Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 op 10 dieselrijders rijden op mazout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Hoeveel schadelijker is mazout eigenlijk voor het mileu?
    Gingde gij geen dieselkrel kopen ?

Diesel is heel slecht voor het milieu, net zoals benzine. 't is zoiets als sigaren roken omdat sigaretten ongezond zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      "We gaan wat meer controleren." Yeah right.

't Is al bijna 10 jaar geleden, denk ik. M'n pa wordt met een E39 525tdsA tegengehouden in Maldegem: controle douane. 'Ie moet van de steenweg af en laat zich uitbollen terwijl 'ie al de motor aflegt. 'Ie komt tot stilstand bij zo'n mannetje met 'n kepie aan.
      "Goeiedag meneer. Routinecontrole. Rijdt U met diesel?"
      *koelbloedig* "Neen, benzine."
      "Oké, sorry voor het storen. Prettige dag nog meneer."
      *start motor (= dieselsound) en rijdt weg*

Zo slim zijn ze.
      Maar dat is douane eh, niet de flikken

Comment

Hoeveel kost het nu als je de eerste keer gepakt wordt?

Comment

Ik heb ook al ooit gehoord van een apart reservoir een klein beetje gewone diesel in, maar hoe dat juist in elkaar steekt
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
            Ik zou het ook nog riskeren, ik ken nog niemand die is tegengehouden voor de mazout na te kijken ed... En nu met de zeer hoge prijzen heb je die 500 euro boete er snel uitgehaald !!
            Boete moet nog vermeerderd worden met 200, dus dat wordt 8000 euro.

Om die fraudeurs er uit te krijgen zouden ze ook beter hun wagen verbeurd verklaren. Zullen niet zo veel mensen meer het risico nemen.

Want laten we eerlijk zijn, door zulke fraudeurs, freeriders komen er meer lasten op de hardwerkende, eerlijke vlamingen die wel met diesel rijden.
            Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
            Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Bovendien kan men ook de ontdoken accijnzen terugvorderen. Enfin, dat heb ik me laten wijsmaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten

Om die fraudeurs er uit te krijgen zouden ze ook beter hun wagen verbeurd verklaren. Zullen niet zo veel mensen meer het risico nemen.

Want laten we eerlijk zijn, door zulke fraudeurs, freeriders komen er meer lasten op de hardwerkende, eerlijke vlamingen die wel met diesel rijden.
                Ohw amaj 8000 euro, dat wist ik niet. Dat zou mij wel serieus tot denken aanzetten.

Wat je daar zegt is wel waar, de hardwerkende vlaming is daar inderdaad de dupe van. Maar dat maakt mijn rekening niet, ik werk ook hard voor mijn geld ( in de vakanties é want ik zit nog opt school ).

Comment

De boete is nog het minst erge dat je kan overkomen. De schade aan de motor is veel duurder.
                  Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                    De boete is nog het minst erge dat je kan overkomen. De schade aan de motor is veel duurder.
                    Verklaar u nader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                      En hoe kom jij juist aan die 8000?

500 + 200 = 700
                      500 x 200 = 10.000

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Bovendien kan men ook de ontdoken accijnzen terugvorderen. Enfin, dat heb ik me laten wijsmaken.
                      Ja, dat kan.
                      Maar dan moet men je voor de 2e keer betrappen, zodat ze een referentiepunt hebben.

Neen hoor, die rode kleurstof is absoluut onschadelijk.

Comment

Ik heb al rode mazout getankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          En dat voor Lotuzzz zijn deur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Hoeveel schadelijker is mazout eigenlijk voor het mileu?
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                            Allebei t zelfde dus nja...
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Voor 't miliieu niet zoveel meer. Voor de schatkist, of liever 't gat erin, wel.

In dat geval zou ik me niet schromen om mazout te tanken. De schatkist kan me gestolen worden.
                            Als het effectief (veel) slechter zou zijn voor het milieu zou ik toch wel 2 keer nadenken.

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                            Gingde gij geen dieselkrel kopen ?
                            Afhankelijk van de evolutie in taxatie waarschijnlijk in 2008.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                              Diesel en mazout zijn exact hetzelfde. 't Een heeft enkel een ander kleurtje en andere taxatie.
                              Vroeger wel, nu niet meer...
                              Rode mazout 2000ppm zwavel
                              Diesel 10ppm zwavel

Zijn 2 verschillende produkten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ik heb ook al ooit gehoord van een apart reservoir een klein beetje gewone diesel in, maar hoe dat juist in elkaar steekt
                                Bij het ontdekken van een geheime brandstoftank die gasolie bevat die niet beantwoordt aan de voorwaarden voor het aandrijven van motoren op de openbare weg, zal het voertuig steeds in beslag worden genomen en zal de vastgestelde inbreuk worden afgehandeld door de betaling van de maximumboete van 5000 euro, vermeerderd met 10% van de waarde van het in beslag genomen voertuig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  En hoe kom jij juist aan die 8000?

500 + 200 = 700
                                  500 x 200 = 10.000
                                  500 x 200 is zelfs 100 000, dus dat zal het wel niet zijn.

500 tot 5000 euro boete.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                    Vroeger wel, nu niet meer...
                                    Rode mazout 2000ppm zwavel
                                    Diesel 10ppm zwavel

Zijn 2 verschillende produkten!
                                    tis ni omdat de wettelijke specs uiteen liggen dat het in de realiteit zo is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      tis ni omdat de wettelijke specs uiteen liggen dat het in de realiteit zo is
                                      Toch wel, maatschappijen gaan niet ontzwavelen als het niet nodig is. Duur proces...

Comment

Dat brengt just niks schade aan de motor. Die rode mazout is net hetzelfde als gewone diesel, maar met wat rode kleurstof in.

Wat betreft terugvorderen van de accijnzen, dag gebeurt pas als men je een tweede keer pakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                          Toch wel, maatschappijen gaan niet ontzwavelen als het niet nodig is. Duur proces...
                                          Maar die zwavel is niet schadelijker voor de motor, enkel voor het milieu.

Maarja, alsof dieselrijders zich daar iets van aantrekken

Comment

Working...
                                          X