Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    En diesel stinkt als de pest, daardoor krijgen onze kindjes astma en kanker...

Kan best zijn, maar door mijn afwijking aan mijn reukorgaan, ruik ik bijna niets, dus voor mij is de reuk sowieso geen argument. OK, ik begrijp wel dat het dat voor de meeste anderen wel is.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Mijn punt: de tijd dat wagens op diesel pakken slechter waren dan die op benzine, ligt definitief achter ons.
      Natuurlijk. Er zijn niet veel 'slechte' diesels meer, technologisch gezien staan ze verder dan een benzinemotor.
      Maar ze zijn weldegelijk anders, en dat zullen ze altijd blijven. En een échte autogek, die dan wel een goedgevulde beurs heeft, kiest dan toch voor benzine?
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Voila.. En er komen zeker sportwagens op diesel, maar of die ook beter gaan verkopen?

Iemand die het geld zal hebben voor bvb een R8 TDI zal toch ook het geld hebben voor een R8 FSI? Begrijp me niet verkeerd, maar in zo'n klasse kijk je toch niet op enkele euro's? Denk ik...
        Back in the eightees was het ook nog done om in de klasse van een een 5-reeks of iets hoger voor een diesel te kiezen, doch als je ziet hoe het er nu voor staat ...
        Ik blijf erij dat benzine leuker is, maar het verschil met diesel is toch al veel kleiner en in sommige gevallen kan je zelfs amper nog van een verschil spreken (bv. 120i vs. 120d).
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Hoewel, ik moet wel zeggen dat het wel zijn charme heeft dat wanneer mijn vader rond 4.30 naar het werk vertrekt, en de Espace koudstart, ik een dieselgeur in mijn kamer (die 30m verderop ligt ) kan waarnemen.

Comment

Back in the eightees was het ook nog done om in de klasse van een een 5-reeks of iets hoger voor een diesel te kiezen, doch als je ziet hoe het er nu voor staat ...
            Ik blijf erij dat benzine leuker is, maar het verschil met diesel is toch al veel kleiner en in sommige gevallen kan je zelfs amper nog van een verschil spreken (bv. 120i vs. 120d).
            Weeral waar. Maar een 5 reeks of E-klasse zal nooit een echte sportwagen zijn, zelfs niet in M of AMG livrei. Vind ik.

Een 120d is zelfs sneller dan zijn benzineconcurrent, maar ik zou anytime de benzinevariant kiezen. PK's en Newton's zijn niet alles, cijfers zijn dat nog veel minder. Souplesse, karakter, sound, ... zijn niet in cijfertjes uit te drukken.

Comment

• een 524 td en de 324d waren in belgie direct een schot in de roos

Comment

Weeral waar. Maar een 5 reeks of E-klasse zal nooit een echte sportwagen zijn, zelfs niet in M of AMG livrei. Vind ik.

Een 120d is zelfs sneller dan zijn benzineconcurrent, maar ik zou anytime de benzinevariant kiezen. PK's en Newton's zijn niet alles, cijfers zijn dat nog veel minder. Souplesse, karakter, sound, ... zijn niet in cijfertjes uit te drukken.

Ik denk niet dat ik ooit een 120i boven een 120d zou verkiezen.
                Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met die tweeliter benzine, dus diegenen die zich geroepen voelen en over een wagen met die motor beschikken, mogen mij altijd proberen overtuigen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  een 524 td en de 324d waren in belgie direct een schot in de roos
                  Dat is nog van in de tijd van de slome diesels. Nee, doe mij dan maar een zes-in-lijn (zelfs de tweeliterversie).
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat is nog van in de tijd van de slome diesels. Nee, doe mij dan maar een zes-in-lijn (zelfs de tweeliterversie).
                    Dat bestaat/bestond niet.

Comment

Dat bestaat/bestond niet.
                      De E30 320i en E34 520i waren toch zes-in-lijns? Niet?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Nee, doe mij dan maar een zes-in-lijn (zelfs de tweeliterversie).
                        van een slome over de top gehypete motor gesproken

Comment

De E30 320i en E34 520i waren toch zes-in-lijns? Niet?
                          Yep, en ze klinken hemels goed.

Comment

• Die slome diesels zijn het beste.

die blijven tenminste werken

Comment

• Ik blijf een grote voorstander van de diesel. De diesels van tegenwoordig zijn even krachtig dan hun vergelijkbare benzinebroers. Door de hogere aanschafprijs en de hogere taxen en de steeds maar stijgende dieselprijzen moet je al heel wat kilometers per jaar afmalen om nog voordeel uit zo'n diesel te halen. Zo is de diesel enkel echt interessant voor de veelrijders.

Echter, ook door het andere motorkarakter van de turbodielels van tegenwoordig ben ik een echte diesel-aanhanger geworden. Ik hou gewoon van het brutale karakter van die forse duw in lage toeren. Om die rede zal ik eerder een diesel van pakweg 150pk kopen dan een benzine van 150pk. De diesel zal steeds meer koppel hebben en op onze Belgische wegen sneller aanvoelen.

Ook is de tijd van rammelende en dampende diesels voorbij hé...
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

van een slome over de top gehypete motor gesproken
                                Sneller dan die diesels, vermoed ik, én een mooier geluid. Tengewoordig moet je het alleen nog doen voor het geluid (en het motorkarakter natuurlijk).
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Yep, en ze klinken hemels goed.
                                  Ah, ik begon me al af te vragen of ik zó slecht op de hoogte was van oude BMW's. Vooral omdat ik soms wel eens iets verkeerd onthoud.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Sneller dan die diesels, vermoed ik, én een mooier geluid. Tengewoordig moet je het alleen nog doen voor het geluid (en het motorkarakter natuurlijk).
                                    een 524 td was sneller dan de 520i

ondanks zijn pk-nadeel van 14 pk

Comment

een 524 td was sneller dan de 520i

ondanks zijn pk-nadeel van 14 pk

Serieus? Dat wist ik niet.
                                      En nu de exacte cijfers graag. En kom nu niet af met één of twee tiende van een seconde.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• De discussie is in wezen simpel : het is een geldkwestie !

Misschien denken velen dat het bij mij niet op een euro steekt, maar toch rij ik met een diesel voor mijn meeste snelwegritten en dus de meeste kilometers : woon-werk kost 10 euro per dag met de diesel, en 25 euro met de 997 !

Ik ben er zeker van dat, mocht de kost per km dezelfde zijn voor benzine als voor diesel, elke autoliefhebber met benzine zou rijden.

Of stel de vraag als volgt : als je een wagen zou krijgen waarvan je geen enkele kost moet betalen, wat kies je dan, bvb 335i of 335d ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Ik blijf een grote voorstander van de diesel. De diesels van tegenwoordig zijn even krachtig dan hun vergelijkbare benzinebroers.
                                          Toch niet.

335i vs 335d.

306 vs 286pk

En dan zijn ze nog niet volledig vergelijkbaar.

Zoals in dat andere topic gezegd: een HCCI 1.8 bezine levert 238pk

Door de hogere aanschafprijs en de hogere taxen en de steeds maar stijgende dieselprijzen moet je al heel wat kilometers per jaar afmalen om nog voordeel uit zo'n diesel te halen.
                                          Ik vind het uberhaupt spijtig dat er voordeel uit te halen valt...

Echter, ook door het andere motorkarakter van de turbodielels van tegenwoordig ben ik een echte diesel-aanhanger geworden. Ik hou gewoon van het brutale karakter van die forse duw in lage toeren. Om die rede zal ik eerder een diesel van pakweg 150pk kopen dan een benzine van 150pk. De diesel zal steeds meer koppel hebben en op onze Belgische wegen sneller aanvoelen.
                                          Door de turbo en de constructiewijze van dieselmotor.
                                          Die HCCI die hierboven vermeld is levert 400Nm, ik weet wel niet uit het hoofd wat een vergelijkbare diesel doet

Ook is de tijd van rammelende en dampende diesels voorbij hé...
                                          Maar die waren niet kapot te krijgen...en dat is bij de huidige diesels wel net ietsje anders...

Comment

Working...
                                          X