Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten30€ lpg = +60l dus dat is evenveel als een gewone tank benzine
Ik had ergens vernomen dat gasverbruik hoger ligt dan benzineverbruik...
Klopt dan niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk BerichtenIk had ergens vernomen dat gasverbruik hoger ligt dan benzineverbruik...
Klopt dan niet?
Ja maar dat hangt af van hoe modern de motor en de installatie is.
Op een moderne wagen zal dat meerverbruik echt goed meevallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk BerichtenEn hoeveel kilometer leg je dan af met zo'n tankje?
Ongeveer om de 500km tanken. Voor die prijs maak ik graag 15min extra vrij om nog is langs de pomp te passeren.
Oorspronkelijk geplaatst door UgekenTja, ik rij liever rond dan aan de pomp te staan geilen op de lpg-prijs.
Oorspronkelijk geplaatst door UgekenEr zal al heel wat moeten gebeuren (zeg nooit nooit) eer ik op gas begin te rijden... Elk zijn goesting natuurlijk.
Deze week nog gehoord (ik dacht dat 't op radio 1 was maar ben niet zeker) dat de regering zou laten onderzoeken of het mogelijk is om de dieselprijs te laten bevriezen op een zeker niveau, bevriezen in die zin dat er niet meer onder dat bepaalde niveau zal gegaan worden wat literprijs betreft. Dat zou perfect passen in 't plan om de dieselprijs gelijk te trekken aan de benzineprijs.
De benzineprijs zal er niet door zakken, dus ook daar geen voordeel.
Ik ben 'es benieuwd hoeveel dieselaars er zullen overstappen naar gas als diesel vanaf dan niet meer onder pakweg € 1.35/liter gaat
De afschaffing van de accijnscompenserende dieseltaks moet ergens teruggewonnen worden en ze zijn duidelijk duchtig op zoek naar een oplossing die geld opbrengt, vanzelfsprekend meer dan de taks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk BerichtenIk had ergens vernomen dat gasverbruik hoger ligt dan benzineverbruik...
Klopt dan niet?
Bij de huidige generatie gasinstallaties is dat al veel minder het geval. Tegenwoordig al maar maximum 1liter/100km of 0,5 euro dus. En bij rijden op constante snelheden (zoals ik dus zei, lange afstanden snelweg) verbruik ik vaak amper 0,5 liter meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa maar dat hangt af van hoe modern de motor en de installatie is.
Op een moderne wagen zal dat meerverbruik echt goed meevallen.
Comment
-
Stefanus, ik ben oprecht blij voor je dat je niet zoveel geld moet uitgeven bij het tanken. Maar haal je daar nu echt zoveel voldoening uit door dat in ten treure hier te gaan herhalen? Wat is er misgelopen in je jeugd? Zou het niet interessant zijn je nickname te veranderen in LPG?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenStefanus, ik ben oprecht blij voor je dat je niet zoveel geld moet uitgeven bij het tanken. Maar haal je daar nu echt zoveel voldoening uit door dat in ten treure hier te gaan herhalen? Wat is er misgelopen in je jeugd? Zou het niet interessant zijn je nickname te veranderen in LPG?
ik zie niet in wat er mis is met regelmatig autogas wat te promoten.
Anderen kunnen hier amper hun muil houden over de uitmuntende kwaliteiten van hun bolide, komen iedere week gretig opscheppen met hun schare snelheidsboete's of hebben hun mond vol over hoe gelukkig ze wel wezen in hun splinternieuwe companycar. Vreemd dat dat je strot niet uitkomt of je daar niet op reageert en hier toevallig wel.
Als je 't echt niet over je hart krijgt dat te lezen knijp dan gerust je ogen dicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenLeftlane,
ik zie niet in wat er mis is met regelmatig autogas wat te promoten.
Anderen kunnen hier amper hun muil houden over de uitmuntende kwaliteiten van hun bolide, komen iedere week gretig opscheppen met hun schare snelheidsboete's of hebben hun mond vol over hoe gelukkig ze wel wezen in hun splinternieuwe companycar. Vreemd dat dat je strot niet uitkomt of je daar niet op reageert en hier toevallig wel.
Als je 't echt niet over je hart krijgt dat te lezen knijp dan gerust je ogen dicht.
Je hebt ergens wel een punt, maar ik krijg hier altijd de indruk dat je deze dosis "feelgood-heid" nodig hebt ofzo voor je eigendunk...
Eerlijk, ik vind dat schitterend dat je zo goedkoop rondrijdt. En natuurlijk erger ik me als ik weer +100 EUR in m'n bak gooi. Maar bij elke prijsverandering ( lees: verhoging) voel je je ergens blijkbaar verplicht te vermelden hoe slecht anderen af zijn, en da's een beetje jammer.
Maar goed, je hebt gelijk, als me dat stoort moet ik het gewoon niet lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJe hebt ergens wel een punt, maar ik krijg hier altijd de indruk dat je deze dosis "feelgood-heid" nodig hebt ofzo voor je eigendunk...
Eerlijk, ik vind dat schitterend dat je zo goedkoop rondrijdt. En natuurlijk erger ik me als ik weer +100 EUR in m'n bak gooi. Maar bij elke prijsverandering ( lees: verhoging) voel je je ergens blijkbaar verplicht te vermelden hoe slecht anderen af zijn, en da's een beetje jammer.
Ik heb helemaal geen portie feelgood-heid nodig maar promoot graag even het gebruik van autogas. Het heerst immers nog héél erg veel onwetendheid betreffende die brandstof. Enkele posts hoger nog bijvoorbeeld het al dan niet hogere verbruik.
Bekijk het niet als uitlachen maar eerder als vrijwillige bewustmaking omdat ik er heel erg tevreden van ben. Liever hier een positieve noot neerzetten over lpg dan constant te lopen kakken hoe slecht diesel wel is voor ons milieu of hoe goed benzine kan zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk BerichtenMijn wagen staat 5 van de 7 dagen in de garage stil,ik moet niet janken hoe duur de diesel,naft wel staat.Of goedkoop LPG wel kan zijn.
1maal per maand naar een tankstation om de tank vol te kappen lukt me niet!
Wat niet wil zeggen dat ik me in andere dingen géén zorgen kan maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenben je dan niet beter met de trein of een taxi??
Ik ga te voet naar mijn werk Jann!Nora!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk BerichtenIk ga te voet naar mijn werk Jann!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenwelja, dat bedoel ik, dan komen de jaarlijkse kosten toch duur uit als je een auto bijna niet gebruikt?
Mja,zou jij een taxi/bus gebruiken om te shoppen de zaterdag of uit te gaan op zondag?Ik denk het niet.
Dus wagen toch nodig en hij verbruikt weinig,onderhoudskosten zijn ook niet duur en het plezier van een achterwielaandrijver wil ik niet méér missen!Nora!
Comment
-
Ik gebruik mijnen auto ook niet zoveel, maar zou hem toch ook niet meer kunnen missen zunne.
Want zeg nu zelf, in de meeste gevallen is het openbaar vervoer alles behalve handig te noemen!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJe hebt ergens wel een punt, maar ik krijg hier altijd de indruk dat je deze dosis "feelgood-heid" nodig hebt ofzo voor je eigendunk...
Ik kom hier toch ook niet lachen met uw (of andermans) triestige voiture ???? Laat iedereen eens zijn eigen ding doen aub.
En uw onderschrift : da's frustratie... "nooit in mijn leven zal kunnen kopen..." wie hard werkt en spaart kan zijn dromen realiseren, ik heb het ook gedaan en word niet graag in de pot gegooid met de snobs die je viseert
Voila.
Los daarvan zie ik - net als iedereen - de prijzen aan de pomp het liefst dalen, en de goedkope LPG is iedereen van harte gegund, ook jou.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichtenwie hard werkt en spaart kan zijn dromen realiseren,
De juiste zin is : "wie hard werkt, spaart, en in de juiste sector zit om genoeg geld te verdienen, kan zijn dromen realiseren".
Ge hebt mensen die 20 jaar afbetalen op 100.000€, ge gaat al serieus moeten "bijklussen" in hun geval (zeker als ge ziet wa er nog van overschiet van uw bruto geld als ge nen 2e job bijpakt ofzo) om een equivalent bedrag bijeen te werken om aan nen auto te geven.
Hey, ni persoonlijk oppakken he. Ik wil maar gewoon zeggen da er mensen zijn die voor 40h/week hard te werken 2 keer meer verdienen dan anderen voor dezelfde werktijd, en misschien nog meer inspanning.
Comment
Comment