Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Vind je het dan logisch dat koopkracht alleen maar kan toenemen?
    Bedrijven vinden het niet meer dan logisch dat hun winstcijfers elk jaar toenemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
      Bedrijven vinden het niet meer dan logisch dat hun winstcijfers elk jaar toenemen.
      dat kan ook door minder uitgaven

Comment

Vind je het dan logisch dat koopkracht alleen maar kan toenemen?
        Tuurlijk niet. Alleen spijtig dat unizo, 't vbo, onze rode staatszender en een deel banken ons met allerlei bedrieglijke studie's het tegenovergestelde willen laten geloven. Terwijl de kleine man merkt dat er op 't einde van het loon meer maand over blijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          dat kan ook door minder uitgaven
          Mensen buitengooien bedoel je?
          Of alles verkassen naar lageloonlanden?

Comment

Kijk naar Beaulieu of Associated Waevers. Dat is dus inderdaad een oplossing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Tuurlijk niet. Alleen spijtig dat unizo, 't vbo, onze rode staatszender en een deel banken ons met allerlei bedrieglijke studie's het tegenovergestelde willen laten geloven. Terwijl de kleine man merkt dat er op 't einde van het loon meer maand over blijft.
              Daar heb je wel een punt.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

dat WAS een evidentie beta
                Bwah. Het kleinste kind weet dat dat niet eeuwig kan blijven duren.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

mogelijk ja, ik gaf maar een manier
                  ik ga ook in holland kopen

Comment

Kijk naar Beaulieu of Associated Waevers. Dat is dus inderdaad een oplossing.
                    Ik vind het ontnuchterend hoe velen hier het machtmisbruik van de bedrijven blijven verdedigen ten koste van de mensen.
                    Het lijkt bijna de evidentie zelve dat mensen ondergeschikt zijn aan het winstgejag van de bedrijven en dat alles moet wijken en alles moet draaien in functie daarvan.

Comment

• een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling

het communisme is jammer genoeg afgeschaft vanwege de lokroep van het kapitalisme
                      of zoiets

Comment

een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling
                        Wie vroeg dat dan?

Ik bedoel maar:
                        - de olieprijzen rijzen de pan uit door speculanten
                        - in alle sectoren is meer en meer sprake van woekerprijzen (zuivel, granen,...)
                        - de Belgische telecomwereld staat bol van de prijsafspraken
                        - ...

Er is een duidelijk verschil tussen een gezonde winst proberen maken en het bovenstaande wat zich nu afspeelt.

Jij vindt het dus normaal dat je op het einde van maand minder geld in je handen hebt om het bovenstaande te financieren?

Comment

• normaal, ik weet niet wat dat is

Comment

normaal, ik weet niet wat dat is
                            Ik krijg ook die indruk...
                            Als je baas je morgen zegt dat je hem meer winst kan laten maken door van de hoogste verdieping van het gebouw te springen, ga je dat dan ook doen?

Comment

• als mijn baas niet goed voor mij is, is het tijd om een andere baas te zoeken
                              alle geluk is dat niet de manier waarop die van mij werkt

Comment

Ik krijg ook die indruk...
                                Als je baas je morgen zegt dat je hem meer winst kan laten maken door van de hoogste verdieping van het gebouw te springen, ga je dat dan ook doen?
                                Volgens mij gaat hij zijn baas dan zelf van het dak duwen en met zijn geld gaan lopen.
                                Er is natuurlijk een groot verschil tss een bepaalde evolutie begrijpen, en er tevreden mee zijn.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bedrijven zijn als diegene die ik hierboven noem, ontstaan uit Vlaamse roots, zijn niet meer in handen van mensen maar van investeringsmaatschappijen.

't Gaat nu toevallig om 2 weverijen uit W-Vlaanderen aangezien ik net dat artikel op de Tijd aan 't lezen was, maar daar zitten tal van zulke voorbeelden. Beaulieu, Associated weavers, Balta, Unilin (Quick Step), Vandemoortele, Beckaert...stuk voor stuk economische zwaargewichten in handen van (buitenlandse) investeringsmaatschappijen die niet kijken naar de man achter de job maar naar de dollar voor de job.

Onze economie moet zich opnieuw toespitsen op de man, dat is stillaan aan het terugkeren, en das goed. De vakman wordt opnieuw dé man, niet de beursafhankelijke manager.

Comment

Er is natuurlijk een groot verschil tss een bepaalde evolutie begrijpen, en er tevreden mee zijn.
                                    mersie bifi
                                    ik ben er ook ni tevreden mee

Comment

stuk voor stuk economische zwaargewichten in handen van (buitenlandse) investeringsmaatschappijen die niet kijken naar de man achter de job maar naar de dollar voor de job.

Onze economie moet zich opnieuw toespitsen op de man
                                      Inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      dat is stillaan aan het terugkeren, en das goed. De vakman wordt opnieuw dé man, niet de beursafhankelijke manager.
                                      Vreemd, ik heb het omgekeerde gevoel, dat het er enkel op aan het verslechteren is.

Comment

ik ben er ook ni tevreden mee
                                        Als niemand ermee tevreden is, zou het dan niet beter zijn er iets aan te doen?
                                        Of heeft iedereen zijn lot aanvaard?

Comment

• toto, jij moet ons overtuigen van jouw grote licht, en dan de politiek ingaan

Comment

Working...
                                          X