Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het valt op hoe weinig de media nog aandacht schenkt aan de prijsveranderingen. 't Lijkt vanzelfsprekend geworden.
Wat me ook nog opvalt: meer en meer tankstations afficheren hun prijzen niet meer via de borden. Net of ze hebben angst dat er op die manier teveel vergeleken zou worden...
Wat me ook nog opvalt: meer en meer tankstations afficheren hun prijzen niet meer via de borden. Net of ze hebben angst dat er op die manier teveel vergeleken zou worden...
True! Heel irritant vind ik dat. Alhoewel, dan ga ik er niet bij tanken omdat ik het dan al niet vertrouw
Ivm dat Gas vs "andere brandstof" gedoe?
Is het niet zo dat:
1. een Wagen op gas nog steeds meer onderhevig is aan slijtage (hetere verbranding) ?
2. Niet elke wagen op gas te leggen is?
ik vraag het maar, want ik weet het niet.. en dat zijn zo meestal "de dingen" die je hoort...
Dit berichtje wist mij te bereiken, ik heb geen zicht op de juistheid der cijfers, maar toch ...
Minuutje om eens over na te denken....
Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....
Eerst een beetje geschiedenis.
In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;-), kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar. dus 1 vat koste 72 Euro. aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.
In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus...., krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar. Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...) aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......
En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag : Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000, waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!
Waar gaan deze centen naartoe? ? ? ?
Er was een reportage op radio 1 over die brief deze morgen.
Heb niet alles kunnen luisteren maar het kwam erop neer dat het dus niet zo simpel lijkt als men hier voorstelt...
Ivm dat Gas vs "andere brandstof" gedoe?
Is het niet zo dat:
1. een Wagen op gas nog steeds meer onderhevig is aan slijtage (hetere verbranding) ?
2. Niet elke wagen op gas te leggen is?
ik vraag het maar, want ik weet het niet.. en dat zijn zo meestal "de dingen" die je hoort...
Punt 1 is een dubbeltje op z'n kant, maar volgens mij klopt dit in zekere mate...
Punt 2 kan ik bevestigen.
Ivm dat Gas vs "andere brandstof" gedoe?
Is het niet zo dat:
1. een Wagen op gas nog steeds meer onderhevig is aan slijtage (hetere verbranding) ?
2. Niet elke wagen op gas te leggen is?
ik vraag het maar, want ik weet het niet.. en dat zijn zo meestal "de dingen" die je hoort...
Punt 1 is een dubbeltje op z'n kant, maar volgens mij klopt dit in zekere mate...
Punt 2 kan ik bevestigen.
1.
Zoals Kartfreak al zegt: een dubbeltje op z'n kant. Vroeger was dit zeker het geval. Vandaag is dat al voor een groot deel terug te dringen, door middel van een degelijke 'smering' zoals er bvb 'flashtube' zijn.
Het merendeel van de merken heeft geen problemen met gas. Duitsers (Opel biedt ze zelfs fabriek-af aan in hun chevrolet's), Zweden, Fransen (citroen biedt ze ook fabriek-af aan in nederland) en Koreanen kunnen er zeer goed mee om. Japanners (waaronder Toyota) durven al 'es problemen te vertonen omwille van hun zachte kleppenstoters.
Het merendeel van de merken heeft geen problemen met gas. Duitsers (Opel biedt ze zelfs fabriek-af aan in hun chevrolet's), Zweden, Fransen (citroen biedt ze ook fabriek-af aan in nederland) en Koreanen kunnen er zeer goed mee om. Japanners (waaronder Toyota) durven al 'es problemen te vertonen omwille van hun zachte kleppenstoters.
Grootste nadelen vind ik vooralsnog de LPG taks elk jaar, en dat je je tank elk jaar opnieuw moet gekeurd worden. Plus 2500 euro voor installatie is ook niet niks. Vroeger daalde de herverkoopwaarde van je wagen. Vandaag zal de herverkoopwaarde wel ongeveer gelijk liggen.
Dan was de keuze voor een zuinige diesel hier snel gemaakt.
Grootste nadelen vind ik vooralsnog de LPG taks elk jaar, en dat je je tank elk jaar opnieuw moet gekeurd worden. Plus 2500 euro voor installatie is ook niet niks. Vroeger daalde de herverkoopwaarde van je wagen. Vandaag zal de herverkoopwaarde wel ongeveer gelijk liggen.
Dan was de keuze voor een zuinige diesel hier snel gemaakt.
Die LPG-taks is in principe peanuts ivm je uitspaart. Voor de gemiddelde gezinswagen bedraagt de taks maximum €150/jaar. Met hetgene benzine vandaag kost betekent dit anderhalve tank of 2 tanks voor diesel...
De investeringskost voor de installatie moet je niet bekijken als een kost op zich. Toen ik aan het rondkijken was voor een nieuwe wagen had ik de keuze: ofwel een diesel ofwel een benzine. De dieselmodellen waren stuk voor stuk minstens 3000 tot 4000 euro duurder dan vergelijkbare benzinemodellen.
'k Ben voor een benzine gegaan (occasie) en hetgene ik uitgespaard heb tov een dieselmodel is naar een LPG-installatie gegaan. Conclussie: nuloperatie. Maar ik rij ondertussen wel pakken goedkoper dan diesel.
Inruilwaarde is lang geen probleem meer. LPG is geliefd.
Comment