Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Vanaf het ogenblik dat benzine en diesel quasi gelijk staan in prijs kan je enkel nog voordeel halen uit een dieselwagen door z'n lagere verbruik. En dat pas nadat je de hogere aanschafprijs tov benzine en het duurdere onderhoud hebt weergewonnen.
    dan praat je nog niet over het rijplezier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Rijplezier bij een diesel?

Zelfs de modernste diesels zijn gewoonweg drilboren die je op honderden meters afstand hoort tokkelen en dan zwijgen we nog over de ondraaglijke stank dat die ketels uitbraken, om te kotsen gewoon, roetfilter of niet maakt niks uit.

Nee, geef mij maar de finesse van een goede benzinemotor, en als het echt goedkoop moet dan op LPG, genen stank en veruit het goedkoopste om 100km's te bollen.

Comment

• ze stinken idd diesels
        maar mij geven ze meer rijplezier

en ja ik heb liever een c350 op lpg
        maar das mij te duur voor wat het is

Comment

• Dat is kwestie van goesting uiteraard, ik heb vroeger ook nog diesels gereden maar dat waren dan echte 4x4's en daar haal je rijplezier op een andere manier, maar dat werd zo stillekesaan wat duur kwa verbruik voor mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            't Merendeel van de autobestuurders hebben lak aan rijplezier. Portemonnee is vaak belangrijker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              D'r is een moment geweest dat ze dichter bij elkaar hebben gelegen, de diesel en de benzine. Tussen de 15 en de 20 cent was het verschil toen!
              Onlangs? Dat lijkt me sterk.

Comment

Onlangs? Dat lijkt me sterk.
                Iets meer als 1 jaar geleden als ik het goed heb.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• maximumprijs naft tov maximumprijs diesel?

't Zou kunnen hoor, 't was me alleen niet opgevallen.

Comment

maximumprijs naft tov maximumprijs diesel?

't Zou kunnen hoor, 't was me alleen niet opgevallen.
                    Ja, Maar ik vind het nu ook niet meer terug wanneer dat juist was.
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Gisteren trouwens nog op Nederland gehoord dat er amper minder gereden wordt ondanks de torenhoge brandstofprijzen.

Comment

Gisteren trouwens nog op Nederland gehoord dat er amper minder gereden wordt ondanks de torenhoge brandstofprijzen.
                        Minder daarom niet, maar misschien wel economischer? Bewuster worden van de rijstijl en die aanpassen om het verbruik te drukken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                          Minder daarom niet, maar misschien wel economischer? Bewuster worden van de rijstijl en die aanpassen om het verbruik te drukken...
                          Naar mijn ervaring word er anders wel minder gereden hoor!
                          Ik ken heel wat mensen die nu de fiets nemen of te voet gaan om naar de bakker en de plaatselijke superette te gaan, mensen die vroeger allemaal met de wagen die verplaatsing deden!

Comment

• Vandaag gaan tanken met de citroen: 1.146 euro per liter diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Naar mijn ervaring word er anders wel minder gereden hoor!
                              Ik ken heel wat mensen die nu de fiets nemen of te voet gaan om naar de bakker en de plaatselijke superette te gaan, mensen die vroeger allemaal met de wagen die verplaatsing deden!
                              Waarschijnlijk in contrast met de bedrijfswagen waar ondertussen half belgië mee rondrijdt en waarmee kosteloos onnodige ritjes gemaakt worden.

Comment

• Daarnet op Radio 1 gehoord dat de olieprijs ondertussen ongeveer 101 dollar per vat ruwe kost én dat de OPEC overweegt om de productie volgende week terug te schroeven

Comment

Waarschijnlijk in contrast met de bedrijfswagen waar ondertussen half belgië mee rondrijdt en waarmee kosteloos onnodige ritjes gemaakt worden.
                                  Tja, die met hun bedrijfswagens rijden er inderdaad maar op los, daar heb je gelijk in.
                                  Nu, moest ik een bedrijfswagen hebben, ik zou nog steeds kleine verplaatsingen met de fiets of te voet doen!

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  Daarnet op Radio 1 gehoord dat de olieprijs ondertussen ongeveer 101 dollar per vat ruwe kost én dat de OPEC overweegt om de productie volgende week terug te schroeven
                                  De productie verlagen

Comment

Daarnet op Radio 1 gehoord dat de olieprijs ondertussen ongeveer 101 dollar per vat ruwe kost én dat de OPEC overweegt om de productie volgende week terug te schroeven
                                    De voorbije weken zat de olieprijs vooral in de lift door speculatie. Beleggers probeerden zich in te dekken tegen de volatiliteit op de aandelen- en obligatiemarkten en vluchtten massaal naar grondstoffen. Dat verklaart ook waarom onder meer de prijs voor goud en tarwe nieuwe records bereikte.
                                    De olieprijs brak zijn klim af nadat de Amerikaanse olievoorraden voor de zoveelste keer sterker waren gestegen dan verwacht. Over de afgelopen zeven weken namen de voorraden ruwe olie met meer dan 9 procent toe. 'De vraag is momenteel ondermaats, en dat terwijl er nog heel wat olie onderweg is naar de VS', klinkt het bij handelaren. De verwachting is dat die omstandigheden de olieprijs wat zullen doen afkoelen in de komende weken.

bron tijd.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

De productie verlagen
                                      De oliesjeiks verdienen te weinig hé, beetje begrip voor die sukkelaars zou wel op z'n plaats zijn.

Comment

• en wij sukkelaarkes die maar niet aan alternatieven komen

Comment

• altrernatieven genoeg, de ollielobby sponsort nog te graag de autoconstructeures.
                                          Op amper 2 jaar tijd heeft iedere constructeur een 'eco' modellenreeks in de aanbieding. Nu kan dat plots wel, 5 jaar geleden niet.

We mogen onze beide pollekes kussen dat de euro beresterk staat. Anders betaalden we makkelijk 1.50 voor e literke diesel. Misschien komt het er nog van als de productie wat daalt.

Comment

Working...
                                          X