Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• uiteraard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
      Is er ergens een tabel online met de prijsstijgingen van benzine en diesel van de afgelopen jaren ?
      http://www.petrolfed.be/dutch/cijfers.htm
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• De Vlaamse kranten hebben belangrijker nieuws zoals het nieuw lief van la Spears...

Sarkozy veut suspendre la TVA sur le pétrole

Nicolas Sarkozy a déclaré sur RTL qu’il entendait proposer à ses partenaires européens de « suspendre » la TVA sur les produits pétroliers pour faire face à la hausse du prix du pétrole. « Si le baril continue à augmenter, est-ce qu’on doit garder un taux de TVA proportionnel au prix dans les mêmes conditions ? », s’est interrogé le chef de l’Etat. Mais « c’est une décision qui serait européenne », a-t-il souligné. « C’est une proposition que je lance ».

Comment

• Dan moeten ze hun dierbare centjes ergens anders van halen en dan zijn diegene zonder auto misschien de gedupeerde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
            Ik zou graag ook eens zo'n studie inkijken die hier de nadelen ervan bewijst tegenover uit de aard opgepomte diesel?
            Die is er niet. Maar studies over de voordelen van biobrandstoffen zijner ook niet. Dus waarom iets promoten waarvan helemaal niet zeker is dat het wel voordelig is?
            Nogmaals je kan geen voedsel inruilen voor brandstof. Zeker met een wereldbevolking waarvan 1/3 ondervoed is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
              Dan moeten ze hun dierbare centjes ergens anders van halen en dan zijn diegene zonder auto misschien de gedupeerde.
              diesel zal altijd minder belast worden dan benzine, omdat er voor de economie meer aan vasthangt. De hele transportsector, generatoren, bedrijfswagens. Het aandeel van diesel in het totaalverbruik van België ligt stukken hoger dan benzine, en eventueel kan een prijsverlaging dus wel, zonder een inkomensverlies te hoeven betekenen.
              Maar gezien het gat in de begroting, zonder alle politieke beloftes waar te maken(waar ook Di Rupo het over heeft), is er geen ruimte om extra inkomsten, die er nu zeker zijn, te laten terugvloeien naar de gebruikers.
              Willen de CD&V stemmers zichzelf even tegen het hoofd slaan, waarvoor dank vanwege de belgische dieselgebruikers.

Comment

• ik verwacht één van dees toch eens een staking van transporteurs ofzo...
                die mannen zullen niet veel overhouden op't einde van de maand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                  ik verwacht één van dees toch eens een staking van transporteurs ofzo...
                  En de gewone Belg wel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                    En de gewone Belg wel?
                    wat meer de fiets nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                      wat meer de fiets nemen
                      minder rijdende magazijnen op de baan die elke dag ongelukken en monsterfiles veroorzaken.

Comment

minder rijdende magazijnen op de baan die elke dag ongelukken en monsterfiles veroorzaken.

En hoe ga je da doen?

Comment

Wat een oppervlakkige onzin is me dat nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Wat een oppervlakkige onzin is me dat nu
                            Even oppervlakkige onzin als:

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                            wat meer de fiets nemen

Comment

Even oppervlakkige onzin als:
                              absoluut. Maar er stond een smileytje achter, da's sarcasme-foolproof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                absoluut. Maar er stond een smileytje achter, da's sarcasme-foolproof
                                Mja, ik verdenk ttn van geitenwollensokkensympathieën.

Comment

En jij gaat met paard en kar de winkels bevoorraden?

Comment

En de gewone Belg wel?
                                    jij kan kiezen, transporteurs hebben niet te kiezen.
                                    niet rijden = geen inkomen.

jij kan openbaar vervoer of fiets nemen of te voet gaan indien mogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                                      ik verwacht één van dees toch eens een staking van transporteurs ofzo...
                                      Dat wordt netjes doorgerekend aan jou en mij, de consument. Ik verwacht binnen enkele weken dan ook weer serieuse (al dan niet aangekondigde) prijsverhogingen in de supermarkten. Alles wat daar te koop is werd immers gebracht met een vrachtwagen...die op diesel reed.

Comment

• Olieprijs verder in de lift na aanval op pijpleiding

De prijs voor een vat ruwe olie stijgt verder nadat militanten een oliepijpleiding van Shell in Nigeria hebben aangevallen. In Londen wordt het zwarte goud in de namiddaghandel 0,8 procent duurder op 132,67 dollar. Vorige week werd de kaap van 135 dollar gerond. "Deze productieonderbreking ondersteunt het sentiment dat geopolitieke problemen een impact hebben op de olievoorraden," vat een oliehandelaar in Londen de reden voor de huidige olieprijsstijging samen.

Libië
                                        Ondertussen liet OPEC-lid Libië weten dat het zijn productie dit jaar met 200.000 vaten plant op te trekken tot 2 miljoen vaten per dag. Tegen 2012 mikt het land op 3 miljoen vaten. Libië is Afrika's op een na grootste olieproducent. Het land beschikt over zowat 43 miljard vaten aan reserves.

OPEC
                                        Los van de plannen van Libië verklaarde de voorzitter van de OPEC, de Algerijnse minister van Energie Chakib Khelil, dat een hogere productie de olieprijzen niet zal doen dalen. De prijzen worden hoog gehouden door speculatie, geopolitieke spanningen en de zwakke dollar, "oorzaken buiten het bereik van de OPEC". Khelil ziet de olieprijzen verder stijgen, in het bijzonder als de economische situatie in de VS zich doorzet en de dollar verder devalueert. (tnl/sam)

Comment

Mja, ik verdenk ttn van geitenwollensokkensympathieën.
                                          Lol neen, maar ik heb wel respect voor de natuur en voor de portemonnee.
                                          Ik neem sneller de fiets nu voor korte afstandjes omdat je dan juist het meeste verbruikt. Ook mijn snelheid is afgenomen.

Comment

Working...
                                          X