Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
De Vlaamse kranten hebben belangrijker nieuws zoals het nieuw lief van la Spears...
Sarkozy veut suspendre la TVA sur le pétrole
Nicolas Sarkozy a déclaré sur RTL qu’il entendait proposer à ses partenaires européens de « suspendre » la TVA sur les produits pétroliers pour faire face à la hausse du prix du pétrole. « Si le baril continue à augmenter, est-ce qu’on doit garder un taux de TVA proportionnel au prix dans les mêmes conditions ? », s’est interrogé le chef de l’Etat. Mais « c’est une décision qui serait européenne », a-t-il souligné. « C’est une proposition que je lance ».
Ik zou graag ook eens zo'n studie inkijken die hier de nadelen ervan bewijst tegenover uit de aard opgepomte diesel?
Die is er niet. Maar studies over de voordelen van biobrandstoffen zijner ook niet. Dus waarom iets promoten waarvan helemaal niet zeker is dat het wel voordelig is?
Nogmaals je kan geen voedsel inruilen voor brandstof. Zeker met een wereldbevolking waarvan 1/3 ondervoed is.
Dan moeten ze hun dierbare centjes ergens anders van halen en dan zijn diegene zonder auto misschien de gedupeerde.
diesel zal altijd minder belast worden dan benzine, omdat er voor de economie meer aan vasthangt. De hele transportsector, generatoren, bedrijfswagens. Het aandeel van diesel in het totaalverbruik van België ligt stukken hoger dan benzine, en eventueel kan een prijsverlaging dus wel, zonder een inkomensverlies te hoeven betekenen.
Maar gezien het gat in de begroting, zonder alle politieke beloftes waar te maken(waar ook Di Rupo het over heeft), is er geen ruimte om extra inkomsten, die er nu zeker zijn, te laten terugvloeien naar de gebruikers.
Willen de CD&V stemmers zichzelf even tegen het hoofd slaan, waarvoor dank vanwege de belgische dieselgebruikers.
ik verwacht één van dees toch eens een staking van transporteurs ofzo...
die mannen zullen niet veel overhouden op't einde van de maand
Dat wordt netjes doorgerekend aan jou en mij, de consument. Ik verwacht binnen enkele weken dan ook weer serieuse (al dan niet aangekondigde) prijsverhogingen in de supermarkten. Alles wat daar te koop is werd immers gebracht met een vrachtwagen...die op diesel reed.
Olieprijs verder in de lift na aanval op pijpleiding
De prijs voor een vat ruwe olie stijgt verder nadat militanten een oliepijpleiding van Shell in Nigeria hebben aangevallen. In Londen wordt het zwarte goud in de namiddaghandel 0,8 procent duurder op 132,67 dollar. Vorige week werd de kaap van 135 dollar gerond. "Deze productieonderbreking ondersteunt het sentiment dat geopolitieke problemen een impact hebben op de olievoorraden," vat een oliehandelaar in Londen de reden voor de huidige olieprijsstijging samen.
Libië
Ondertussen liet OPEC-lid Libië weten dat het zijn productie dit jaar met 200.000 vaten plant op te trekken tot 2 miljoen vaten per dag. Tegen 2012 mikt het land op 3 miljoen vaten. Libië is Afrika's op een na grootste olieproducent. Het land beschikt over zowat 43 miljard vaten aan reserves.
OPEC
Los van de plannen van Libië verklaarde de voorzitter van de OPEC, de Algerijnse minister van Energie Chakib Khelil, dat een hogere productie de olieprijzen niet zal doen dalen. De prijzen worden hoog gehouden door speculatie, geopolitieke spanningen en de zwakke dollar, "oorzaken buiten het bereik van de OPEC". Khelil ziet de olieprijzen verder stijgen, in het bijzonder als de economische situatie in de VS zich doorzet en de dollar verder devalueert. (tnl/sam)
Mja, ik verdenk ttn van geitenwollensokkensympathieën.
Lol neen, maar ik heb wel respect voor de natuur en voor de portemonnee.
Ik neem sneller de fiets nu voor korte afstandjes omdat je dan juist het meeste verbruikt. Ook mijn snelheid is afgenomen.
Comment