vooral met die koude van de laatste twee dagen merk je hard dat je als dieselrijder met een traktor rondrijdt. Met weemoed denk ik dan terug aan mijn benzinedagen. Binnen enkele maanden kan ik een nieuwe bedrijfswagen kiezen, ik ben sterk benzine aan het overwegen. Het motorgeluid van mijn Ford 1.8 TDCi kan ik in lage toeren en als hij koud staat echt niet anders omschrijven dan mini-traktor. Wel raar dat zo'n diesel een pak beter begint te klinken als hij warmer staat, terwijl benzine altijd mooi klinkt imho.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Diesel vs benzine
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten'k Ben niet mee, bedoel je de tweeliters? Alfa levert daar toch maximaal 150 pk? En Audi 170? En BMW 177, en zelfs 204 als je een extra turbo niet uitsluit?
Komt die twin turbo 1,9-liter waar ze nu al zo lang over praten in Blitz-kringen, ook bij Alfa? Of waar heb je 't over?
My Mistake. eigenlijk 2.
Ik dacht dat de 118d van de laatste generatie een 8klepper was, vandaar dat ik de 143pk veel vond. maar blijkbaar is het een 16 klepper, die gedowntunet is.
Ik wilde gewoon zeggen dat er inderdaad maar weinig motoren zijn die eigenlijk nog maar "weinig" pk leveren voor hun cilinderinhoud. Voorbeelden daarvan zijn mjin motor ( 120pk ) en bvb de 1.9 TDI van 105. Of nog beter een SDI.
Als tegenvoorbeeld wilde ik de 118d geven, omdat ik ook dacht dat die maar 8kleppen had, net als de A3.
Verkeerd voorbeeld dus
En inderdaad nu al 170 pk voor de 2.0 TDI.
Nog een jaar of twee en elk merk biedt twinturbo's aan. Dan is t er helemaal over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wasco Bekijk Berichtenvooral met die koude van de laatste twee dagen merk je hard dat je als dieselrijder met een traktor rondrijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk BerichtenMijne diesel klinkt altijd hetzelfde ... of em nu ne hele dag in de vrieskou heeft gestaan, of ik er al een uur mee aan't bollen ben. Eigenlijk ben ik best tevreden met m'n dieseltje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenMaar 't rijdt niet zo leuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenveel gas, bah
Gevolg -> Nukkige versnellingsbak en ergernis van de achterliggers omdat je zo traag rijdt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenheb jij een garage ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichtenals ge er zo'een bedoeld om ne auto in te zetten ... ja?
Comment
Comment