Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
    En ik heb gisteren nog volgegooid.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Da's minder...

Deze week is er al elke dag een prijsverandering geweest
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Het valt op hoe weinig de media nog aandacht schenkt aan de prijsveranderingen. 't Lijkt vanzelfsprekend geworden.

Wat me ook nog opvalt: meer en meer tankstations afficheren hun prijzen niet meer via de borden. Net of ze hebben angst dat er op die manier teveel vergeleken zou worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
          En ik heb gisteren nog volgegooid.
          Eruit halen en bewaren voor als de diesel terug duurder is !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Wat me ook nog opvalt: meer en meer tankstations afficheren hun prijzen niet meer via de borden. Net of ze hebben angst dat er op die manier teveel vergeleken zou worden...
            True! Heel irritant vind ik dat. Alhoewel, dan ga ik er niet bij tanken omdat ik het dan al niet vertrouw

Comment

• Ivm dat Gas vs "andere brandstof" gedoe?
              Is het niet zo dat:
              1. een Wagen op gas nog steeds meer onderhevig is aan slijtage (hetere verbranding) ?
              2. Niet elke wagen op gas te leggen is?
              ik vraag het maar, want ik weet het niet.. en dat zijn zo meestal "de dingen" die je hoort...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                effe een mailke posten:

Dit berichtje wist mij te bereiken, ik heb geen zicht op de juistheid der cijfers, maar toch ...

Minuutje om eens over na te denken....

Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....

Eerst een beetje geschiedenis.

In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;-),
                kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
                dus 1 vat koste 72 Euro.
                aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.

In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus....,
                krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
                Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
                aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......

En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
                Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
                waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Waar gaan deze centen naartoe? ? ? ?
                Er was een reportage op radio 1 over die brief deze morgen.
                Heb niet alles kunnen luisteren maar het kwam erop neer dat het dus niet zo simpel lijkt als men hier voorstelt...

Comment

• Gisteren de 323Ci volgekapt. 101 € betaald voor nen tank vol te smijten. Waar is de tijd dat het nog 60 euro was...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                    Gisteren de 323Ci volgekapt. 101 € betaald voor nen tank vol te smijten. Waar is de tijd dat het nog 60 euro was...
                    Super 98? En hoe lang rijd je met een volle tank?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                      Ivm dat Gas vs "andere brandstof" gedoe?
                      Is het niet zo dat:
                      1. een Wagen op gas nog steeds meer onderhevig is aan slijtage (hetere verbranding) ?
                      ik vraag het maar, want ik weet het niet.. en dat zijn zo meestal "de dingen" die je hoort...
                      Punt 1 is een dubbeltje op z'n kant, maar volgens mij klopt dit in zekere mate...
                      Punt 2 kan ik bevestigen.
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                        Ivm dat Gas vs "andere brandstof" gedoe?
                        Is het niet zo dat:
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                        Punt 1 is een dubbeltje op z'n kant, maar volgens mij klopt dit in zekere mate...
                        Punt 2 kan ik bevestigen.

1.
                        Zoals Kartfreak al zegt: een dubbeltje op z'n kant. Vroeger was dit zeker het geval. Vandaag is dat al voor een groot deel terug te dringen, door middel van een degelijke 'smering' zoals er bvb 'flashtube' zijn.

Het merendeel van de merken heeft geen problemen met gas. Duitsers (Opel biedt ze zelfs fabriek-af aan in hun chevrolet's), Zweden, Fransen (citroen biedt ze ook fabriek-af aan in nederland) en Koreanen kunnen er zeer goed mee om. Japanners (waaronder Toyota) durven al 'es problemen te vertonen omwille van hun zachte kleppenstoters.

2.
                        Klopt ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                          Eruit halen en bewaren voor als de diesel terug duurder is !
                          Bwaa het compenseert want ik heb de Corsa ook moeten vullen en die is tegenover gisteren vandaag €0,03 duurder.
                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Het merendeel van de merken heeft geen problemen met gas. Duitsers (Opel biedt ze zelfs fabriek-af aan in hun chevrolet's), Zweden, Fransen (citroen biedt ze ook fabriek-af aan in nederland) en Koreanen kunnen er zeer goed mee om. Japanners (waaronder Toyota) durven al 'es problemen te vertonen omwille van hun zachte kleppenstoters.

Grootste nadelen vind ik vooralsnog de LPG taks elk jaar, en dat je je tank elk jaar opnieuw moet gekeurd worden. Plus 2500 euro voor installatie is ook niet niks. Vroeger daalde de herverkoopwaarde van je wagen. Vandaag zal de herverkoopwaarde wel ongeveer gelijk liggen.

Dan was de keuze voor een zuinige diesel hier snel gemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                              Grootste nadelen vind ik vooralsnog de LPG taks elk jaar, en dat je je tank elk jaar opnieuw moet gekeurd worden. Plus 2500 euro voor installatie is ook niet niks. Vroeger daalde de herverkoopwaarde van je wagen. Vandaag zal de herverkoopwaarde wel ongeveer gelijk liggen.

Dan was de keuze voor een zuinige diesel hier snel gemaakt.
                              Die LPG-taks is in principe peanuts ivm je uitspaart. Voor de gemiddelde gezinswagen bedraagt de taks maximum €150/jaar. Met hetgene benzine vandaag kost betekent dit anderhalve tank of 2 tanks voor diesel...

De investeringskost voor de installatie moet je niet bekijken als een kost op zich. Toen ik aan het rondkijken was voor een nieuwe wagen had ik de keuze: ofwel een diesel ofwel een benzine. De dieselmodellen waren stuk voor stuk minstens 3000 tot 4000 euro duurder dan vergelijkbare benzinemodellen.

'k Ben voor een benzine gegaan (occasie) en hetgene ik uitgespaard heb tov een dieselmodel is naar een LPG-installatie gegaan. Conclussie: nuloperatie. Maar ik rij ondertussen wel pakken goedkoper dan diesel.

Inruilwaarde is lang geen probleem meer. LPG is geliefd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Super 98? En hoe lang rijd je met een volle tank?
                                Jup, Super 98. Ik denk zo'n 550 tot 600 km. Volgens de boordcomputer heeft ie een verbruik van 11.7 l.

De auto word wel bijna uitsluitend gebruikt voor ritjes rond de kerktoren en af en toe autostrade, maar nooit niet echt grote afstanden.

Comment

• kerktorens op de autostrade

Comment

kerktorens op de autostrade

Ja want dat schrijft hij.

Comment

• 't Is toch duur geworden zenne

Waar is de tijd naartoe toen de diesel nog zo'n 30 BEF stond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Ja want dat schrijft hij.
                                        heb ik jou dan iets gevraagd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                          't Is toch duur geworden zenne

Waar is de tijd naartoe toen de diesel nog zo'n 30 BEF stond
                                          Ik heb nog getankt rond de 20 BEF/l.

Comment

Working...
                                          X