dan hun dieselvariant, en zijn ook nog eens duidelijk trager. Waarom zou je dan nog een 120i boven een 120d verkiezen?
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                              Benzine is leuker voor autoliefhebbers, diesel is goedkoper. Ge moet alleen niet gaan beweren dat diesel ook maar in de buurt komt van benzine qua sportiviteit.
                              't Probleem is dat velen "een krachtige motor" of nog erger "veel pk en Nm op papier" gaan gelijkstellen met sportiviteit. Er zijn zoveel belangrijker factoren dan dat, en je moet 't ervaren hebben (door b.v. met een diesel, zeker een zéér zwaar drukgevoed exemplaar, op circuit te willen scalpelprecieze rondjes te draaien, of te proberen driften op 't droge) om een aantal van de verschillen te kennen.

                              Een krachtige diesel, zeker eentje met meer dan 4 cilinders en gekoppeld aan een goeie moderne automaat, is een droom om veel kilometers mee af te malen aan een significant goedkopere prijs/kilometer-verhouding. Maar hij die rijplezier zoekt én (= cumulatieve voorwaarde) de beurs heeft om z'n zoektocht ook daadwerkelijk te betalen, koopt benzine.

                              Wat echter niet wil zeggen dat hij die 'n diesel koopt, of krijgt, of leaset, een oen is. Wel integendeel. En dat wordt door sommige notoire diesel-haters of benzine-blinden soms een beetje teveel uitgestraald. Voor iedereen geldt: geef me de poen, en ik rijd benzine. Of toch bijna iedereen. Maar voor zowat iedereen op deze wereld is de realiteit van de portemonnaie dagdagelijkse én onomkoombare realiteit.

                              En 't is niet dat een pak diesels geen subliem compromis vormen. Ik denk aan inderdaad die twin turbo uit de 535d. Indien gereden zoals een grote atmosferische benzine (genre 4-liter V8, met dus ongeveer hetzelfde vermogen), haalt die ook makkelijk 300 à 500k. Met dien verstande dat 'ie door de soms bijna absurde technische oplossingen een hogere onderhoudskost zal boeken, maar dat verdien je ruimschoots terug met de duidelijk lagere variabele kost (lager verbruik + lagere brandstofprijs).



                              Dus, zolang de transportsector de politiek in de macht houdt en de dieselbrandstof dus compléét onlogisch goedkoper houdt (diesel zou de duurste brandstof van de 3 moeten zijn), blijven diesel-powered auto's, zelfs die die een hoge mate van sportiviteit hebben, zoals b.v. een BMW 123d, zeer interessant.

                              Hét petrol-land bij uitstek, de US, begint te zwichten voor diesel. Ook ik vind het in zekere zin jammer, maar ik ben ervan overtuigd dat we met een stelletje petrolheads nooit die wereldwijde ingesteldheid kunnen keren pro benzine. En per slot van rekening moet ik nog altijd mijn auto en z'n gebruik betalen ... en ik vermoed dat mijn budget daarvoor dan een pak kleiner is dan bij sommige anderen. Was het andersom, dan reed ik benzine en zij diesel.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                Diesel is gewoon economisch voordeliger. Daarenboven bestaan er zo goed als geen droomwagens op diesel. Natuurlijk dat iedereen dan een wagen op benzine kiest. Bij een droomwagen houd je ook geen rekening met kosten, want anders zou het geen droomwagen meer zijn.
                                Je hoort velen zeggen. Ja, hun 535d houdt met gemakt een Porsche turbo bij. En met de 635d is er nu ook echt een sportwagen...
                                Maar als ze mogen kiezen, nemen ze de Porsche. En daar gaat het me om

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Zeker waar..

                                  Maar een Ferrari, Lambo, Porsche, Maserati, TVR, Aston Martin, ...zie je toch niet op diesel hé.. Waarom, denk ik dan?

                                  Minder sportief natuurlijk, maar stel nu dat die merken dieselmotoren zouden gebruiken (OK, dat is heiligschennis, I know), zouden leken dan niet meer geneigd zijn de dieselvariant te kiezen?
                                  Zelf zou ik de eerste jaren zeker geen sportwagen op diesel willen hoor. Maak je geen zorgen. Anderzijds, je weet nooit hoe de situatie binnen 25 jaar is.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • #97
                                    En diesel stinkt als de pest, daardoor krijgen onze kindjes astma en kanker...

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                      Je hoort velen zeggen. Ja, hun 535d houdt met gemakt een Porsche turbo bij. En met de 635d is er nu ook echt een sportwagen...
                                      Maar als ze mogen kiezen, nemen ze de Porsche. En daar gaat het me om

                                      Zo is het niet moeilijk om benzine te laten winnen natuurlijk.
                                      Anderzijds: The Swede beweerde hier nog niet zo lang geleden dat een 535d (of 635d) aangenamer rijdt dan een M5 (M6). De bak zal er wel voor iets tussen zitten, maar goed.
                                      Mijn punt: de tijd dat wagens op diesel pakken slechter waren dan die op benzine, ligt definitief achter ons.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Minder sportief natuurlijk, maar stel nu dat die merken dieselmotoren zouden gebruiken (OK, dat is heiligschennis, I know), zouden leken dan niet meer geneigd zijn de dieselvariant te kiezen?
                                        Zelf zou ik de eerste jaren zeker geen sportwagen op diesel willen hoor. Maak je geen zorgen. Anderzijds, je weet nooit hoe de situatie binnen 25 jaar is.
                                        Voila.. En er komen zeker sportwagens op diesel, maar of die ook beter gaan verkopen?

                                        Iemand die het geld zal hebben voor bvb een R8 TDI zal toch ook het geld hebben voor een R8 FSI? Begrijp me niet verkeerd, maar in zo'n klasse kijk je toch niet op enkele euro's? Denk ik...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                          Benzine is leuker voor autoliefhebbers, diesel is goedkoper. Ge moet alleen niet gaan beweren dat diesel ook maar in de buurt komt van benzine qua sportiviteit. Wel een goed idee dit topic, anders ging er nog veel offtopic gegaan worden.

                                          Meer is er eigenlijk niet over te zeggen



                                          Iedereen wil een benzine,maar ja soms moet je beetje rationeel zijn hé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X