Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    taxi-buur rijdt 500000 met zijn 2.2 cdi's
    en vind elke nieuwe generatie steeds beter

vroeger reed die met 300 diesels

Mijn schoonbroer rijdt met een W220 S320CDI, met nu net over de 700.000km.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Opel, VW, fiat...

Er zijn er wel meer hoor.
      Alleen niet in belgie.
      Benz ook niet in belgie
      jah ik heb kleppen

Comment

• Sorry gTa.

je topic is omzeep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
          Dat is 132pk/l, zonder veel problemen.
          Er zijn benzines die nog beter doen én betrouwbaar zijn.

Carlito, denk jij niet dat de diesels nu niet tegen hun plafond zitten? Want +100pk/l is voor een diesel te veel om nog echt betrouwbaar te zijn. Enfin dat denk ik, ben niet zo technisch aangelegd.

Diesels zitten niet tegen hun plafond. 100pk/l is geen 'zwaardere' grens dan 50pk/l 15 jaar geleden...

Toen de 300TDT uitkwam (in '78 ofzo) met z'n 125 dieselpk's uit 3.0 liter, vond men dat ook ongehoord, en stelde men zich ook vragen bij de betrouwbaarheid, en of de onderdelen dat wel aankonden...
          Toen die motor uitkwam, heeft mercedes highspeed tests gedaan op Nardo, met een C111 met die motor in. Opgevoerd; 230pk uit een 3.0 diesel, meer dan 25 jaar geleden... Er zijn toen diverse snelheidsrekords gevestigd, en de motor bleek überbetrouwbaar te zijn.

Comment

• met de eerste 110 pk golf uit 96 had ook iedereen twijfels

Comment

• Maar ik ben er wel absoluut van overtuigd dat benzinemotoren nog een véél rijkere evolutie te gaan hebben dan dieselmotoren.

Comment

• akkoord

maar je kunt er ni omheen dat er uit een liter diesel meer kracht te halen valt dan uit een liter benzien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Sorry gTa.

je topic is omzeep.
                  Je zit niet meer in het topic van gTa.

Comment

akkoord

maar je kunt er ni omheen dat er uit een liter diesel meer kracht te halen valt dan uit een liter benzien
                    Waarheid als een koe.

Comment

• Toen we onze A6 kochten in 1998 was het ook behoorlijk ongezien, 110 pk uit een 1900-tje. Er werden dus ook vragen gesteld bij de betrouwbaarheid zoals nu met de 1300s.

En zie: al vlotte 355k km zonder problemen, zit nog maar aan de 2e LMM (die recent gesneuveld is). En denk niet dat die motor niet heeft moeten werken. Toen kon er overal nog doorgereden worden, dus 180 op autosnelwegen was eerder regel dan uitzondering.
                      En als ik ermee rij (nadat ie mooi warm is gereden natuurlijk, zoals bij al onze wagens) mag ie regelmatig full pull optrekken. En ie heeft nog steeds alle 110 zijn pk's want de top wordt nog steeds vlot gehaald.

En benzine vs diesel. Ik prefereer eigenlijk het brute van een diesel. De plotselinge push van de A6 rond 1800 toeren vind ik super. En dat gecombineerd met het lage verbruik (5.6 voor de A6, 6.5 voor de E) verschaft mij dat veel rijplezier.
                      Het feit dat ik nog niet echt met een performante benzine heb (mee)gereden (buiten meerijden met de Cooper S van Geeteethree, waarvoor nogmaals dank) zorgt er ook voor dat het een onbekende wereld is voor mij. Mss maakt onbekend dan ook onbemind.

En een diesel geen mooi geluid maken? Al eens een oude Scania 143m horen roffelen? Of vooral, de oude luchtgekoelde 6-in-lijn landbouwmotoren, geen dempers, maar prachtig zingen op een 2000 rpm . Of even mooi, de Volvo FH 12 liter die afgeremd wordt op de motor door de I-Shift automaat.

Comment

• Als de koffiemolen 4 cilinder van de E afremt op de motor vind ik het ook geen superslecht geluid En dat turbogefluit is
                        En 6 cilinder diesels klinken al helemaal niet slecht...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          Je zit niet meer in het topic van gTa.

Heb dat dan ook gepost voor het naar hier veplaatst werd...

Comment

akkoord

hangt ervan af hoe je het bekijkt.

De energiewaarde in één liter diesel is inderdaad hoger dan die van een liter benzine.

Maar aangezien een dieselmotor er langer over doet om 1 liter brandstof te verbranden dan een vergelijkbare benzinemotor (diesel draait superarm), is dat niet 'concreet'.

Comment

• en diesel klinkt toch niet slecht

+ YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                hangt ervan af hoe je het bekijkt.

De energiewaarde in één liter diesel is inderdaad hoger dan die van een liter benzine.

Maar aangezien een dieselmotor er langer over doet om 1 liter brandstof te verbranden dan een vergelijkbare benzinemotor (diesel draait superarm), is dat niet 'concreet'.
                                maar z'n rendement is wel hoger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  maar z'n rendement is wel hoger.

Ja, daarom dus.

Comment

• Ik heb het al gezegd, en ik ga het tot vervelens toe blijven herhalen.

HCCI

Comment

• Het verveelt.

Nu mag je dus stoppen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                        en diesel klinkt toch niet slecht
                                        wij hebben drie caterpillar diesels om het bluswater te verzekeren
                                        als je die op ralenti hoort draaien

Comment

• Sinds wanneer heb ik dit topic gestart?

Comment

Working...
                                          X