Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
    Die cijfers stonden toen blijkbaar nog niet in de handleiding.
    de 520i was de traagst hernemende wagen ooit, in 88 bij de autogids

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      De M3 is dan ook veruit het duurste...
      Soms vergeet ik dat zelfs jij wel eens rekening moet houden met 15.000 € meer of minder ...
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        bmw dikt zijn cijfers aan , toen de prestaties...nu het verbruik
        Met een kleine draai aan't juiste schuifke was die kar direct 2 seconden sneller op't sprintje naar de 100. 't Verbruik en de uitstoot was echter compleet naar de zak toen.

        520i... I just loved it!
        BMW E46 318d '05

        VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

        Comment


        • zou de dieselpomp van de 24td ook geen draaierke hebben ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            de 520i was de traagst hernemende wagen ooit, in 88 bij de autogids
            True.

            Maar hernemen deed ie wel, zonder nukken, in de hoogste versnelling, vanop stationair toerental. Atmo zes-in-lijn
            BMW E46 318d '05

            VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Als ik dus zeg dat ik voor een tweede wagen als opvolger voor de 335i twijfel tussen een BMW E93 330dA, een Audi A5 3.0 TDI tiptronic, een Audi S5 Tiptronic en een M3 M-DCT, dan verklaren jullie mij voor gek dat ik zelfs een diesel overweeg...
              Eigenlijk niet, want zoals je al zegt heb je in het dagelijkse verkeer totaal niets aan de kracht van een 335i omdat je in de 2de versnelling alleen al illegaal bezig kunt zijn...
              Akkoord, aan de kracht van een dikke diesel heb je dan evenmin iets, maar die levert je wel meer verslavende koppelduw in zo'n omstandigheden

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                zou de dieselpomp van de 24td ook geen draaierke hebben ?
                Dat was idd ook zo'n mechanisch ding. Spelen met de turbodruk was waarschijnlijk efficiënter bij dit geval.
                BMW E46 318d '05

                VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                Comment


                • Mijn vader heeft ook zo'n E34 520i gehad met 129pk. De wagen was voor die tijd absoluut niet traag voor een 2.0 en klonk toch wel mooi, hoewel misschien wat te stil.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                    Dat is 132pk/l, zonder veel problemen.
                    Er zijn benzines die nog beter doen én betrouwbaar zijn.

                    Carlito, denk jij niet dat de diesels nu niet tegen hun plafond zitten? Want +100pk/l is voor een diesel te veel om nog echt betrouwbaar te zijn. Enfin dat denk ik, ben niet zo technisch aangelegd.
                    Goh, zo technisch aangelegd ben ik niet.

                    Maar docenten bij ons op school zeggen inderdaad ook dat diesels al lang over hun top zijn.

                    de drukken nodig om die cijfers te verkrijgen zijn zo verschrikkelijk hoog dat het niet meer betrouwbaar te maken valt. Of je moet je wagen uit luchtvaart-materialen gaan maken. Maar dat heb ik toch nog nergens gezien

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      Eigenlijk niet, want zoals je al zegt heb je in het dagelijkse verkeer totaal niets aan de kracht van een 335i omdat je in de 2de versnelling alleen al illegaal bezig kunt zijn...
                      Akkoord, aan de kracht van een dikke diesel heb je dan evenmin iets, maar die levert je wel meer verslavende koppelduw in zo'n omstandigheden
                      Testritten zullen mij moeten overtuigen...
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Mijn mening was vroeger ook benzine >>>>>>>>> diesel maar da's nu wel ietske anders

                        Ik zal voor het gemak maar ff met Rabbit zijn 147 vergelijken omdat die het dichtste in de buurt komt(15 pk meer maar vooral veel meer koppel). Ik heb ook al een paar keer met zijn auto gereden dus ik kan best wel vergelijken.

                        Kwa prestaties, om het zacht uit de drukken, kan ik enkel competitief zijn vanuit stilstand. Anders heb ik geen schijn van kans... Eenmaal op snelheid wint hij het met groot gemak puur op koppel. Verbruik ook al helemaal niet. Ik heb mijn vorige tank vrij sportief opgereden zonder echt extreem zot te gaan doen en zat aan meer dan 16 liter gemiddeld. Rabbit mag zijn auto bij wijze van spreken afbreken en komt amper boven de 7l dacht ik. Da's pijnlijk, zeker met de huidige prijzen 't Feit dat het een zotte Alfa 16V naft is zal er ook wel iets voor tussenzitten maar ik wil m'n punt maar duidelijk maken 't Is nu niet dat ik constant zit te sleuren maar vlotte hernemingen vind ik wel belangrijk. Als ik iemand wil inhalen moet ik altijd minstens 1 vitesse terug. Bij de diesel maakt dat gewoon geen zak uit...

                        Anderzijds is het geluid meer dan goed bij mij, is het zalig om de teller nog een stukje boven de 6000 toeren te zien gaan maar dat is het dan ook. Dat m'n motor 's ochtends als een tractor klinkt zou ik er nog wel willen bijnemen...

                        Na deze lofzang voor diesel moet ik er wel bijzeggen dat ik nooit een diesel zou kopen in een echt sportieve wagen. Die heeft, volgens mij, toch nog altijd een benzine nodig. Het zijn echter de 'normale' auto's die ik niet meer in benzine zou kopen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Goh, zo technisch aangelegd ben ik niet.

                          Maar docenten bij ons op school zeggen inderdaad ook dat diesels al lang over hun top zijn.

                          de drukken nodig om die cijfers te verkrijgen zijn zo verschrikkelijk hoog dat het niet meer betrouwbaar te maken valt. Of je moet je wagen uit luchtvaart-materialen gaan maken. Maar dat heb ik toch nog nergens gezien



                          Nog iets, al de witte huizen langs drukke banen die zo zwarter zijn geworden, allemaal roet. Viezigheid!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Testritten zullen mij moeten overtuigen...
                            Ik denk dat je dan een vertekend beeld krijgt, niet?
                            Met een testrit van een uur of 2 ga je nu niet bepaald rijden zoals je normaal rijdt, ofwel?

                            Enfin, ik denk dat de dikke benzines je zeker gaan overtuigen (V8...wat wil je), maar achteraf ga je toch spijt krijgen dat je weer geen diesel hebt
                            En als je toch voor een diesel kiest heb je spijt dat je geen V8 hebt.. blabla

                            Comment


                            • Als ik even de naakte cijfers bekijk van

                              een BMW 320i berline : 1395kg (gegevens BMW website)
                              een BMW 320d berline : 1490kg

                              een A4 1.8 TFSI : 1410kg (brochure Audi A4)
                              een A4 2.0 tdi : 1460kg

                              Het relevante gewichtsverschil zal voornamelijk te wijten zijn aan het meergewicht vande dieselmoter. En dat voel je volgens mee heel goed tijdens het rijden. Ik heb het hier natuurlijk over de 'basis' motoren van een model maar 90kg verschil op de vooras zul je merkelijk voelen. Ik beweer dat een 4cylinder benzinemotor snediger rijdt dan zijn dieseltegenhanger.

                              Uiteraard zullen de budgetaire aspecten (en dan voornamelijk de brandstofprijzen) de keuze sterk beïnvloeden. En daar wint de diesel momenteel grandioos door zijn (iets) geringer verbruik, maar vooral door zijn lagere brandstofprijs. Een spijtige zaak overigens.
                              Last edited by ; 11/12/2007, 21:37.

                              Comment


                              • vanwaar het vergelijk tussen een 320i en een 330d?

                                tuurlijk dat dat blok meer weegt

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Iedereen stelt zelf z'n prioriteiten hé...
                                  tuurlijk, maar dat moet men ook niet komen mekkeren over diesel vs benzine

                                  en dan zwijg ik nog over de wagens die jij overweegt

                                  Comment


                                  • een typfout, er moet staan 320d

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    vanwaar het vergelijk tussen een 320i en een 330d?

                                    tuurlijk dat dat blok meer weegt

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten



                                      Nog iets, al de witte huizen langs drukke banen die zo zwarter zijn geworden, allemaal roet. Viezigheid!
                                      Door die roetuitstoot snap ik niet waarom een diesel minder schadelijk wordt aanzien voor het milieu. Er wordt enkel vergeleken op CO2. Wordt er dan geen rekening gehouden met fijne roetdeeltjes?
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Diesotto

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Mijn vader heeft ook zo'n E34 520i gehad met 129pk. De wagen was voor die tijd absoluut niet traag voor een 2.0 en klonk toch wel mooi, hoewel misschien wat te stil.
                                          die auto werd kompleet losgereden door een omega 2.0i
                                          een thema 2.0
                                          een saab 9000 i
                                          een 230e
                                          een....
                                          en nog geen klein beetje

                                          hij haalde dezelfde prestaties als een 200 carburateur van 109 pk

                                          maar had 6 cylinders

                                          Comment

                                          Working...
                                          X