Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarnet gaan tanken bij Esso Express.
    Even gekeken naar de prijzen.
    Super95: 1,43
    Diesel: 1,349

Dus slechts 8,1 eurocent verschil aan de pomp (3,26 BEF.)

Comment

• In brussel is er ondertussen een tankstation waar de duurste dieselvariant duurder is dan de duurste benzinevariant.

Er zullen er nog volgen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Er is niemand van ons die ook maar de minste invloed heeft op de brandstofprijzen. Wat doe je dan om je auto kilometers voor het werk betaalbaar (of zelfs gratis ) te houden ?
        Je maakt wat winst op je transport, dat klopt. Maar denk jij wérkelijk écht dat je, door die wagen imuun bent voor de hoge olieprijzen? Denk dan maar snel iets anders. Ook jij moet stoken, koopt levensmiddelen en verbruikt electriciteit en gas of gaat 'es op verlof. In quasi alles waar we van leven vandaag zit de olieprijs in verwerkt?

Oorspronkelijk geplaatst door Kamikaze
        Nee hoor, job zoeken met firmawagen.
        Mijn vrouw heeft binnen een dikke maand haar eerste firmawagen. Ik ben blij dat ze der eentje heeft gekregen omdat de vergoeding voor privéwagen te laag lag. Mij hoor je dus niet klagen.

Maar heb je der al is bij stilgestaan dat we ons eigen graf aan 't graven zijn? 50% van de nieuwe wagens zijn dus bedrijfswagens. Ik durf er voor wedden dat nog geen 35% van die wagens bedoeld zijn voor jobs waarbij je dagelijks de baan opmoet. Die dienen dus gewoon om van thuis naar je werk te rijden en terug.

Dat feestje zal niet blijven duren. En dan hebben we allemaal de boter gefret.

Oorspronkelijk geplaatst door Kamikaze
        Lees dus gerust: vrijetijdsverkeer en vrachtvervoer zijn de boosdoeners. Maak dus gerust nog eens van je neus over die leasekrellen en andere termen voor mensen die professioneel de baan op moeten.
        'Talk to the hand' was het zeker ?

EDIT:
        Het vrijetijdsverkeer dat nog toeneemt, kan alleen betekenen dat de bovengrens voor de brandstofprijzen nog niet bereikt is. Mensen nemen nog steeds meer de auto, ook de ouderen onder ons. De ouderen zijn bovendien niet de vlotste chauffeurs en vaak betrokken in ongevallen, in vergelijking met het lage aantal kilometers dat ze rijden.
        Nogmaals Kamikaz: 1 nieuwe wagen op 2 (je leest het goed!!) is een bedrijfswagen. Het is ONMOGELIJK dat bijna de helft van het wagenpark in België bedoeld zijn voor mensen die dagdagelijks de baan opmoeten.
        Het is dan ook de normaalste zaak van de wereld dat het vrijetijdsverkeer toeneemt. Op kosten van de firma (ja, wij doen dat ook...) maak je zoveel km's als je wil...ook in je vrije tijd

Dus ik ben het met je eens wanneer je zegt 'zoek een job met firmawagen' voor wat betreft de korte termijn (2-3 jaar). Maar op lange termijn is veel minder rooskleurig. Een hoop firmawagens bij voor mensen die eigenlijk geen professionele kilometers maken > een hoop vrijetijdsrijders erbij aangezien men gratis gaat karren > volgens jouw artikel van GVA een hoop files erbij en ga zo maar door. Diegene die 't meest gaan afzien bij nog meer firmawagens op de baan ben jij, die veel professionele km's moet maken aangezien de file's niet korter gaan worden
        Last edited by ; 28/05/2008, 20:12.

Comment

• Stef-anus, der zijn er heel wat die kilometerbeperking hebben. Als ik volgend jaar mijn firmaragkrel ontvang zal dat gelimiteerd zijn op 30k per jaar waarvan al 10k voor woon-werk. Aangezien wij regelmatig in Duitsland, Duinkerke of Montzen zitten zal dit nog krap gaan worden.

Het transport over de weg telkens als boosdoener aanduiden is unfair.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
            Stef-anus, der zijn er heel wat die kilometerbeperking hebben. Als ik volgend jaar mijn firmaragkrel ontvang zal dat gelimiteerd zijn op 30k per jaar waarvan al 10k voor woon-werk. Aangezien wij regelmatig in Duitsland, Duinkerke of Montzen zitten zal dit nog krap gaan worden.

Het transport over de weg telkens als boosdoener aanduiden is unfair.
            En de oplossing voor aan de hoge brandstofprijzen te ontsnappen is iedereen een bedrijfswagen geven, zoals kamikaze voorstelt? En het fileprobleem gaat daarmee ook oplossen?

Dus, B4_ambetant, ik schiet het transport over de weg niet af als grote boosdoener.

Trouwens, gelimiteerd? Daar lach ik mee. Op papier wel ja, met de Passat was dat ook. En wanneer ik erover ging werd een belachelijk laag bedrag/km aangerekend. Daarvoor kon ik zelf geen auto op de baan houden. Zeker nu niet met die hoge prijzen.
            Last edited by ; 29/05/2008, 08:51.

Comment

• Protest tegen dure diesel zwelt aan

In steeds meer Europese landen wordt geprotesteerd tegen de hoge dieselprijs. De Franse vissers gaven de aanzet en al snel volgden de vrachtwagenbestuurders in Spanje, Groot-Brittannië en Bulgarije. De hoge dieselprijs zorgde evenwel ook voor wrevel en woede in andere Europese landen. De roep naar belastingverlagingen en andere maatregelen voor de almaar toenemende prijzen van diesel, benzine en stookolie klinkt ondertussen steeds luider.

(belga) - De eerste regeringen plooiden intussen onder de druk. Zo kondigde Oostenrijk woensdag financiële maatregelen aan en zou Londen ook veranderingen doorvoeren. In Frankrijk blokkeren de vissers na twee weken nog steeds vele havens en meerdere olieterminals.
              • <LI _counted="undefined">De verdubbeling van de dieselprijs maakt de visvangst steeds minder rendabel. Op de Parijse vroegmarkt Rungis wordt vis ondertussen schaars. De Franse vissers blokkeren nog steeds straten en nabij Marseille kwam het al tot een confrontatie met de politie. In Zeebrugge deelden de Belgische reders afgelopen vrijdag uit protest gratis vis uit.
                <LI _counted="undefined">De Spaanse vissers willen vrijdag het werk neerleggen en in Madrid tegen de hoge brandstofprijzen protesteren. Frankrijk en Spanje vragen ondertussen directe financiële hulp van Europa voor de vissers. De Franse regering maakte zelf 310 miljoen euro vrij.
                <LI _counted="undefined">In Groot-Brittannië protesteerden vrachtwagenbestuurders deze week dan weer met kilometerslange konvooien en getoeter tegen de drastische prijsstijgingen en de hoge belastingen. Als de Britse regering geen maatregelen doorvoert, willen ze er eveneens de havens en raffinaderijen blokkeren.
              • De Franse truckers dreigen ermee om grote verkeerswegen te blokkeren, als de regering niet deze week nog voor hulp zorgt. In Bulgarije blokkeerden woensdag meer dan 100 vrachtwagens de ringweg van Sofia, terwijl in Spanje de sectorvereniging met de regering over hulp onderhandelt.
              Steeds meer regeringen komen in Europa onder druk te staan. Wenen is van plan een reeks financiële verlichtingen door te voeren voor de autobestuurders. Londen is eveneens onder de indruk van het protest, maar de Spaanse regering neemt een hard standpunt in en blijft een belastingverlaging op brandstof halsstarrig afwijzen.
              Toch ligt niet in elk Europees land de bevolking even zwaar wakker van de hoge brandstofprijzen. Zo werd er in Italië wel geklaagd over de brandstofprijzen, maar was er veel luider protest tegen de prijsstijgingen voor pasta. Ook in het autominnende Polen bleven protesten alsnog uit.

17:14 - 28/05/2008
              Copyright © De Tijd

Comment

• Wanneer gaan wij de snelweg is dicht smijten met dranghekken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Wanneer gaan wij de snelweg is dicht smijten met dranghekken?
                  Dranghekken?? Gewoon camions dwars over de autosnelwgen zetten

Ach, de belgen zijn lamzakken, als ge ziet hoe de vissers hier protesteren, door de vis gratis weg te geven
                  Op die manier verliezen ze nog meer geld!
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het is toch normaal dat de brandstof duurder wordt,er is wereldwijd meer vraag. Ik heb geen bedrijfswagen en betaal mijn brandstof uit eigen zak.....wat zo is is zo hé,ik ga er geen nachten van wakker liggen hoor....
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• ipv te zagen zouen beter eens wat harder werken

Comment

• ik zaag niet hé,en heb vandaag tot 8uur gewerkt in de Vrachtwagensector
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          Het is toch normaal dat de brandstof duurder wordt,er is wereldwijd meer vraag. Ik heb geen bedrijfswagen en betaal mijn brandstof uit eigen zak.....wat zo is is zo hé,ik ga er geen nachten van wakker liggen hoor....
                          Duurder worden oke, maar zoveel in zo'n korte tijd vind ik niet echt normaal!
                          En trouwens, de commentaar is altijd dat de olie-voorraden slinken, maar tegelijk hebben ze het afgelopen jaar al meermaals bekendgemaakt dat er nog olievelden ontdekt zijn die evenveel olie bevatten als alle bekende olievelden samen!
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ach, de belgen zijn lamzakken, als ge ziet hoe de vissers hier protesteren, door de vis gratis weg te geven
                            Op die manier verliezen ze nog meer geld!
                            Dan zijn het lamzakken? Ik vind dat een goeie maatregel. De treinvakbonden hadden dat ook mogen doen ipv iedereen te pesten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ipv te zagen zouen beter eens wat harder werken
                              Ik kan het niet laten Dees topic is gewoon verslavend! Ik heb al voor mezelf uitgemaakt dat ik met de A2 blijf rijden tot de diesel 3 euro staat.

Aardgas en elektric baren me meer zorgen in een oud halfopen huis als alleenwonende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                Dan zijn het lamzakken? Ik vind dat een goeie maatregel. De treinvakbonden hadden dat ook mogen doen ipv iedereen te pesten!
                                De enigste die ze kloten door hunne vis gratis uit te delen is zichzelf he, dus vind ik dat inderdaad geen goede actie.

Dat van de treinen is dan weer iets anders, want die zouden (indien ze de mensen gratis hadden laten rijden) juist hun bazen gekloot, dus in dat geval zou dat juist een beter actie geweest zijn dan wat ze nu gedaan hebben.

Comment

• Jongens, toch... Ik ben ook iemand met een eigen auto die dagelijks 100km woon-werkverkeer heeft. En 100km is nog niet zoveel. Sommige collega's uit Limburg doen daar nog een hoop bovenop. Dit kunnen we toch niet meer betalen?! Op den duur gaan we werken om onze verplaatsing naar 't werk te kunnen betalen!!
                                  Er moet dringend een halt toegeroepen worden aan de prijsstijging van de brandstof. De regering moet maar een deel van zijn inkomsten op die brandstof laten schieten! Anders gaat het inderdaad een kwestie van tijd zijn vooraleer er ergens echte rellen uitbreken (niet zoals die prutrelletjes in Anderlecht) die ergens om draaien en waar de manifestanten ook écht achter staan!
                                  Zoals de rellen met de mijnarbeiders of de dokwerkers...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                    Jongens, toch... Ik ben ook iemand met een eigen auto die dagelijks 100km woon-werkverkeer heeft. En 100km is nog niet zoveel. Sommige collega's uit Limburg doen daar nog een hoop bovenop. Dit kunnen we toch niet meer betalen?! Op den duur gaan we werken om onze verplaatsing naar 't werk te kunnen betalen!!
                                    Er moet dringend een halt toegeroepen worden aan de prijsstijging van de brandstof. De regering moet maar een deel van zijn inkomsten op die brandstof laten schieten! Anders gaat het inderdaad een kwestie van tijd zijn vooraleer er ergens echte rellen uitbreken (niet zoals die prutrelletjes in Anderlecht) die ergens om draaien en waar de manifestanten ook écht achter staan!
                                    Zoals de rellen met de mijnarbeiders of de dokwerkers...
                                    - ofwel wagens eisen die economisch haalbaar qua verbruik via strenge wetgeving aan auto industrie;
                                    - ofwel btw van 21 naar 6% op elektriciteit, olie en gas.

Kijk maar naar de zonnepanelen, zonneboilers, condensatieketels en al die heisa. Dat is op de markt en er zijn genoeg mensen die ervoor kiezen. Dat moet bij het verkeer ook gaan!

Comment

• Protesteren tegen te hoge brandstofprijzen is als protesteren tegen teveel warmte v/d zon.

Het zal 0/zero/nil/nougabollen invloed hebben.

Stijging is immers een gevolg van vraag/aanbod, en niet puur vanwege de overheid. De taksen naar beneden halen is IMO gewoon een druppel op een hete plaat en zou de vraag juist nog doen toenemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Protesteren tegen te hoge brandstofprijzen is als protesteren tegen teveel warmte v/d zon.

Het zal 0/zero/nil/nougabollen invloed hebben.

Stijging is immers een gevolg van vraag/aanbod, en niet puur vanwege de overheid. De taksen naar beneden halen is IMO gewoon een druppel op een hete plaat en zou de vraag juist nog doen toenemen.
                                        Het ligt niet aan de vraag. Het ligt aan de speculatie. Of geloof je nu echt dat de vraag de laatste acht maanden exponentieel gestegen is?

Hmm ja, speculatie bedwingen op olievaten... Hoe doe je dat? Overheidsprijzen invoeren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                          Het ligt niet aan de vraag. Het ligt aan de speculatie. Of geloof je nu echt dat de vraag de laatste acht maanden exponentieel gestegen is?

Hmm ja, speculatie bedwingen op olievaten... Hoe doe je dat? Overheidsprijzen invoeren?

Jij hebt duidelijk mijn posts de voorbije weken niet gelezen

Waarom denk je dat er zoveel op een stijging van de olieprijzen gespeculeerd wordt? Juist.

Speculatie moet je niet bedwingen. Da's het leuke aan de vrije markt, het zal hard zijn, maar uiteindelijk lost het zichzelf pandygewijs op.

Te hoge prijzen -> minder verbruik én alternatieven.

Laat het boeltje maar eens stijgen naar 2.5 EUR per liter ofzo, ik zeg maar wat. D'r zullen een hele hoop matteusjes bijkomen, als je snapt wat ik bedoel.

Comment

Working...
                                          X