Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 op 10 dieselrijders rijden op mazout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Als je zegt "tank is vol", dan kan er niks bij hé
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Comment

Diesel is in principe schoner dan benzine, door het zelfontbrandingsprincipe is de verbranding vollediger, en hebt ge dus minder CO, nu ook met die roetfilters, hebben huidige diesels minder roetuitstoot dan benzines.

Van samesntelling is diesel en mazout hetzelfde, van dat ontzwavelen weet ik niet, maar de additieven die ze er in doen zullen toch wel iets anders zijn denk ik.

Boeren mogen rode mazout tanken dacht ik , ook rijke luizen met een jacht/boot, mogen daar rode mazout in doen ...

Comment

Rijke luizen mogen alles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            Diesel is in principe schoner dan benzine, door het zelfontbrandingsprincipe is de verbranding vollediger, en hebt ge dus minder CO, nu ook met die roetfilters, hebben huidige diesels minder roetuitstoot dan benzines.

Van samesntelling is diesel en mazout hetzelfde, van dat ontzwavelen weet ik niet, maar de additieven die ze er in doen zullen toch wel iets anders zijn denk ik.

Boeren mogen rode mazout tanken dacht ik , ook rijke luizen met een jacht/boot, mogen daar rode mazout in doen ...

Zeker niet!
            Die CO2 gaat weg door wat bomen te zetten.
            Die kankerverwekkende stoffen in de uitstoot van diesel echter niet.

Comment

Al dat gelul over diesel heeft geen zin. Onze economie draait op dieselolie. En dat zal de eerst komende 10 jaar zeker niet veranderen.

En al die benzinerijders die hopen dat de prijs van diesel gelijk komt aan die van benzine. Leuke gedachte maar benzinerijders gaan daar geen eurocent winst aan maken. De prijs van benzine zal niet zakken tot dieselnivo, de dieselprijs zal stijgen tot benzinenivo...dus buiten leedvermaak is er niemand goed mee!

Comment

De douane heeft me zo'n 2 maand geleden tegengehouden om m'n diesel te controleren. Ze hebben mij moeten laten doorrijden omdat ze niet in de tank geraakt

Er zit bij mij zo'n ijzeren plaat aan de naftbak die pas opengaat als je er de slang van de pomp insteekt. Ik zou niet weten waarvoor het juist dient.

Bij een BMW 1 kunnen ze dus niet controleren of je nu op mazout of diesel rijdt

Ik zal nooit op mazout rijden maar ze mogen toch stilletjes eens iets aan die prijs beginnen te doen want zo is het toch niet meer normaal. Al een chance dat de Dollar nu op een lage koers staat of je had wat gezien...
                Senna, Driven To Perfection

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Al dat gelul over diesel heeft geen zin. Onze economie draait op dieselolie. En dat zal de eerst komende 10 jaar zeker niet veranderen.

En al die benzinerijders die hopen dat de prijs van diesel gelijk komt aan die van benzine. Leuke gedachte maar benzinerijders gaan daar geen eurocent winst aan maken. De prijs van benzine zal niet zakken tot dieselnivo, de dieselprijs zal stijgen tot benzinenivo...dus buiten leedvermaak is er niemand goed mee!
                  Toch wel, minder kankerverwekkend spul in de lucht komt, fijn stof weet je wel.

En dan is de kans alweer wat kleiner dat ik kanker zou kunnen krijgen. Of mijn kinderen astma...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                    Toch wel, minder kankerverwekkend spul in de lucht komt, fijn stof weet je wel.

En dan is de kans alweer wat kleiner dat ik kanker zou kunnen krijgen. Of mijn kinderen astma...
                    Op voorwaarde dat er minder dieselwagens gaan rondrijden. Maar dat wil ik eerst nog zien gebeuren.

Comment

Op voorwaarde dat er minder dieselwagens gaan rondrijden. Maar dat wil ik eerst nog zien gebeuren.
                      Dat is waar.

Maar dan is benzine wel terug verleidelijk en gaan de constructeurs meer geld steken in het zuiniger maken van de benzinemotoren. En dat is win-win.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                        Dat is waar.

Maar dan is benzine wel terug verleidelijk en gaan de constructeurs meer geld steken in het zuiniger maken van de benzinemotoren. En dat is win-win.
                        Verleidelijk is veel gezegd. Ook al stijgt de dieselprijs met 20 cent/liter, dan nog zal een dieselmotor zuiniger draaien dan een benzinemotor. En die kleine cilinderinhouddiesel worden steeds voordeliger.

Comment

Verleidelijk is veel gezegd. Ook al stijgt de dieselprijs met 20 cent/liter, dan nog zal een dieselmotor zuiniger draaien dan een benzinemotor. En die kleine cilinderinhouddiesel worden steeds voordeliger.
                          Maar als benzinewagens beter verkopen, gaan de constructeurs ook meer in die nieuwe technieken investeren.

De benzinemotoren maken nochtans al een mooie opmars.
                          1.4 TFSI met 170pk, daar heeft een diesel 2000cc voor nodig...

Comment

Zo'n 1.4TFSI heeft een compressor en een turbo, hoeveel tpm draait ie aan 120 km/u ? Ongeveer 3500 schat ik ? Wat verbruikt ie dan aan dat toerental niet ? Terwijl die andere moderne 2.0 diesel met common rail met variabele geometrie en wat nog allemaal amper 2000 tpm draait en minder dan 6 liter verbruikt ?

En gelijk welke 2000cc diesel kan mits andere software en/of grotere turbo zeker 200 pk halen.

Zo'n 1.4TFSI is ongetwijfeld een knap staaltje techniek, maar als je puur naar vervuiling/verbruik en niet naar prestaties kijkt doet ie het volgens mij slechter dan een groot blok met minder tierlantijntjes aan.

Soit, on topic.
                            Toen wij nog op zoek waren naar een huis hebben wij er eentje gezien met een mazouttank voor de verwarming, tank stond in garage en hing slang aan (is al jaar of 3 geleden zelfs).
                            Hadden wij toen dat huis gekocht ging ik dat zeker al eens geprobeerd hebben (misschien geen volledige tank, 50/50 ofzo).
                            Last edited by ; 07/11/2007, 00:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
                              De douane heeft me zo'n 2 maand geleden tegengehouden om m'n diesel te controleren. Ze hebben mij moeten laten doorrijden omdat ze niet in de tank geraakt

Er zit bij mij zo'n ijzeren plaat aan de naftbak die pas opengaat als je er de slang van de pomp insteekt. Ik zou niet weten waarvoor het juist dient.

Bij een BMW 1 kunnen ze dus niet controleren of je nu op mazout of diesel rijdt

Ik zal nooit op mazout rijden maar ze mogen toch stilletjes eens iets aan die prijs beginnen te doen want zo is het toch niet meer normaal. Al een chance dat de Dollar nu op een lage koers staat of je had wat gezien...
                              Ge moogt gerust zijn dat die douanier 's avonds al een lange schroevendraaier of iets in die aard in zijn auto gelegd heeft voor het geval hij u (of een andere BMW 1) moet controleren, even die klep wegduwen met gelijk wat (al moet het een stuk stok zijn) en zijnen darm laten inzakken. Zo moeilijk is dat allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                                Soit, on topic.
                                Toen wij nog op zoek waren naar een huis hebben wij er eentje gezien met een mazouttank voor de verwarming, tank stond in garage en hing slang aan (is al jaar of 3 geleden zelfs).
                                Hadden wij toen dat huis gekocht ging ik dat zeker al eens geprobeerd hebben (misschien geen volledige tank, 50/50 ofzo).
                                Als ge dat zoud doen moet ge dat ineens goed doen!
                                Als ze u pakken zien ze het toch, dus wat maakt het uit.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Rode mazout

rij al 6 jaar met 2 dieselwagens gemiddeld 35.000km per jaar op rode mazout, nog nooit gecontroleerd. diesel kost momenteel 1,48 euro/liter, ik betaal nu momenteel 0,80 euro/liter voor mazout dat is zo goed als de helft van de prijs, met 60 euro mazout rij ik +/- 1.100 km

1 te maal dat ze u pakken is het minnelijke schikking van 500 euro

2de maal gepakt is het een boete tussen 500 en 5000 + 0,025ct per gereden km

bv: een auto met 120.000km is de 2de keer gepakt een boete tussen 500 en 5000 (afhankelijk van de rechter die de zaak zal behandelen + 0,025ct x 120.000 = 3.000 euro

maar dit is heel eenvoudig te voorkomen

nadat je de eerste keer gepakt bent geweest en je die 500 euro hebt betaald
                                  begraaf je gewoon je originele nummerplaat ergens in een bos diep onder de grond en ga je bij de politie aangifte doen van verlies. resultaat, je krijgt een nieuwe nummerplaat

volgende keer dat ze u pakken met rode mazout is het gewoon weer opnieuw de eerste keer... boete = 500 euro
                                  Last edited by ; 20/12/2011, 16:38. Reden: foutief bedrag gezschreven, moest het aanpassen

Comment

l0l : D

Comment

of ge smijt u plaat in een vijver ?
                                      Eigenlijk redelijk onfeilbaar plan , maar dan moet het die 500€ wel waard zijn aan "winst" die je maakt <

Comment

Kan toch alleen met oudere diesels dacht ik. Mazout zou niet goed zijn voor wagens met commonrail-injectie.

Comment

Of je naam nu 'lieveranoniem' is of niet, dit lijkt me verschrikkelijk dom om dit zo online te zetten..
                                          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                          1990 Volvo 344
                                          1991 Mercedes W124 230CE
                                          2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                          1980 Volkswagen Derby CLS
                                          1990 Mercedes W124 230CE
                                          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Working...
                                          X