Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
    minder rijdende magazijnen op de baan die elke dag ongelukken en monsterfiles veroorzaken.

Inderdaad, ik wil ook graag 5 euro voor een fles cola betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rutten Bekijk Berichten
      En jij gaat met paard en kar de winkels bevoorraden?
      ik weet niet hoe het momenteel is, maar misschien is een uitbreiding van het sporennet op lange termijn wel interessant.

Comment

• Het positieve aan de huidige oliecrisis is dat het de vraag naar alternatieven wat versneld, natuurlijk komt de Belgische regering vanzelfsprekend achter. Goed bestuur is dat.

Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl

Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat stelt 1,8 miljoen euro subsidie beschikbaar voor pomphouders die willen beginnen met aardgas of ethanol.
        Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat wil een landelijk dekkend netwerk van aardgas- en bio-ethanolpompen. Daarom is voor pomphouders en andere investeerders in totaal 1,8 miljoen euro gereserveerd. Voor het neerzetten van een aardgaspomp geldt een maximale subsidie van 60.000 euro. Voor een nieuw ethanolvulpunt legt het ministerie 20.000 euro bij en voor de ombouw van een bestaande pomp tot een bio-ethanolpomp is dat maximaal 7.500 euro.
        De subsidie moet zorgen voor een evenwichtige geografische spreiding van tankstations met alternatieve brandstoffen. Daarom worden per provincie maximaal vijf ethanol- en vijf aardgaspompen gesubsidieerd. Het project is onderdeel van het kabinetsprogramma ‘Schoon en Zuinig’. Het ministerie heeft becijferd dat het gebruik van aardgas ruim twintig procent CO2-uitstoot scheelt; bij ethanol is dat dertig tot tachtig procent.

Comment

• Vandaag ne mail gehad met de volgende theorie:

Als niemand nog bij shell en elf gaat tanken dan moeten ze uiteindelijk ulder prijzen laten zakken ----> andere merken zullen volgen -----> prijs zal dalen.

Comment

• 1. Shell levert niet alleen aan de shell-stations

2. Je krijgt dat nooit europees, laat staan wereldwijd voor mekaar.

Ander voorstel.

Comment

• Bemiddeld of niet, velen passen zich uiteindelijk wel aan. Zo probeer ik ook af en toe thuis te werken : niet alleen tijdswinst, maar ook geen nodeloze kilometers bollen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Inderdaad, ik wil ook graag 5 euro voor een fles cola betalen.
                25 jaar geleden hadden winkels veel meer eigen stock en vertrouwden ze veel minder op rijdende magazijnen... de producten waren toen niet duurder, integendeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                  Vandaag ne mail gehad met de volgende theorie:

Als niemand nog bij shell en elf gaat tanken dan moeten ze uiteindelijk ulder prijzen laten zakken ----> andere merken zullen volgen -----> prijs zal dalen.
                  De prijs die shell aanrekent is nog geen 3de van de prijs die aan de pomp betaalt wordt. Dus veel haalt dat niet uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                    ik weet niet hoe het momenteel is, maar misschien is een uitbreiding van het sporennet op lange termijn wel interessant.

Ik vrees van niet. Wel een mogelijkheid is de binnenvaart. Mark my words, dat gaat nog boomen in zoverre het al niet begonnen is.

Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                    Vandaag ne mail gehad met de volgende theorie:

Dat hoort in het humor topic

Comment

25 jaar geleden hadden winkels veel meer eigen stock en vertrouwden ze veel minder op rijdende magazijnen... de producten waren toen niet duurder, integendeel.

Keep on dreaming.

Het budget wat door een gemiddeld gezien aan voeding wordt gespendeerd is procentueel nog nooit zo laag geweest tov het inkomen.

Comment

• Met een bedrag van € 50 kan er met een Combo CNG een afstand afgelegd worden van 1.700 km.
                        • De 1.3 CDTI dieselmotor legt 898 km af.
                        • De 1.4 Twinport benzinemotor legt 588 km af.
                        Brandstofkosten met gemiddeld 20.000 km/jaar.
                        • CNG: € 588
                        • Diesel: € 1.113
                        • Benzine: € 1.701

Ik ging mij zo 1 bestellen, maar wat blijkt is dat het tanken een paar uur in beslag neemt.
                        Al goed en wel als je effectief een oprit hebt (en dan nog).
                        Mocht je nu kunnen voltanken in 5minuten ik was verkocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Keep on dreaming.

Het budget wat door een gemiddeld gezien aan voeding wordt gespendeerd is procentueel nog nooit zo laag geweest tov het inkomen.
                          Omdat men nu een veel groter deel spendeert aan dingen zoals vrije tijd en communicatie.

Weet jij hoeveel een brood 25 jaar geleden kostte? Een pakje sigaretten? Een kilo aardappelen?
                          Ik wel.
                          Last edited by ; 27/05/2008, 13:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
                            Met een bedrag van € 50 kan er met een Combo CNG een afstand afgelegd worden van 1.700 km.
                            • De 1.3 CDTI dieselmotor legt 898 km af.
                            • De 1.4 Twinport benzinemotor legt 588 km af.
                            Brandstofkosten met gemiddeld 20.000 km/jaar.
                            • CNG: € 588
                            • Diesel: € 1.113
                            • Benzine: € 1.701

Ik ging mij zo 1 bestellen, maar wat blijkt is dat het tanken een paar uur in beslag neemt.
                            Al goed en wel als je effectief een oprit hebt (en dan nog).
                            Mocht je nu kunnen voltanken in 5minuten ik was verkocht.
                            Combo CNG? Meer info daarover?

Comment

Omdat men nu een veel groter deel spendeert aan dingen zoals vrije tijd en communicatie.

Weet jij hoeveel een brood 25 jaar geleden kostte? Een pakje sigaretten? Een kilo aardappelen?
                              Ik wel.

Jij beweert dat de mensen minder uitgeven aan eten omdat ze met datzelfde geld nu gsm's en vakanties betalen?

Comment

• Ik neem een spoorwegabonnement en koop een Smart Roadster heb ik al gedacht. Het is ver gekomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vliegher Bekijk Berichten
                                  Combo CNG? Meer info daarover?
                                  gewoon op de website van opel bij de configurator van de combo kan je ook de CNG versie nemen.
                                  Enige probleem is je kan het nergens tanken. Die thuisinstallatie doet er 3 euro per 50km gereden.

niet goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Jij beweert dat de mensen minder uitgeven aan eten omdat ze met datzelfde geld nu gsm's en vakanties betalen?
                                    Ja.
                                    En ook omdat ze anders eten.
                                    Vroeger at men dagelijks een echt stuk vlees met verse groenten en aardappelen.
                                    Nu eet men 3 keer per week gehakt in één of andere vorm met groenten uit blik of één of ander stuk chemische brol uit de diepvriezer.
                                    Het is dan ook normaal dat het procentueel goedkoper is dan vroeger (bij mijn weten kost een goede biefstuk of een mooi stuk vis nog altijd ietsje meer dan een bal gehakt).

Comment

• Als ze dat hier ook gaan doen, ga ik mee doen. Enige manier om de overheid zo ver te krijgen om er iets aan te doen, denk ik.

Comment

• Ik heb getwijfeld om mijn kar weg te doen voor de veel te zot wordende benzineprijzen, maar na effe na te rekenen kosten de huidige prijzen me, tov een super98-literprijs van 1.2 (waar we allemaal mee zouden kunnen leven, denk ik), een 15-18€ meer per maand.

Geen onoverkombaar bedrag, dankzij de weinige km's die ik bol met m'n benzine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          Ik heb getwijfeld om mijn kar weg te doen voor de veel te zot wordende benzineprijzen, maar na effe na te rekenen kosten de huidige prijzen me, tov een super98-literprijs van 1.2 (waar we allemaal mee zouden kunnen leven, denk ik), een 15-18€ meer per maand.

Geen onoverkombaar bedrag, dankzij de weinige km's die ik bol met m'n benzine.
                                          Ik wil het niet meer weten!!

morgen kan ik na 3 maand niet te moeten betalen voor de naft het terug zelf ophoesten!

pijnlijk denk ik

gelukkig is hij nog niet hersteld

Comment

Working...
                                          X