Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
HA, de elektrische wagen, laat ze maar snel naar België komen.
Nu is dat een heel gedoe om dat gehomologeerd te krijgen..
Voor het vrouwke zou dat ideaal zijn, die doet nooit meer dan 100km op een dag.
Met een extra set batterijen, kunnen die opladen overdag, met de zonnepanelen als stroombron.
Op donderdag 5 juni wordt Diesel & Stookolie goedkoper.
* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,580 €/l (onveranderd)
* Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,588 €/l (onveranderd)
* Voor Diesel betaalt men vanaf donderdag maximum 1,402 €/l (een DALING van 0,045 €/l)
* Voor LPG betaalt men maximum 0,606 €/l (onveranderd)
Volgens de Amerikaanse miljardair en filantroop George Soros zijn de huidige hoge olieprijzen een "zeepbel". Een recessie staat dan weer mogelijk voor de deur. Dat zei de man gisteren voor een commissie in de Amerikaanse senaat.
"De stijgende olieprijzen verergeren het vooruitzicht op een recessie", aldus Soros. "De zeepbel wordt bovendien opgelegd door de stijgende olieprijzen die een sterk fundament in de realiteit hebben". Maar verzekerde de miljardair, "een crash van de oliemarkt is niet aan de orde".
Soros raakte in de jaren 90 bekend als de investeerder die grof geld verdiende door speculatie op de valutamarkten.
De organisatie van olieproducerende landen, OPEC, laat ondertussen weten dat een daling van de olieprijs niet té sterk mag zijn. "Indien nodig zullen wij de productiecapaciteit naar beneden halen", aldus de OPEC.(bloomberg/sps)
HA, de elektrische wagen, laat ze maar snel naar België komen.
Nu is dat een heel gedoe om dat gehomologeerd te krijgen..
De Tesla gaat ook zeker naar Europa komen. Tegen voorjaar 2009 is 'ie hier. Tis te zeggen, voorlopig gaat dat een Limited edition zijn van 250 stuks, die 99000 Euro + VAT gaat kosten in de UK.
Ze zoeken ook medewerkers om het hier te lanceren en promoten. Overlaatst stonden ze in Leuven met een soort promotie/info standje. Ik mocht contact opnemen met de 'Senior Manager Member Services' indien het me zou interesseren om na m'n studies daar te solliciteren.
De Tesla gaat ook zeker naar Europa komen. Tegen voorjaar 2009 is 'ie hier. Tis te zeggen, voorlopig gaat dat een Limited edition zijn van 250 stuks, die 99000 Euro + VAT gaat kosten in de UK.
Ze zoeken ook medewerkers om het hier te lanceren en promoten. Overlaatst stonden ze in Leuven met een soort promotie/info standje. Ik mocht contact opnemen met de 'Senior Manager Member Services' indien het me zou interesseren om na m'n studies daar te solliciteren.
Zijn wagens die volledig electrisch rijden dan de oplossing?
Die electriciteit moet ook ergens geproduceerd worden. Naast de natuurelementen wordt er daarvoor nog steeds heel wat gebruik gemaakt van fossiele brandstoffen.
Kernenergie is een optie maar heeft evenveel voor- als tegenstanders.
En steenkool geraakt ook wel eens op, zeker zoals men er nu massaal naar teruggrijpt.
Ik heb de indruk dat velen het hier als dé oplossing zien om los te geraken van olie, maar dat is het zeker niet.
Die electriciteit moet ook ergens geproduceerd worden. Naast de natuurelementen wordt er daarvoor nog steeds heel wat gebruik gemaakt van fossiele brandstoffen.
En steenkool geraakt ook wel eens op, zeker zoals men er nu massaal naar teruggrijpt.
Ik heb de indruk dat velen het hier als dé oplossing zien om los te geraken van olie, maar dat is het zeker niet.
In vergelijking met waterstof is het iig een pak haalbaarder. Op alle vlakken.
Als jij nog mogelijke oplossingen weet, laat het ons gerust weten.
Windenergie en in mindere mate zonne-energie
Ze zijn al aan een opmars bezig en er zal nog meer aan gedaan worden om deze energiebronnen verder uit te bouwen.
Comment