Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk BerichtenBedrijven vinden het niet meer dan logisch dat hun winstcijfers elk jaar toenemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVind je het dan logisch dat koopkracht alleen maar kan toenemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat kan ook door minder uitgaven
Of alles verkassen naar lageloonlanden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk BerichtenMensen buitengooien bedoel je?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenTuurlijk niet. Alleen spijtig dat unizo, 't vbo, onze rode staatszender en een deel banken ons met allerlei bedrieglijke studie's het tegenovergestelde willen laten geloven. Terwijl de kleine man merkt dat er op 't einde van het loon meer maand over blijft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat WAS een evidentie beta
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk BerichtenMensen buitengooien bedoel je?
ik ga ook in holland kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenKijk naar Beaulieu of Associated Waevers. Dat is dus inderdaad een oplossing.
Het lijkt bijna de evidentie zelve dat mensen ondergeschikt zijn aan het winstgejag van de bedrijven en dat alles moet wijken en alles moet draaien in functie daarvan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling
Ik bedoel maar:
- de olieprijzen rijzen de pan uit door speculanten
- in alle sectoren is meer en meer sprake van woekerprijzen (zuivel, granen,...)
- de Belgische telecomwereld staat bol van de prijsafspraken
- ...
Er is een duidelijk verschil tussen een gezonde winst proberen maken en het bovenstaande wat zich nu afspeelt.
Jij vindt het dus normaal dat je op het einde van maand minder geld in je handen hebt om het bovenstaande te financieren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennormaal, ik weet niet wat dat is
Als je baas je morgen zegt dat je hem meer winst kan laten maken door van de hoogste verdieping van het gebouw te springen, ga je dat dan ook doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk BerichtenIk krijg ook die indruk...
Als je baas je morgen zegt dat je hem meer winst kan laten maken door van de hoogste verdieping van het gebouw te springen, ga je dat dan ook doen?
Er is natuurlijk een groot verschil tss een bepaalde evolutie begrijpen, en er tevreden mee zijn.
Comment
-
Bedrijven zijn als diegene die ik hierboven noem, ontstaan uit Vlaamse roots, zijn niet meer in handen van mensen maar van investeringsmaatschappijen.
't Gaat nu toevallig om 2 weverijen uit W-Vlaanderen aangezien ik net dat artikel op de Tijd aan 't lezen was, maar daar zitten tal van zulke voorbeelden. Beaulieu, Associated weavers, Balta, Unilin (Quick Step), Vandemoortele, Beckaert...stuk voor stuk economische zwaargewichten in handen van (buitenlandse) investeringsmaatschappijen die niet kijken naar de man achter de job maar naar de dollar voor de job.
Onze economie moet zich opnieuw toespitsen op de man, dat is stillaan aan het terugkeren, en das goed. De vakman wordt opnieuw dé man, niet de beursafhankelijke manager.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEr is natuurlijk een groot verschil tss een bepaalde evolutie begrijpen, en er tevreden mee zijn.
ik ben er ook ni tevreden mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenstuk voor stuk economische zwaargewichten in handen van (buitenlandse) investeringsmaatschappijen die niet kijken naar de man achter de job maar naar de dollar voor de job.
Onze economie moet zich opnieuw toespitsen op de man
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtendat is stillaan aan het terugkeren, en das goed. De vakman wordt opnieuw dé man, niet de beursafhankelijke manager.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik ben er ook ni tevreden mee
Of heeft iedereen zijn lot aanvaard?
Comment
Comment