Ik vind het eigenlijk wel straf dat na een jarenlange aanmoediging van Diesel (ik hoor het nog een vorige minister zeggen), zijn diesels nu ineens de bron van alle vervuiling?
Omdat toevallig bij de vorige piek van fijn stof bleek dat de gemiddelde diesel meer fijn stof zou uitstoten dan een gemiddelde benzine, moet diesel nu opeens duurder worden... Enige vorm van objectiviteit zou welkom zijn: Dieselmotoren zijn fel geëvolueerd (mede door hun europees success) en het gemiddelde van het wagenpark is volgens mij niet representatief voor de gemiddelde nieuwe inschrijving.
Daarenboven heb je een krachtigere benzine-motor nodig om dezelfde souplesse te bekomen, wat dan fiscaal weer afgestraft wordt.
Kortom: Zou het niet mogelijk zijn om rustig alle gegevens te beschouwen en tot een rationele oplossing te komen, in plaats van paniekvoetbal te spelen?
Omdat toevallig bij de vorige piek van fijn stof bleek dat de gemiddelde diesel meer fijn stof zou uitstoten dan een gemiddelde benzine, moet diesel nu opeens duurder worden... Enige vorm van objectiviteit zou welkom zijn: Dieselmotoren zijn fel geëvolueerd (mede door hun europees success) en het gemiddelde van het wagenpark is volgens mij niet representatief voor de gemiddelde nieuwe inschrijving.
Daarenboven heb je een krachtigere benzine-motor nodig om dezelfde souplesse te bekomen, wat dan fiscaal weer afgestraft wordt.
Kortom: Zou het niet mogelijk zijn om rustig alle gegevens te beschouwen en tot een rationele oplossing te komen, in plaats van paniekvoetbal te spelen?