Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik heb al een zonnepaneel in m'n wagen

    Jeah

    Comment


    • Helaas denk ik dat het surplus aan gewicht danig nefast is op het verbruik dat de energiebesparing voor de verluchting te verwaarlozen is

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
        sluitspierprothesen zijn ook petroleumproducten dus na verloop van tijd zal ook deze methode verdwijnen
        methaan he makker!!!!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
          Windenergie en in mindere mate zonne-energie
          Ze zijn al aan een opmars bezig en er zal nog meer aan gedaan worden om deze energiebronnen verder uit te bouwen.
          Oorspronkelijk geplaatst door Matteus
          In vergelijking met waterstof is het iig een pak haalbaarder. Op alle vlakken.



          Als jij nog mogelijke oplossingen weet, laat het ons gerust weten.
          Ik zeg hélemaal niet dat het niet haalbaar is. Integendeel. Maar als nog maar een kwart van de wereld voor al z'n transport electriciteit nodig heeft gaan we de productie serieus mogen opdrijven. Nieuwe kerncentrale's bouwen is nog steeds een teer punt. Wind-, water- of zonneënergie is voldoende als 'extra' maar niet als basis. Dan blijven er enkel fossiele brandstoffen over...en in een mum van tijd zitten we opnieuw in hetzelfde straatje als vandaag.

          Vergeet ook niet dat, net hetzelfde als men vreest bij biobrandstoffen, energie een pak duurder zal worden. Een hele hoop zal immers aan transport toegewend worden...

          Het is een tussenoplossing, dat wel. Maar zeker niet dé oplossing zoals sommigen hier lijken te denken.

          Comment


          • Zonne-energie stelt in feite nog niet zo veel voor, maar ik kan me best voorstellen dat men in de toekomst een groter vermogen haalt uit een bron van dezelfde omvang. Nu ja, dan nog zullen we natuurlijk nog héél lang mogen wachten eer onze wagens erop kunnen rijden, gesteld dat dat wenselijk is in een druilerig landje als het onze, maar wie weet is het binnen een aantal jaar veel beter bruikbaar voor electriciteit in huis. Ook al niet slecht dus.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Ik zeg hélemaal niet dat het niet haalbaar is. Integendeel. Maar als nog maar een kwart van de wereld voor al z'n transport electriciteit nodig heeft gaan we de productie serieus mogen opdrijven. Nieuwe kerncentrale's bouwen is nog steeds een teer punt. Wind-, water- of zonneënergie is voldoende als 'extra' maar niet als basis. Dan blijven er enkel fossiele brandstoffen over...en in een mum van tijd zitten we opnieuw in hetzelfde straatje als vandaag.

              Vergeet ook niet dat, net hetzelfde als men vreest bij biobrandstoffen, energie een pak duurder zal worden. Een hele hoop zal immers aan transport toegewend worden...

              Het is een tussenoplossing, dat wel. Maar zeker niet dé oplossing zoals sommigen hier lijken te denken.


              Je doet precies alsof evolutie in technologie uitgesloten is...

              Zoals ik al tientallen keren heb gezegd/geschreven: als men al het geld dat men nu/binnenkort pompt in het ontwikkelen van die waterstoftechnologie, eerder richt naar elektriciteitsenergie, dan sta je gegarandeerd een PAK verder dan vandaag de dag hoor.

              Zonne-energie staat nog maar in z'n absolute kinderschoenen. Zo ook de efficiëntie van bijvoorbeeld accu's en elektriciteitsopslag- en distributie in z'n geheel.


              Het is een FEIT dat het zoeken naar, of ontwikkelen van een alternatieve energiebron (of bronnen, for that matter) ons bakken vol geld gaat kosten. Dat is onvermijdelijk.

              Maar ik zou liever hebben dat het ons 1 keer een bak vol geld kost, en geen 2 of 3 keer, zoals het nu zal lijken uit te draaien...


              Op vlak van biobrandstoffen zijn er ook nog tal van evoluties in het vooruitzicht. Het produceren van biobrandstof uit algen bijvoorbeeld, is iets wat nog in z'n kinderschoenen staat, zelfs nog maar een concept in ontwikkeling, maar de vooruitzichten daarnaar zijn uitermate veelbelovend. (50% v.d. massa van een alge is na zoveel tijd (2 tot 3 oogsten/jaar) in die en die omstandigheid gelijk aan bruikbare olie.)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Zijn wagens die volledig electrisch rijden dan de oplossing?
                Die electriciteit moet ook ergens geproduceerd worden. Naast de natuurelementen wordt er daarvoor nog steeds heel wat gebruik gemaakt van fossiele brandstoffen.

                Kernenergie is een optie maar heeft evenveel voor- als tegenstanders.

                En steenkool geraakt ook wel eens op, zeker zoals men er nu massaal naar teruggrijpt.

                Ik heb de indruk dat velen het hier als dé oplossing zien om los te geraken van olie, maar dat is het zeker niet.
                Er zijn voldoende manieren om electriviteit te produceren die al geïntoruduceerd zijn ((zonne-energie, windmolens ) of in een min of meer vergevorderde fase van ontwikkeling zijn (geothermische krachtcentrales , zeestroming, windzeppelins,...)
                Kernergie is ondertussen een C0 neutrale oplossing, maar grondstoffen zijn - naar schatting - over 75-150 jaar op...,

                Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                de motor op lucht is de shit!
                En met welke energie ga je die lucht comprimeren?

                Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Vergeet ook niet dat, net hetzelfde als men vreest bij biobrandstoffen, energie een pak duurder zal worden. Een hele hoop zal immers aan transport toegewend worden...
                Biobrandstoffen lijken mij ook niet dé oplossing wegens gebrek aan efficiëntie
                Het is een tussenoplossing, dat wel. Maar zeker niet dé oplossing zoals sommigen hier lijken te denken.
                Er zijn toch nog enkele belangrijke voordelen voor electrische auto's : volledige controle van de uitlaatemissie, veel hogere efficëntie (motorrendement + energierecuperatie) en aangenaam rijgedrag (maximaal koppel beschikbaar vanaf 0rpm )
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Je doet precies alsof evolutie in technologie uitgesloten is...
                  Als jij dat persé uit mijn schrijven wil interpreteren is dat jouw zaak. Dat is allesinds zeker en vast niet hetgene dat er staat.

                  Zoals ik al tientallen keren heb gezegd/geschreven: als men al het geld dat men nu/binnenkort pompt in het ontwikkelen van die waterstoftechnologie, eerder richt naar elektriciteitsenergie, dan sta je gegarandeerd een PAK verder dan vandaag de dag hoor.
                  En waaruit concludeer jij dat? Zelf onderzoek verricht? Elektrische wagen ontwikkeld of energiespecialist?

                  Zonne-energie staat nog maar in z'n absolute kinderschoenen. Zo ook de efficiëntie van bijvoorbeeld accu's en elektriciteitsopslag- en distributie in z'n geheel.
                  Het is een FEIT dat het zoeken naar, of ontwikkelen van een alternatieve energiebron (of bronnen, for that matter) ons bakken vol geld gaat kosten. Dat is onvermijdelijk.
                  Maar ik zou liever hebben dat het ons 1 keer een bak vol geld kost, en geen 2 of 3 keer, zoals het nu zal lijken uit te draaien...
                  Op vlak van biobrandstoffen zijn er ook nog tal van evoluties in het vooruitzicht. Het produceren van biobrandstof uit algen bijvoorbeeld, is iets wat nog in z'n kinderschoenen staat, zelfs nog maar een concept in ontwikkeling, maar de vooruitzichten daarnaar zijn uitermate veelbelovend. (50% v.d. massa van een alge is na zoveel tijd (2 tot 3 oogsten/jaar) in die en die omstandigheid gelijk aan bruikbare olie.)
                  Ik blijf er van overtuigd dat volledig rijden op elektriciteit gaan oplossing op lange termijn is. Meer dan 1/5 van de wereldbevolking doet het vandaag nog zonder electriciteit. De helft van china of india leeft zonder electriciteit. Als die in de toekomst allemaal gaan rijden om electriciteit hebben we een serieuse capaciteitsverhoging nodig. En dan zal zon, wind of water niet voldoen. Kernenergie misschien wel, maar daar is veel om te doen. En op die manier komen we weer bij olie of kolen. En die zijn uitputbaar...

                  Nu moeten we op warme zomeravonden al energie in 't buitenland gaan halen omdat onze voorzieningen 't niet aankunnen wat airco's te laten draaien. Wat gaat dat zijn als iedereen 's avonds z'n autootje in 't stopcontact steekt

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    Er zijn voldoende manieren om electriviteit te produceren die al geïntoruduceerd zijn ((zonne-energie, windmolens ) of in een min of meer vergevorderde fase van ontwikkeling zijn (geothermische krachtcentrales , zeestroming, windzeppelins,...)
                    Kernergie is ondertussen een C0 neutrale oplossing, maar grondstoffen zijn - naar schatting - over 75-150 jaar op...,
                    Daarom bestaan er breeder reactors die voor een onbeperkte voorraad grondstoffen kunnen zorgen.

                    Comment


                    • miljaarde de diesel staat duur.
                      deze morgen gaan tanken en zonet sprintmonitor aangepast.
                      Daar zie ik dat ik vorige maand voor net 2liter minder, 10euro minder betaald heb.
                      nu dus 2 liter meer en 10€ bij.

                      in vergelijking met februari zelfs 20€

                      februari 62l =64€
                      mei 61l = 75€
                      juni 63l = 85€

                      Comment


                      • 53l --> € 72

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                          miljaarde de diesel staat duur.
                          deze morgen gaan tanken en zonet sprintmonitor aangepast.
                          Daar zie ik dat ik vorige maand voor net 2liter minder, 10euro minder betaald heb.
                          nu dus 2 liter meer en 10€ bij.

                          in vergelijking met februari zelfs 20€

                          februari 62l =64€
                          mei 61l = 75€
                          juni 63l = 85€

                          't Moet hier ergens enkele pagina's terug staan:

                          Op amper anderhalve week tijd is er praktisch 0,15 euro, 15 cent dus, bijgekomen. Vandaag gaat er 4 cent af, grote euforie

                          Comment


                          • Vissersmanifestatie Brussel loopt uit de hand



                            Bij de manifestatie van vissers in de Europese wijk in Brussel is het tot ernstige rellen gekomen met de politie. De agenten hebben een aantal deelnemers opgepakt. Het gaat om de harde kern die slaags was geraakt met de politie en heel wat schade had aangericht. Het juiste aantal arrestanten is nog niet bekend.

                            De Europese vissers betoogden in de Europese wijk om maatregelen te eisen tegen de gevolgen van de hoge brandstofprijzen. De betogers vatten woensdagochtend post aan het Berlaymontgebouw, de zetel van de Europese Commissie in de Wetstraat.

                            Gedurende de hele ochtend verliep de betoging zonder incidenten maar na de middag kwam het tot relletjes. Een kleine harde kern van manifestanten begon zich te roeren en stak vuilniscontainers in brand. Ze maakten ook straatstenen los en wierpen die naar verschillende gebouwen. Zo moest het gebouw van het Directoraat-Generaal Landbouw het ontgelden maar ook dat van de Dexia-bank.

                            De massaal aanwezige oproerpolitie voerde verschillende charges uit met het waterkanon. Omstreeks 15.00 uur slaagden de agenten er dan in om ter hoogte van Madou de zwaarste relschoppers op te pakken. Om hoeveel mensen het precies gaat, is nog niet duidelijk. Het is ook niet bekend of er gewonden gevallen zijn. (belga/mvdb)

                            Comment


                            • zeikerds

                              Comment


                              • Erop slaan is niet de oplossing. En das meestal 't werk van enkele heethoofden. Maar de vissers trekken terecht aan de alarmbel. Ze werden al leeggezogen door Europa en door de hoge olieprijzen is het nu alles of niets geworden.

                                Comment


                                • Het word eens stilaan tijd dat al die vrachtwagenchauffeurs nog eens de paljas gaan uithangen en een weekje alle verkeer gewoon vastzetten...

                                  Fun...

                                  Ik vertrek wel last minute naar de Caraiben dan ofzo...

                                  www.perfectshine.be

                                  Comment


                                  • Toch even meedelen dat de prijs voor een vat ruwe olie ondertussen is gezakt tot 122 dollar.

                                    De dollar stabiliseert ondertussen en de euro verliest terrein. De economische markten zijn aan het keren. Het grootste probleem blijft de inflatie.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                      53l --> € 72

                                      ach kop op

                                      50,5l ---> 80€

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                        Toch even meedelen dat de prijs voor een vat ruwe olie ondertussen is gezakt tot 122 dollar.

                                        De dollar stabiliseert ondertussen en de euro verliest terrein. De economische markten zijn aan het keren. Het grootste probleem blijft de inflatie.
                                        Den diesel is nu ook al twee keer gezakt, de vraag is wanneer gaat de naft eens gaan zakken??
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                          Toch even meedelen dat de prijs voor een vat ruwe olie ondertussen is gezakt tot 122 dollar.

                                          De dollar stabiliseert ondertussen en de euro verliest terrein. De economische markten zijn aan het keren. Het grootste probleem blijft de inflatie.
                                          De FOD economie zal z'n standaard zinnetje straks nog moeten aanpassen. De gestegen olieprijzen zijn dan het gevolg van de sterke dollar

                                          Comment

                                          Working...
                                          X