De Chinese economie is toch hard aan 't boomen ? Heel dat land wordt volgebouwd met allerhande fabrieken en appartementsblokken. En dat vraagt veel brandstof voor transport van goederen en het laten draaien van generatoren: dat vraagt zeer veel diesel m.a.w..
Daarom ook dat die diesel qua prijs aardig in de buurt van die van benzine komt. Daar is immers niet zo'n vraag naar voor de industrialisering van China. Er is écht wel een groot verband tussen de vraag naar en de prijs van hoor. Dat de Europese overheden hun deel ook vragen ontken ik zeker niet, maar dat dat deel duidelijk meer gestegen is dan de prijs van de brandstof zelf, dat betwijfel ik toch.
Langs de ene kant komt de duurdere diesel ons goed uit, want dat toomt de opkomst van China een beetje in.
Langs de andere kant doet het dat ook met de onze, maar tot nu toe wordt er absoluut gezien niet minder getankt bij ons (voor particulier gebruik mss wel, maar da's niet de grootste hap).
Daarom ook dat die diesel qua prijs aardig in de buurt van die van benzine komt. Daar is immers niet zo'n vraag naar voor de industrialisering van China. Er is écht wel een groot verband tussen de vraag naar en de prijs van hoor. Dat de Europese overheden hun deel ook vragen ontken ik zeker niet, maar dat dat deel duidelijk meer gestegen is dan de prijs van de brandstof zelf, dat betwijfel ik toch.
Langs de ene kant komt de duurdere diesel ons goed uit, want dat toomt de opkomst van China een beetje in.
Langs de andere kant doet het dat ook met de onze, maar tot nu toe wordt er absoluut gezien niet minder getankt bij ons (voor particulier gebruik mss wel, maar da's niet de grootste hap).
Comment