Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Diesel vs benzine
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe M3 is dan ook veruit het duurste...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbmw dikt zijn cijfers aan, toen de prestaties...nu het verbruik
520i... I just loved it!BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende 520i was de traagst hernemende wagen ooit, in 88 bij de autogids
Maar hernemen deed ie wel, zonder nukken, in de hoogste versnelling, vanop stationair toerental. Atmo zes-in-lijnBMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenAls ik dus zeg dat ik voor een tweede wagen als opvolger voor de 335i twijfel tussen een BMW E93 330dA, een Audi A5 3.0 TDI tiptronic, een Audi S5 Tiptronic en een M3 M-DCT, dan verklaren jullie mij voor gek dat ik zelfs een diesel overweeg...
Akkoord, aan de kracht van een dikke diesel heb je dan evenmin iets, maar die levert je wel meer verslavende koppelduw in zo'n omstandigheden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzou de dieselpomp van de 24td ook geen draaierke hebben ?BMW E46 318d '05
Comment
-
Mijn vader heeft ook zo'n E34 520i gehad met 129pk. De wagen was voor die tijd absoluut niet traag voor een 2.0 en klonk toch wel mooi, hoewel misschien wat te stil.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenDat is 132pk/l, zonder veel problemen.
Er zijn benzines die nog beter doen én betrouwbaar zijn.
Carlito, denk jij niet dat de diesels nu niet tegen hun plafond zitten? Want +100pk/l is voor een diesel te veel om nog echt betrouwbaar te zijn. Enfin dat denk ik, ben niet zo technisch aangelegd.
Maar docenten bij ons op school zeggen inderdaad ook dat diesels al lang over hun top zijn.
de drukken nodig om die cijfers te verkrijgen zijn zo verschrikkelijk hoog dat het niet meer betrouwbaar te maken valt. Of je moet je wagen uit luchtvaart-materialen gaan maken. Maar dat heb ik toch nog nergens gezien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenEigenlijk niet, want zoals je al zegt heb je in het dagelijkse verkeer totaal niets aan de kracht van een 335i omdat je in de 2de versnelling alleen al illegaal bezig kunt zijn...
Akkoord, aan de kracht van een dikke diesel heb je dan evenmin iets, maar die levert je wel meer verslavende koppelduw in zo'n omstandighedenOO 00 OO
Comment
-
Mijn mening was vroeger ook benzine >>>>>>>>> diesel maar da's nu wel ietske anders
Ik zal voor het gemak maar ff met Rabbit zijn 147 vergelijken omdat die het dichtste in de buurt komt(15 pk meer maar vooral veel meer koppel). Ik heb ook al een paar keer met zijn auto gereden dus ik kan best wel vergelijken.
Kwa prestaties, om het zacht uit de drukken, kan ik enkel competitief zijn vanuit stilstand. Anders heb ik geen schijn van kans... Eenmaal op snelheid wint hij het met groot gemak puur op koppel. Verbruik ook al helemaal niet. Ik heb mijn vorige tank vrij sportief opgereden zonder echt extreem zot te gaan doen en zat aan meer dan 16 liter gemiddeld. Rabbit mag zijn auto bij wijze van spreken afbreken en komt amper boven de 7l dacht ik. Da's pijnlijk, zeker met de huidige prijzen't Feit dat het een zotte Alfa 16V naft is zal er ook wel iets voor tussenzitten maar ik wil m'n punt maar duidelijk maken
't Is nu niet dat ik constant zit te sleuren maar vlotte hernemingen vind ik wel belangrijk. Als ik iemand wil inhalen moet ik altijd minstens 1 vitesse terug. Bij de diesel maakt dat gewoon geen zak uit...
Anderzijds is het geluid meer dan goed bij mij, is het zalig om de teller nog een stukje boven de 6000 toeren te zien gaan maar dat is het dan ook. Dat m'n motor 's ochtends als een tractor klinkt zou ik er nog wel willen bijnemen...
Na deze lofzang voor diesel moet ik er wel bijzeggen dat ik nooit een diesel zou kopen in een echt sportieve wagen. Die heeft, volgens mij, toch nog altijd een benzine nodig. Het zijn echter de 'normale' auto's die ik niet meer in benzine zou kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenGoh, zo technisch aangelegd ben ik niet.
Maar docenten bij ons op school zeggen inderdaad ook dat diesels al lang over hun top zijn.
de drukken nodig om die cijfers te verkrijgen zijn zo verschrikkelijk hoog dat het niet meer betrouwbaar te maken valt. Of je moet je wagen uit luchtvaart-materialen gaan maken. Maar dat heb ik toch nog nergens gezien
Nog iets, al de witte huizen langs drukke banen die zo zwarter zijn geworden, allemaal roet. Viezigheid!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenTestritten zullen mij moeten overtuigen...
Met een testrit van een uur of 2 ga je nu niet bepaald rijden zoals je normaal rijdt, ofwel?
Enfin, ik denk dat de dikke benzines je zeker gaan overtuigen (V8...wat wil je), maar achteraf ga je toch spijt krijgen dat je weer geen diesel hebt
En als je toch voor een diesel kiest heb je spijt dat je geen V8 hebt.. blabla
Comment
-
Als ik even de naakte cijfers bekijk van
een BMW 320i berline : 1395kg (gegevens BMW website)
een BMW 320d berline : 1490kg
een A4 1.8 TFSI : 1410kg (brochure Audi A4)
een A4 2.0 tdi : 1460kg
Het relevante gewichtsverschil zal voornamelijk te wijten zijn aan het meergewicht vande dieselmoter. En dat voel je volgens mee heel goed tijdens het rijden. Ik heb het hier natuurlijk over de 'basis' motoren van een model maar 90kg verschil op de vooras zul je merkelijk voelen. Ik beweer dat een 4cylinder benzinemotor snediger rijdt dan zijn dieseltegenhanger.
Uiteraard zullen de budgetaire aspecten (en dan voornamelijk de brandstofprijzen) de keuze sterk beïnvloeden. En daar wint de diesel momenteel grandioos door zijn (iets) geringer verbruik, maar vooral door zijn lagere brandstofprijs. Een spijtige zaak overigens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIedereen stelt zelf z'n prioriteiten hé...
en dan zwijg ik nog over de wagens die jij overweegt
Comment
-
een typfout, er moet staan 320d
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenvanwaar het vergelijk tussen een 320i en een 330d?
tuurlijk dat dat blok meer weegt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
Nog iets, al de witte huizen langs drukke banen die zo zwarter zijn geworden, allemaal roet. Viezigheid!OO 00 OO
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMijn vader heeft ook zo'n E34 520i gehad met 129pk. De wagen was voor die tijd absoluut niet traag voor een 2.0 en klonk toch wel mooi, hoewel misschien wat te stil.
een thema 2.0
een saab 9000 i
een 230e
een....
en nog geen klein beetje
hij haalde dezelfde prestaties als een 200 carburateur van 109 pk
maar had 6 cylinders
Comment
Comment