Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1 op 10 dieselrijders rijden op mazout
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenMaar een ramp voor uw roetfilter!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lieveranoniem Bekijk Berichtenrij al 6 jaar met 2 dieselwagens gemiddeld 35.000km per jaar op rode mazout, nog nooit gecontroleerd. diesel kost momenteel 1,48 euro/liter, ik betaal nu momenteel 0,80 euro/liter voor mazout dat is zo goed als de helft van de prijs, met 60 euro mazout rij ik +/- 1.100 km
1 te maal dat ze u pakken is het minnelijke schikking van 500 euro
2de maal gepakt is het een boete tussen 500 en 5000 + 0,025ct per gereden km
bv: een auto met 120.000km is de 2de keer gepakt een boete tussen 500 en 5000 (afhankelijk van de rechter die de zaak zal behandelen + 0,025ct x 120.000 = 3.000 euro
maar dit is heel eenvoudig te voorkomen
nadat je de eerste keer gepakt bent geweest en je die 500 euro hebt betaald
begraaf je gewoon je originele nummerplaat ergens in een bos diep onder de grond en ga je bij de politie aangifte doen van verlies. resultaat, je krijgt een nieuwe nummerplaat
volgende keer dat ze u pakken met rode mazout is het gewoon weer opnieuw de eerste keer... boete = 500 euro
Ik ben zelf ook nog maar 16 maargoed.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenBankafschrift lost veel op. Of betaal je cash?
niet aan gedacht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kennytuning Bekijk BerichtenWij zijn met onze Sprinter ook al tegen gehouden , en die is nog geen jaar oud
dus boerenkarren ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenIk zou mij daar niet goed bij voelen, rode mazout in mijn auto voelt aan als bedrog van iedereen die ik passeer... nu ja, niet iedereen is geboren met een geweten of burgerzin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenIk zou mij daar niet goed bij voelen, rode mazout in mijn auto voelt aan als bedrog van iedereen die ik passeer... nu ja, niet iedereen is geboren met een geweten of burgerzin.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenGroot gelijk. Dito hier. Gelukkig denken er velen als puntje bij paaltje komt ook nog zo, anders zaten we binnen de kortste keren in dezelfde situ als Griekenland. En wie zullen dan ook weer de eerste zijn om een grote mond op te zetten en de schuld door te schuiven...
Comment
-
Ben curieus,
Mijn buur rijdt om rooie en had 1 maand geleden controle, had toen net gewone getankt.
Hij is er dus zonder kleerscheuren van af ge komen.
dus doet hij nu lustig voort, 2 controles op 1 jaar, no way.
wat is die speciale stof die overblijft, ze op controleren maar niet zelf kunnen vinden?Last edited by fblade; 21/12/2011, 18:55.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
op ons werk hadden wij vroeger een mitsu L200 (pickup) rondlopen op rooie; nooit ergens last van gehad motorisch.
Normaal kwam die nooit op de baan tot we eens een heel zwaar stuk ergens naartoe moesten krijgen en collega heeft dus toch maar risico genomen en ermee aangezet. In de haven van Le Havre niet de meest slimme zet want ze controleren daar dagelijks.Half uur met een ei in zijn broek rond gereden en daarna nooit meer gedaan.
Bij vermoeden van fraude schroeven ze daar zelfs je mazoutfilter af om te zien welke erin zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenMaar een ramp voor uw roetfilter!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten"We gaan wat meer controleren." Yeah right.
't Is al bijna 10 jaar geleden, denk ik. M'n pa wordt met een E39 525tdsA tegengehouden in Maldegem: controle douane. 'Ie moet van de steenweg af en laat zich uitbollen terwijl 'ie al de motor aflegt. 'Ie komt tot stilstand bij zo'n mannetje met 'n kepie aan.
"Goeiedag meneer. Routinecontrole. Rijdt U met diesel?"
*koelbloedig* "Neen, benzine."
"Oké, sorry voor het storen. Prettige dag nog meneer."
*start motor (= dieselsound) en rijdt weg*
Zo slim zijn ze.
ze reden achter mij toen ik van het tankstation kwam en deden mij stoppen.
"goeiedag meneer, douanecontrole, u heeft diesel getankt?"
"nee, benzine, dit is benzinewagen, u ziet het toch aan het logo op de koffer"
"ja meneer, maar toch geloven wij dat dit een vermomde dieselwagen is"
ik:
ja, een badge kleven kan iedereen maar u heeft duidelijk een dieseluitlaat op de wagen (e39 528i had idd een gekromde pot onder de bumper)
test maar jongens
hebben ze nog 5 minuten staan kijken of ik geen valse tank ergens steken had
bij het nakijken van de boorddocumenten zwegen ze opeens2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenik ben ooit 1x tegengehouden met de 528i
ik:
ja, een badge kleven kan iedereen maar u heeft duidelijk een dieseluitlaat op de wagen (e39 528i had idd een gekromde pot onder de bumper)
test maar jongens
bij het nakijken van de boorddocumenten zwegen ze opeens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenIk zou toch je motor eens laten nakijken, als je benzine een dieselgeluid maakt2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenik ben ooit 1x tegengehouden met de 528i
ik:
test maar jongens
bij het nakijken van de boorddocumenten zwegen ze opeens
kiekens, niet opgeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk BerichtenOf je naam nu 'lieveranoniem' is of niet, dit lijkt me verschrikkelijk dom om dit zo online te zetten..
Trouwens hier op het forum staan genoeg strafbarefilmpjes (drifts, sprintjes) en mits wat zoekwerk vind je via foto's ook nog de nummerplaat van de wagen in kwestie. Dat lijkt me 'riscanter' dan deze bekentenis over de rode mazout.
Als ik een oude diesel had zou ik het misschien ook wel overwegen. Nog nooit een controle tegengekomen.
Comment
Comment