Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 op 10 dieselrijders rijden op mazout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    bewaren jullie je bonnetje als je bent gaan tanken ?

er zouden pomphouders zijn die rooie mazout, durven bijmengen
    Bankafschrift lost veel op. Of betaal je cash?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Maar een ramp voor uw roetfilter!
      Ge moet dat niet elke keer doen als ge tankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lieveranoniem Bekijk Berichten
        rij al 6 jaar met 2 dieselwagens gemiddeld 35.000km per jaar op rode mazout, nog nooit gecontroleerd. diesel kost momenteel 1,48 euro/liter, ik betaal nu momenteel 0,80 euro/liter voor mazout dat is zo goed als de helft van de prijs, met 60 euro mazout rij ik +/- 1.100 km

1 te maal dat ze u pakken is het minnelijke schikking van 500 euro

2de maal gepakt is het een boete tussen 500 en 5000 + 0,025ct per gereden km

bv: een auto met 120.000km is de 2de keer gepakt een boete tussen 500 en 5000 (afhankelijk van de rechter die de zaak zal behandelen + 0,025ct x 120.000 = 3.000 euro

maar dit is heel eenvoudig te voorkomen

nadat je de eerste keer gepakt bent geweest en je die 500 euro hebt betaald
        begraaf je gewoon je originele nummerplaat ergens in een bos diep onder de grond en ga je bij de politie aangifte doen van verlies. resultaat, je krijgt een nieuwe nummerplaat

volgende keer dat ze u pakken met rode mazout is het gewoon weer opnieuw de eerste keer... boete = 500 euro
        Jep, de examens zijn voorbij,en de kerstvakantie is begonnen voor de meeste jongeren.

Ik ben zelf ook nog maar 16 maargoed.
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
          Bankafschrift lost veel op. Of betaal je cash?
          ja juist !
          niet aan gedacht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kennytuning Bekijk Berichten
            Wij zijn met onze Sprinter ook al tegen gehouden , en die is nog geen jaar oud
            dus boerenkarren ?
            Jup boerenkarren en camionetten : zeker die witte of die waarop duidelijk staat dat ze tractoren of grondverzet servicen

Comment

• Ik zou mij daar niet goed bij voelen, rode mazout in mijn auto voelt aan als bedrog van iedereen die ik passeer... nu ja, niet iedereen is geboren met een geweten of burgerzin.

Comment

• hmz

Iemand schreef :

"Ik zou mij daar niet goed bij voelen, rode mazout in mijn auto voelt aan als bedrog van iedereen die ik passeer..."

Man man man, heel veel gekker moet t niet meer worden.

Cheers

Buck

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                  Ik zou mij daar niet goed bij voelen, rode mazout in mijn auto voelt aan als bedrog van iedereen die ik passeer... nu ja, niet iedereen is geboren met een geweten of burgerzin.
                  Voorwa? Omdat anders een stakende waal een boterham minder moet eten?

Comment

• onder mijn vrienden zitten ook profiteurs, vlamingen

als ik ooit een boterham minder kan eten zou ik mss op rooie mazout rijden, of mijn auto proberren te verkopen

Comment

• Mocht ik arm zijn... dat is iets anders.
                      Ik kan mijn boterham betalen, net als mijn biefstuk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                        Ik zou mij daar niet goed bij voelen, rode mazout in mijn auto voelt aan als bedrog van iedereen die ik passeer... nu ja, niet iedereen is geboren met een geweten of burgerzin.
                        Groot gelijk. Dito hier. Gelukkig denken er velen als puntje bij paaltje komt ook nog zo, anders zaten we binnen de kortste keren in dezelfde situ als Griekenland. En wie zullen dan ook weer de eerste zijn om een grote mond op te zetten en de schuld door te schuiven...
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Groot gelijk. Dito hier. Gelukkig denken er velen als puntje bij paaltje komt ook nog zo, anders zaten we binnen de kortste keren in dezelfde situ als Griekenland. En wie zullen dan ook weer de eerste zijn om een grote mond op te zetten en de schuld door te schuiven...
                          Met dank

Comment

• Ben curieus,

Mijn buur rijdt om rooie en had 1 maand geleden controle, had toen net gewone getankt.
                            Hij is er dus zonder kleerscheuren van af ge komen.

dus doet hij nu lustig voort, 2 controles op 1 jaar, no way.

wat is die speciale stof die overblijft, ze op controleren maar niet zelf kunnen vinden?
                            Last edited by fblade; 21/12/2011, 18:55.
                            Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• op ons werk hadden wij vroeger een mitsu L200 (pickup) rondlopen op rooie; nooit ergens last van gehad motorisch.
                              Normaal kwam die nooit op de baan tot we eens een heel zwaar stuk ergens naartoe moesten krijgen en collega heeft dus toch maar risico genomen en ermee aangezet. In de haven van Le Havre niet de meest slimme zet want ze controleren daar dagelijks. Half uur met een ei in zijn broek rond gereden en daarna nooit meer gedaan.

Bij vermoeden van fraude schroeven ze daar zelfs je mazoutfilter af om te zien welke erin zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Maar een ramp voor uw roetfilter!
                                Het voordeel van met "nen ouwe rakker" te rijden (2001)......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  "We gaan wat meer controleren." Yeah right.

't Is al bijna 10 jaar geleden, denk ik. M'n pa wordt met een E39 525tdsA tegengehouden in Maldegem: controle douane. 'Ie moet van de steenweg af en laat zich uitbollen terwijl 'ie al de motor aflegt. 'Ie komt tot stilstand bij zo'n mannetje met 'n kepie aan.
                                  "Goeiedag meneer. Routinecontrole. Rijdt U met diesel?"
                                  *koelbloedig* "Neen, benzine."
                                  "Oké, sorry voor het storen. Prettige dag nog meneer."
                                  *start motor (= dieselsound) en rijdt weg*

Zo slim zijn ze.
                                  ik ben ooit 1x tegengehouden met de 528i

ze reden achter mij toen ik van het tankstation kwam en deden mij stoppen.

"goeiedag meneer, douanecontrole, u heeft diesel getankt?"
                                  "nee, benzine, dit is benzinewagen, u ziet het toch aan het logo op de koffer"
                                  "ja meneer, maar toch geloven wij dat dit een vermomde dieselwagen is"
                                  ik:
                                  ja, een badge kleven kan iedereen maar u heeft duidelijk een dieseluitlaat op de wagen (e39 528i had idd een gekromde pot onder de bumper )

test maar jongens

hebben ze nog 5 minuten staan kijken of ik geen valse tank ergens steken had

bij het nakijken van de boorddocumenten zwegen ze opeens
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten

ik:
                                    ja, een badge kleven kan iedereen maar u heeft duidelijk een dieseluitlaat op de wagen (e39 528i had idd een gekromde pot onder de bumper )

test maar jongens

Ik zou toch je motor eens laten nakijken, als je benzine een dieselgeluid maakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                      Ik zou toch je motor eens laten nakijken, als je benzine een dieselgeluid maakt
                                      motor lag al af hé toen ze zelf uitgestapt waren na mij met hun lichtsignaal te doen stoppen
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten

ik:

test maar jongens

kiekens, niet opgeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                          Of je naam nu 'lieveranoniem' is of niet, dit lijkt me verschrikkelijk dom om dit zo online te zetten..
                                          Waarom? Denk je werkelijk dat de flikken via dit forum deze brave man gaan opzoeken

Trouwens hier op het forum staan genoeg strafbarefilmpjes (drifts, sprintjes) en mits wat zoekwerk vind je via foto's ook nog de nummerplaat van de wagen in kwestie. Dat lijkt me 'riscanter' dan deze bekentenis over de rode mazout.
                                          Als ik een oude diesel had zou ik het misschien ook wel overwegen. Nog nooit een controle tegengekomen.

Comment

Working...
                                          X