Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 op 10 dieselrijders rijden op mazout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

'k Dacht dat diesel beter* was voor het milieu maar slechter voor de mens (stofdeeltjes) en benzine minder voor het milieu(meer CO2) maar beter* voor de mens. Verbeter me als ik fout ben.

* = relatief gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
      De boete is nog het minst erge dat je kan overkomen. De schade aan de motor is veel duurder.

Verstopte injectoren.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
        Dat brengt just niks schade aan de motor. Die rode mazout is net hetzelfde als gewone diesel, maar met wat rode kleurstof in.

Wat betreft terugvorderen van de accijnzen, dag gebeurt pas als men je een tweede keer pakt.
        rode mazout hetzelfde als diesel?

Yeah Right!
        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Yeah Right!

Ja, 100% hetzelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
            Bij het ontdekken van een geheime brandstoftank die gasolie bevat die niet beantwoordt aan de voorwaarden voor het aandrijven van motoren op de openbare weg, zal het voertuig steeds in beslag worden genomen en zal de vastgestelde inbreuk worden afgehandeld door de betaling van de maximumboete van 5000 euro, vermeerderd met 10% van de waarde van het in beslag genomen voertuig.
            Tja, ge moet zien dat ze het niet ontdekken he, anders heeft het plaatsen van zo een apparte brandstoftank geen nu he
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Khoorde vandaag op de radio dat de eerste boete idd 500€ is maar dat ze daarna teruggaan tot de datum dat je met een diesel rijdt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                Ik heb deze morgen gehoord dat dit percentage gestegen door het feit dat er verbeterde technieken op de markt zijn. Dus misschien toch maar niet proberen?(niet dat ik het van plan ben hoor) Ligt de boete trouwens niet hoger dan € 500?
                Inderdaad, verbeterde technieken, en die douanier stond daar met een darm en een rubber peertje in z'n handen, is wel een hele verbetering als ze het vroeger met de mond moesten opzuigen ?????

Comment

Hoe groot is het risico om gepakt te worden?

Ik doe 50.000 km per jaar en ben nog nooit gecontroleerd geweest...

Toch meer dan logisch dat meer en meer mensen op rode mazout gaan rijden. Hoe duur is de diesel wel niet... Welke brave werkmens kan dat nog betalen?
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Toch meer dan logisch dat meer en meer mensen op rode mazout gaan rijden. Hoe duur is de diesel wel niet... Welke brave werkmens kan dat nog betalen?
                    tussen kunnen en willen zit veel verschil
                    den brave werkmens wil ook nog minumum 2 keer per jaar vliegen, heeft 4 gsm's in zijn familie en heel de bende moet smiddags broodjes bij de broodjeszaak gaan halen

Comment

Moest ik diesel rijden zou ik het wel weten...

Comment

Door de nieuwe maximumprijs van €1.25/l. zal het aantal nog wel stijgen.
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Van waar halen die mannen al die rode mazout dan wel? Je kan toch moeilijk bij de mazoutleverancier rijden en zeggen 'tank is vol'. Als ze hem dan pakken kan 'ie z'n boeltje sluiten.

Of rijden die dan iedere week met hun jerrycan van 40 liter bij 'n mazoutleverancier? Ik neem aan dat niet iedereen een tank in z'n garage heeft staan...

Comment

Verstopte injectoren.
                            nee

zwavel is juist goed voor motor. Met de zwavelarme brandstof vanaf 2004 is er toename van verstopte injectoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              Van waar halen die mannen al die rode mazout dan wel? Je kan toch moeilijk bij de mazoutleverancier rijden en zeggen 'tank is vol'. Als ze hem dan pakken kan 'ie z'n boeltje sluiten.

Of rijden die dan iedere week met hun jerrycan van 40 liter bij 'n mazoutleverancier? Ik neem aan dat niet iedereen een tank in z'n garage heeft staan...
                              Vele boeren hebben een tank voor hun "landbouwmachines".

Trouwens hier is er aan een tankstation (zijn nu wel juist veranderingen geweest, zou nog eens moeten controleren) een pomp voor mazout te tanken.
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                Vele boeren hebben een tank voor hun "landbouwmachines".

Trouwens hier is er aan een tankstation (zijn nu wel juist veranderingen geweest, zou nog eens moeten controleren) een pomp voor mazout te tanken.
                                En daar kan je gewoon rode mazout in je personenwagen kappen? En de douane staat daar niet om het hoekje?

Comment

En daar kan je gewoon rode mazout in je personenwagen kappen? En de douane staat daar niet om het hoekje?
                                  Gebruiken zou ik zeggen Ach nee, jij rijdt nog voordeliger door met LPG te rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                    Gebruiken zou ik zeggen Ach nee, jij rijdt nog voordeliger door met LPG te rijden
                                    Ik ga geen rode diesel in m'n gastank kieperen
                                    M'n vrouw haar 406 die zou dat nog slikken.

Comment

Was vroeger een station met shop en bediening. Nu is het omgebouwd tot een express (geen Esso). Ik weet niet of die pomp nog werkt.

Comment

Als je zegt "tank is vol", dan kan er niks bij hé

Comment

Yeah Right!
                                          nochtans is het zo.

Comment

Working...
                                          X