Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Daar ging het wel niet over, maar goed

Jawel hoor! Want dat in het achterhoofd houdende kun je perfect begrijpen dat ik happy ben als de prijs met 4 cent daalt, ook al is ie tevoren met 7 cent gestegen en komt het dus neer op een effectieve stijging van 3 cent.

Comment

• Effe vloeken vandaag De pomp waar ik vandaag ben gaan tanken heeft de prijsdaling niet gevolgd... Kmoet wel zeggen, de prijs was 1.109 maar dan nog. Twas een Shell Express

Comment

• Is er eigenlijk iets bekend over de brandstofkwaliteit van Jet?

ConocoPhillips brand, maar meer vind ik er ook niet over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Jawel hoor! Want dat in het achterhoofd houdende kun je perfect begrijpen dat ik happy ben als de prijs met 4 cent daalt, ook al is ie tevoren met 7 cent gestegen en komt het dus neer op een effectieve stijging van 3 cent.
          Inderdaad, en dan kan jij ook begrijpen dat ik zeg dat we maar simpele consumenten zijn die wennen aan hoge prijzen zonder dat we 't zelf goed beseffen.
          De post waar je in 't begin mee aan 't lachen was

Comment

De post waar je in 't begin mee aan 't lachen was

Kun jij dat dan wederom even quoten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Kun jij dat dan wederom even quoten?
              Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Jij bent zoooo voorspelbaar he

Eerlijk waar, ik was nog aan het twijfelen of ik niet alvast een voorafgaande post desbetreffend zou maken
              Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Overigens, lang geleden dat we nog van een LPG-vreugdekreet mochten meegenieten?

Comment

• (Belga) Lpg en stookolie worden goedkoper vanaf donderdag 6 december. Lpg motorbrandstof kost dan maximum 0,6170 euro/l (-0,0070). Stookolie 1000 PPM vanaf 2000 liter kost 0,6712 euro/l (-0,0326), minder dan 2000 l 0,6948 euro/l (-0,0325) en aan de pomp 0,7810 euro/l (-0,0320).

Deze prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (DWM)
                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• OPEC zal de olieproductie niet verhogen

wo 05/12/07 - vrtnieuws

De organisatie van olieproducerende landen OPEC heeft beslist om de olieproductie niet te verhogen. Dat veroorzaakt vandaag meteen weer onrust en stijgende prijzen op de internationale oliemarkten.

Vertegenwoordigers van de 13 OPEC-landen kwamen bijeen in Abu Dhabi, in de Verenigde Arabische Emiraten. (Belga) Naar hun beslissing werd uitgekeken, want de OPEC is goed voor 40 procent van de wereldwijde olieproductie.

Volgens de OPEC is er momenteel geen tekort op de markt dat een verhoging van de productie rechtvaardigt. De organisatie wijst daarvoor naar de recente prijsdaling van zo'n 10 procent.

In principe komen de OPEC-ministers pas eind januari opnieuw bijeen om de toestand opnieuw te evalueren.

De beslissing bracht onrust teweeg op de internationale markten. In New York steeg de prijs voor een vat olie al snel naar 89,39 dollar.

De drempel van 100 dollar is dus nog niet in zicht, omdat de prijs de voorbije dagen en weken langzaam gedaald was na gepiekt te hebben op 99,29 dollar op 21 november

Comment

• Die kiekens van de OPEC weten blijkbaar niet wat ze willen!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Geld.

Comment

• Dat is toch logisch.
                        Waarom nu meer produceren voor een lagere prijs terwijl ze binnen enkele weken meer krijgen.

Ik vraag me zelfs af of ze echt de grens van 100 dollar gaan overschreiden. Lijkt me zo'n psychologische prijs dat het echt té véél is.

Comment

• De vraag is maar of er iemand wakker van ligt. De doemberichten over de stijging van de inflatie staan dagelijks in de krant. Maar gisteren stond er ook opnieuw een artikel is dat de Vlaming massaal op verlof gaat...2 zaken die me niet echt lijken samen te gaan.

Eveneens het brandstofverbruik en de verkoop van nieuwe auto's. Nog nooit was olie zo duur
                          <> nog nooit hebben we zoveel verbruikt als nu
                          <> nog nooit zijn zoveel nieuwe auto's verkocht als nu...

Comment

• Ik denk van wel. Er zijn al zoveel 'grenzen' gesneuveld waarvan men dacht dat het nu té duur was maar ze houden niet op. Waarom zouden ze dat nu wel doen?

Comment

De vraag is maar of er iemand wakker van ligt. De doemberichten over de stijging van de inflatie staan dagelijks in de krant. Maar gisteren stond er ook opnieuw een artikel is dat de Vlaming massaal op verlof gaat...2 zaken die me niet echt lijken samen te gaan.
                              een deel van de reizende vlaming heeft geen geldzorgen zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                blijkbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Tuurlijk wel. Een mooie reis is een teken dat ze geld hebben.
                                  Maar ze eten wel boterhammen voor avondeten...

Lenen voor reizen is ook nog nooit zo populair geweest.

Comment

• Juist ons twee auto's gaan vol tanken mee diesel. Twas effe slikken...

Comment

• Ben gisteren nog gaan tanken met mijn dieselke.
                                      Na een snelle omrekening ( euro naar 'oude Bfr') bleek dat op 7jaar en een half, de literprijs van diesel met 20Bfr gestegen is ruim een halve euro Dus van 24Bfr naar 44 Bfr.
                                      De benzine prijs is op diezelfde tijd met 10Bfr gestegen.
                                      Als het een troost mag zijn het is in Groot -Britannië nog ietsje duurder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Toerist Bekijk Berichten
                                        Ben gisteren nog gaan tanken met mijn dieselke.
                                        Na een snelle omrekening ( euro naar 'oude Bfr') bleek dat op 7jaar en een half, de literprijs van diesel met 20Bfr gestegen is ruim een halve euro Dus van 24Bfr naar 44 Bfr.
                                        De benzine prijs is op diezelfde tijd met 10Bfr gestegen.
                                        Als het een troost mag zijn het is in Groot -Britannië nog ietsje duurder.
                                        Juist zelf de officiele prijzen van zo'n dikke 7 jaar terug met nu vergeleken, en zowel voor benzine als voor diesel is de prijs met een dikke 20 oude BEF gestegen!!!
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hopelijk geraken de conflicten in die apelanden wat opgelost en hebben we geen strenge winter zodat de vraag kan dalen.

Indien ze in Belgie alleen al niet meer zouden gaan tanken bij de 2 grootste producenten zouden de prijzen kelderen en zouden die vuile accijnzen tenminste niet zo belachelijk hoog zijn.

Comment

Working...
                                          X