Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 op 10 dieselrijders rijden op mazout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door lieveranoniem Bekijk Berichten
    rij al 6 jaar met 2 dieselwagens gemiddeld 35.000km per jaar op rode mazout, nog nooit gecontroleerd. diesel kost momenteel 1,48 euro/liter, ik betaal nu momenteel 0,80 euro/liter voor mazout dat is zo goed als de helft van de prijs, met 60 euro mazout rij ik +/- 1.100 km

1 te maal dat ze u pakken is het minnelijke schikking van 500 euro

2de maal gepakt is het een boete tussen 500 en 5000 + 0,025ct per gereden km

bv: een auto met 120.000km is de 2de keer gepakt een boete tussen 500 en 5000 (afhankelijk van de rechter die de zaak zal behandelen + 0,025ct x 120.000 = 3.000 euro

maar dit is heel eenvoudig te voorkomen

nadat je de eerste keer gepakt bent geweest en je die 500 euro hebt betaald
    begraaf je gewoon je originele nummerplaat ergens in een bos diep onder de grond en ga je bij de politie aangifte doen van verlies. resultaat, je krijgt een nieuwe nummerplaat

volgende keer dat ze u pakken met rode mazout is het gewoon weer opnieuw de eerste keer... boete = 500 euro
    Dat geloof je zelf toch niet? Denk je nu serieus dat die boete op nummerplaat wordt opgeslagen? Dat is dikke zever. Boetes staan op naam dus bij een volgende overtreding zal je gewoon zwaarder dokken.

Je had beter de nickname ikbentochzongenie gekozen...

Comment

waarom? wie gaat 'm pakken?
      www.peugeotforum.be

Comment

Sure, en wat doe je als je een bedrijfje hebt met 5 camionetten? Moet je dan regelmatig nieuwe putten gaan graven?

En wat als je bedrijfje in het centrum van een stad is waardat er geen bos is waar je de plaat kan betalen?

Comment

Ga dan nooit naar Luxemburg rijden met je mazout. Want daar ben je de wagen van de eerste keer kwijt!
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Net gelezen op een ander forum dat je dat beter ook niet doet met mercedessen van het type W201 en W124 en ook met pajaro's en landcruisers.
            Typische "boeren"bakken worden sneller aan de kant gezet (mocht ik nog echte typische boerenbakken van enkele jaren geleden vergeten zijn : voeg ze maar toe)

Comment

hmz

Iemand schreef hier :

"Boete moet nog vermeerderd worden met 200, dus dat wordt 8000 euro.

Om die fraudeurs er uit te krijgen zouden ze ook beter hun wagen verbeurd verklaren. Zullen niet zo veel mensen meer het risico nemen.

Want laten we eerlijk zijn, door zulke fraudeurs, freeriders komen er meer lasten op de hardwerkende, eerlijke vlamingen die wel met diesel rijden."

Man, of dame :

Je bent ziek en hebt hulp nodig.

Cheers

Buck

Comment

rij al 6 jaar met 2 dieselwagens gemiddeld 35.000km per jaar op rode mazout, nog nooit gecontroleerd. diesel kost momenteel 1,48 euro/liter, ik betaal nu momenteel 0,80 euro/liter voor mazout dat is zo goed als de helft van de prijs, met 60 euro mazout rij ik +/- 1.100 km

bv: een auto met 120.000km is de 2de keer gepakt een boete tussen 500 en 5000 (afhankelijk van de rechter die de zaak zal behandelen + 0,025ct x 120.000 = 3.000 euro

begraaf je gewoon je originele nummerplaat ergens in een bos diep onder de grond en ga je bij de politie aangifte doen van verlies. resultaat, je krijgt een nieuwe nummerplaat

volgende keer dat ze u pakken met rode mazout is het gewoon weer opnieuw de eerste keer... boete = 500 euro
                Volgens mij maakt het niet uit wat je met die nummerplaat doet.
                De boete staat op naam van een persoon, als ze die persoon een tweede keer pakken zal het zeker en vast een zwaardere boete zijn!
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ach, zou eens willen weten hoeveel het zouden doen als ze zeker wisten niet gepakt te worden

het zal dan eerder zijn 1 op 10 rijdt rond met normale diesel
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                    Iemand schreef hier :

"Boete moet nog vermeerderd worden met 200, dus dat wordt 8000 euro.

Om die fraudeurs er uit te krijgen zouden ze ook beter hun wagen verbeurd verklaren. Zullen niet zo veel mensen meer het risico nemen.

Want laten we eerlijk zijn, door zulke fraudeurs, freeriders komen er meer lasten op de hardwerkende, eerlijke vlamingen die wel met diesel rijden."

Man, of dame :

Je bent ziek en hebt hulp nodig.

Cheers

Buck
                    Gewoon ineens een boete van een paar 10.000 euro lijkt me al een goed begin.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

bewaren jullie je bonnetje als je bent gaan tanken ?

er zouden pomphouders zijn die rooie mazout, durven bijmengen

Comment

Ik heb bijna alle tankbonnetjes nog sinds ik mijn wagen heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          bewaren jullie je bonnetje als je bent gaan tanken ?

er zouden pomphouders zijn die rooie mazout, durven bijmengen
                          Of de vorige eigenaar heeft altijd rooie getankt en dan sta je daar ook voor choco.

Comment

Volgens mij een kwestie van aantonen dat je de auto pas gekocht hebt. Maar na verloop van tijd zal het traceren van rode diesel afnemen als jij altijd keurig de correcte diesel tankt.

Comment

Domme k***t, denk je nu echt dat ze hier nooit meelezen.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                Of je naam nu 'lieveranoniem' is of niet, dit lijkt me verschrikkelijk dom om dit zo online te zetten..
                                Inderdaad, deze had ik gemist, zie mijn bijdrage hierboven.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                  Net gelezen op een ander forum dat je dat beter ook niet doet met mercedessen van het type W201 en W124 en ook met pajaro's en landcruisers.
                                  Typische "boeren"bakken worden sneller aan de kant gezet (mocht ik nog echte typische boerenbakken van enkele jaren geleden vergeten zijn : voeg ze maar toe)
                                  hehe, doe de Nissan Patrol GR er ook maar bij.
                                  Ben er ook 1x mee tegengehouden geweest.

En ook eens met m'n 440.

Dus op m'n 20-jarige auto-carrière twee keer.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Wij zijn met onze Sprinter ook al tegen gehouden , en die is nog geen jaar oud
                                    dus boerenkarren ?

Comment

Op het Freelander forum in Engeland gaan er meer en meer stemmen op om tweetakt olie, geen synthetische, bij de mazout te voegen, zo'n 300 ml per tank van rond de 60 liter, dit zou een verbetering geven van rendement en ook de injectoren en pompen e.d. proper houden. Enige nadeel is dat die tweetakt olie dikwijls rood van kleur is, dus ...... ze zeggen van het bidonnetje bij u te houden, moesten ze hen tegenhouden om te kunnen laten zien. Ik weet evenwel niet hoeveel effect dat hier in België zou sorteren, met of zonder bidonnetje vrees ik dat het hier niet veel verschil zou uitmaken.

Het gaat hier wel specifiek over de Td4 (met de BMW M47 motor). En naar het schijnt zou het onderzoekscentrum van BMW zelf testen hiermee gedaan hebben en de dosis van 300 ml als de meest ideale gevonden hebben.
                                      Last edited by ; 20/12/2011, 23:29.

Comment

Zou goed zijn voor alle diesels.

Comment

• Maar een ramp voor uw roetfilter!
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                          X