Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
    Idd, ik betwijfel of er een verhoging is geweest.

Volgens brandstofprijzen.be en voordeligtanken.be is er geen verandering geweest...
    Dan vraag ik me af wat stefanus zijn bron is van dat bericht
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik hou van bmw efficient dynamics
      maar niet van hun theoretische getallen die je niet haalt, itt een lupo 3l

de dollar wint aan waarde, hou je vast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
        dikke zever allemaal, niet iedereen is even kapitaalkrachtig om een recente wagen te kopen. Deze mensen worden nu 2 maal gediscrimineerd.
        Van zodra de amerikaanse economie weer aantrekt, zal de dollar stijgen en zal benzine > 2 EUR kosten ... gewoon door de vrije markt economie (vraag en aanbod)

Die mensen worden dan even goed gediscrimineerd...
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Een sterkere dollar zal de prijzen niet zozeer doen stijgen, het is net door de zwakke dollar dat de prijzen zo hoog zijn.

Comment

• U zei stijgen?

Op woensdag 14 mei wordt Super 95, Super 98+, Diesel en LPG duurder.
            * Voor Super 95 betaalt men vanaf woensdag maximum 1,560 €/l (een STIJGING van 0,029 €/l)
            * Voor Super 98+ betaalt men vanaf woensdag maximum 1.568 €/l (een STIJGING van 0,028 €/l)
            * Voor Diesel betaalt men vanaf woensdag maximum 1.401 €/l (een STIJGING van 0,07 €/l)
            * Voor LPG betaalt men vanaf woensdag maximum 0.606 €/l (een STIJGING van 0,014 €/l)
            Bron: www.brandstofprijzen.be
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• 1,4 euro voor een liter diesel.

Comment

• Straks naar de GB.

Comment

• Is 't trouwens kostenbesparend als ze alles in één keer laten stijgen ofzo
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    WTF
                    Ik heb niks gekregen van brandstofprijzen.be!
                    Anders had ik gisteren kunnen tanken (de bak is nog maar half, maar toch)
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                    Idd, ik betwijfel of er een verhoging is geweest.

Volgens brandstofprijzen.be en voordeligtanken.be is er geen verandering geweest...
                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Dan vraag ik me af wat stefanus zijn bron is van dat bericht
                    Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050

Inderdaad, er was vrijdag hélemaal geen stijging. 't Was een flauwe grap van m'n schoonbroer die normaal gezien vrij snel op de hoogte is van stijgingen (transportbedrijf) en ze doormailt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                      Ondertussen is ze er wel en zelfs nog hoger.
                      inderaad.

En onze regering, ze boog zich boven BHV, zocht de tankkaart en sliep verder. Bedankt, mijnheer Leterme, voor uw goed bestuur.

Comment

• Nieuwe recordprijzen voor superbenzine, diesel en stookolie

Benzine
                        De maximumprijzen van superbenzine, diesel en stookolie gaan morgen opnieuw omhoog en bereiken nieuwe recordhoogtes. Dat meldt de federale overheidsdienst (FOD) Economie dinsdag.

De nieuwe maximumprijs voor superbenzine 95 (10 ppm) bedraagt van morgen af 1,56 euro per liter. Dat is 2,9 eurocent per liter meer dan de huidige recordprijs. Superbenzine 98 (10 ppm) wordt 2,8 eurocent per liter duurder tot 1,568 euro per liter.

Omgekeerde cliquet
                        Ten gevolge van de prijsstijging van superbenzine treedt de zogenoemde 'omgekeerde cliquet' in werking. De accijnzen voor superbenzine worden hierbij verlaagd met 0,64 eurocent per liter, zo meldt de FOD. "Dit is de vierde maatregel in die zin sinds begin dit jaar", voegt het kabinet van minister van Financiën Didier Reynders (MR) toe. "Deze vierde verlaging zorgt voor een globale vermindering van 15,10 euro per 1.000 liter, exclusief btw (1,5 eurocent per liter, nvdr)", luidt het.

Diesel
                        Ook diesel wordt opnieuw duurder. Vanaf morgen geldt er een maximumprijs van 1,401 euro per liter diesel (10 ppm), een stijging met 7 eurocent per liter.

Stookolie
                        Voor stookolie (gasolie verwarming 1.000 ppm) wordt morgen een recordprijs gehaald van 0,9102 euro per liter (+7,53 eurocent per liter) voor wie meer dan 2.000 liter bestelt. Bij kleinere bestellingen is de maximumprijs 0,934 euro per liter, aan de pomp is dat 1,021 euro per liter.

LPG
                        Ook LPG wordt duurder. De maximumprijs is dan 0,606 euro per liter (+1,4 eurocent per liter).

De prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten, aldus de FOD Economie. (belga/eb)

Dat cliquetsysteem is zo belachelijk als het groot is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                          + 30% koopkracht?

18% in dit geval.

Comment

• 't Zal serieus spannend worden voor vele gezinnen. Tankje mazout vullen aan 2000 euro, bakje naft vullen voor 80 euro...Er gaan zware klappen uitgedeeld worden!

Comment

• Ale zal dadelijk dan maar eens gaan tanken! (moet toch nog weg gaan)
                              Als het zo voort gaat met de prijzen ben ik toch sterk aan't overwegen om mijn getrouwe tankstation (Shell) in te ruilen voor het Dats24 station enkele 100den meters verder
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ale zal dadelijk dan maar eens gaan tanken! (moet toch nog weg gaan)
                                Als het zo voort gaat met de prijzen ben ik toch sterk aan't overwegen om mijn getrouwe tankstation (Shell) in te ruilen voor het Dats24 station enkele 100den meters verder

Waarom heb je dat al niet eerder gedaan?

Comment

• Hoeveel schelen die 2 tov mekaar?
                                  En tank je nu van dat excelliumspul (of wat dat bij shell ook mag wezen)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Hoeveel schelen die 2 tov mekaar?

Shell V-Power
                                    Total Excellium

dacht ik.

Comment

• Heb laatst super 98 moeten tanken aan 1.5xx

Dit is echt niet meer normaal!
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Hou je maar vast. Vanaf de volgende stijging zal 't haast aan 1.6xx zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Waarom heb je dat al niet eerder gedaan?
                                          Gewoonte, mijne pa ging altijd al bij Shell, en ik heb dat ook altijd gedaan.
                                          En eigenlijk de Shell Express stations zijn redelijk goedkoop, maar zo heb ik er geen in de buurt!
                                          En mijne pa zegt altijd dat dien naft van Dats niet zo goed zal zijn
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Hoeveel schelen die 2 tov mekaar?
                                          Ik tank gewone 95.
                                          Prijsverschil?
                                          Dats 1,416
                                          Shell 1,491
                                          Officieel max 1.531

Comment

Working...
                                          X