Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
    Vandaag ne mail gehad met de volgende theorie:

Als niemand nog bij shell en elf gaat tanken dan moeten ze uiteindelijk ulder prijzen laten zakken ----> andere merken zullen volgen -----> prijs zal dalen.
    Ferme theorie. Diegene die hem uitgevonden heeft weet niet bijzonder goed hoe de prijsvorming in zijn werk gaat vrees ik.

Comment

• Right!

En als je de mail binnen de 10 minuten naar 10 vrienden doorstuurt met Shell in kopie, sturen ze je ter compensatie een tankkaart waar je een jaar gratis mee kan tanken zeker!
      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        Ik heb getwijfeld om mijn kar weg te doen voor de veel te zot wordende benzineprijzen, maar na effe na te rekenen kosten de huidige prijzen me, tov een super98-literprijs van 1.2 (waar we allemaal mee zouden kunnen leven, denk ik), een 15-18€ meer per maand.

Geen onoverkombaar bedrag, dankzij de weinige km's die ik bol met m'n benzine.

Ik heb even uitgerekend wat ik aan brandstof zou betalen per jaar, als ik met:

- De 190E 1.8 m'n kilometers zou doen : 7680 euro

- De 300TD op diesel zou rijden : 3645 euro

- De 300TD op PPO rijd : 2295 euro

Niettegenstaande dat het nog steeds veel geld is, spaar ik wel 1350 euro uit per jaar, nu ik op ppo rijd.

(benzine heb ik 1,6 euro/liter genomen, diesel 1,35 euro/liter, ppo 0,85 euro/liter)

Comment

• Scheelt toch wel serieus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Niettegenstaande dat het nog steeds veel geld is, spaar ik wel 1350 euro uit per jaar, nu ik op ppo rijd.
            Dit kan al tellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
              Dan zouden we toch wel zowat het hele land moeten kunnen mobiliseren. Gaat serieuse impact geven. Eigenlijk zou zulke optocht in elke EU-lidstaat moeten plaatsvinden.
              Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
              Het enige wat nog effect heeft is het hele land lamleggen
              Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Het land lamleggen? Zou het niet beter zijn om de zaak wat groter aan te pakken, en ineens voor heel Europa te gaan??
              Zoels reeds eerder geschreven.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Ik denk dat voor een relatief grote groep de pijngrens intussen overschreden is. Alleen duurt het soms een tijdje voor de (financiële) pijn doordringt. Daarom dat er al bij al nog niet zoveel te merken valt in de zin van minder verkeer ofzo. Dure brandstof is op termijn wel degelijk de meest efficiënte manier om de mensen hun auto wat meer op stal te laten staan.

Comment

Ik heb even uitgerekend wat ik aan brandstof zou betalen per jaar, als ik met:

- De 190E 1.8 m'n kilometers zou doen : 7680 euro

- De 300TD op diesel zou rijden : 3645 euro

- De 300TD op PPO rijd : 2295 euro

(benzine heb ik 1,6 euro/liter genomen, diesel 1,35 euro/liter, ppo 0,85 euro/liter)

je investering zal dus rap teruggewonnen zijn!
                  Ik reken op een 9 a 10.000km max met mijn auto. Voor de rest heb ik nog dat leasekrel

Comment

• Ik heb het gisteren, voor de stijging, nog vlug zo even opgelost:

AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk Berichten
                      Ik heb het gisteren, voor de stijging, nog vlug zo even opgelost:

http://www.audisport.be/personal/diesel.jpg
                      stel die kar even voor je wil je

Comment

• Ik ga op het werk een tandje bijsteken denk ik. Wat ironisch gezien inhoudt dat ik nog meer ga rijden

Comment

• Hoe kunt gij nu nog meer rondrijden? Ge zit hier volgens mij meer op da forum te posten dan wa anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Hoe kunt gij nu nog meer rondrijden? Ge zit hier volgens mij meer op da forum te posten dan wa anders
                            Je hebt nog fanatiekelingen he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Hoe kunt gij nu nog meer rondrijden? Ge zit hier volgens mij meer op da forum te posten dan wa anders

Ik doe eigenlijk alsof ik keihard werk maar ik krijg elke maand een bom geld op m'n rekening van mijn ouders, ik moet eigenlijk totaal niks doen.
                              April's fool!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                stel die kar even voor je wil je
                                Wie zoekt ...
                                AutoMinded.be

Comment

• http://www.tijd.be/nieuws/economie-financien/Olie_wordt_4_dollar_goedkoper.7396343-600.art

Olie wordt 4 dollar goedkoper

De olieprijs zakte dinsdag in Londen meer dan 4 dollar en noteert nu al 5 procent onder de piek van vorige week.

(tijd) - De Brent-future in Londen zakte dinsdag met ruim 3 procent tot 128,31 dollar.
                                  Marktpartijen haalden verschillende oorzaken voor de prijsdaling aan: van technische factoren tot tekenen dat de consumptie van het zwarte goud afneemt. Vorige week klom de olieprijs nog naar een absoluut hoogtepunt van net iets meer dan 135 dollar. De stijging op weekbasis bedroeg toen bijna 7 procent.
                                  De markt kreeg een lading zwakke Amerikaanse macrocijfers te verwerken. De Case/Shiller-index toonde dat de prijzen voor residentieel vastgoed in de VS jaar op jaar bijna 15 procent daalden in maart. Bij de publicatie van die cijfers zette de daling van de olieprijs zich in gang. Een uur later bereikte een zwak consumentenvertrouwen voor mei de markt, samen met weinig opbeurende verkopen van nieuwe woningen in april.
                                  Rijgedrag aanpassen

Verder bleek uit een overheidsrapport dat de Amerikaan zijn rijgedrag aanpast aan de moeilijkere economische omstandigheden en dure olie. Joe Sixpack legde 4,3 procent minder mijl af in maart dan een jaar geleden.

22:24 - 27/05/2008
                                  Copyright © De Tijd

Comment

• Jammer dat die daling meestal eenmalig is en geen week aanhoudt zodat een daling aan de pomp ook uitblijft...

Comment

• DIESEL wordt morgen goedkoper (29/05/200

Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: € 1,447/L (- € 0,022/L)
                                      EUROSUPER 95: € 1,580/L
                                      EUROSUPER 98: € 1,588/L

Comment

Onrealistische bedragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                          Onrealistische bedragen.

....

Welke moet ik dan nemen volgens u?

Comment

Working...
                                          X