Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Volgens brandstofprijzen.be en voordeligtanken.be is er geen verandering geweest...
Dan vraag ik me af wat stefanus zijn bron is van dat bericht
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
dikke zever allemaal, niet iedereen is even kapitaalkrachtig om een recente wagen te kopen. Deze mensen worden nu 2 maal gediscrimineerd.
Van zodra de amerikaanse economie weer aantrekt, zal de dollar stijgen en zal benzine > 2 EUR kosten ... gewoon door de vrije markt economie (vraag en aanbod)
Die mensen worden dan even goed gediscrimineerd...
Op woensdag 14 mei wordt Super 95, Super 98+, Diesel en LPG duurder.
* Voor Super 95 betaalt men vanaf woensdag maximum 1,560 €/l (een STIJGING van 0,029 €/l)
* Voor Super 98+ betaalt men vanaf woensdag maximum 1.568 €/l (een STIJGING van 0,028 €/l)
* Voor Diesel betaalt men vanaf woensdag maximum 1.401 €/l (een STIJGING van 0,07 €/l)
* Voor LPG betaalt men vanaf woensdag maximum 0.606 €/l (een STIJGING van 0,014 €/l)
Inderdaad, er was vrijdag hélemaal geen stijging. 't Was een flauwe grap van m'n schoonbroer die normaal gezien vrij snel op de hoogte is van stijgingen (transportbedrijf) en ze doormailt.
Nieuwe recordprijzen voor superbenzine, diesel en stookolie
Benzine
De maximumprijzen van superbenzine, diesel en stookolie gaan morgen opnieuw omhoog en bereiken nieuwe recordhoogtes. Dat meldt de federale overheidsdienst (FOD) Economie dinsdag.
De nieuwe maximumprijs voor superbenzine 95 (10 ppm) bedraagt van morgen af 1,56 euro per liter. Dat is 2,9 eurocent per liter meer dan de huidige recordprijs. Superbenzine 98 (10 ppm) wordt 2,8 eurocent per liter duurder tot 1,568 euro per liter.
Omgekeerde cliquet
Ten gevolge van de prijsstijging van superbenzine treedt de zogenoemde 'omgekeerde cliquet' in werking. De accijnzen voor superbenzine worden hierbij verlaagd met 0,64 eurocent per liter, zo meldt de FOD. "Dit is de vierde maatregel in die zin sinds begin dit jaar", voegt het kabinet van minister van Financiën Didier Reynders (MR) toe. "Deze vierde verlaging zorgt voor een globale vermindering van 15,10 euro per 1.000 liter, exclusief btw (1,5 eurocent per liter, nvdr)", luidt het.
Diesel
Ook diesel wordt opnieuw duurder. Vanaf morgen geldt er een maximumprijs van 1,401 euro per liter diesel (10 ppm), een stijging met 7 eurocent per liter.
Stookolie
Voor stookolie (gasolie verwarming 1.000 ppm) wordt morgen een recordprijs gehaald van 0,9102 euro per liter (+7,53 eurocent per liter) voor wie meer dan 2.000 liter bestelt. Bij kleinere bestellingen is de maximumprijs 0,934 euro per liter, aan de pomp is dat 1,021 euro per liter.
LPG
Ook LPG wordt duurder. De maximumprijs is dan 0,606 euro per liter (+1,4 eurocent per liter).
De prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten, aldus de FOD Economie. (belga/eb)
Dat cliquetsysteem is zo belachelijk als het groot is.
't Zal serieus spannend worden voor vele gezinnen. Tankje mazout vullen aan 2000 euro, bakje naft vullen voor 80 euro...Er gaan zware klappen uitgedeeld worden!
Ale zal dadelijk dan maar eens gaan tanken! (moet toch nog weg gaan)
Als het zo voort gaat met de prijzen ben ik toch sterk aan't overwegen om mijn getrouwe tankstation (Shell) in te ruilen voor het Dats24 station enkele 100den meters verder
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Ale zal dadelijk dan maar eens gaan tanken! (moet toch nog weg gaan)
Als het zo voort gaat met de prijzen ben ik toch sterk aan't overwegen om mijn getrouwe tankstation (Shell) in te ruilen voor het Dats24 station enkele 100den meters verder
Gewoonte, mijne pa ging altijd al bij Shell, en ik heb dat ook altijd gedaan.
En eigenlijk de Shell Express stations zijn redelijk goedkoop, maar zo heb ik er geen in de buurt!
En mijne pa zegt altijd dat dien naft van Dats niet zo goed zal zijn
Hoeveel schelen die 2 tov mekaar?
En tank je nu van dat excelliumspul (of wat dat bij shell ook mag wezen)?
Ik tank gewone 95.
Prijsverschil?
Dats 1,416
Shell 1,491
Officieel max 1.531
Comment