Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    Betaal jij op je LPG dan wél brandstofaccijnzen misschien ?!

    Dat ze dáár maar 's wat rechtvaardigheid aan de pomp brengen; die brandstof wordt net als alle andere brandstoffen gewoon opgestookt, maar ge moet er niet die bijhorende accijnzen voor betalen ? Bizarre regeling... .
    Lang gaat dat toch niet meer duren, denk ik zo.



    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • ze kunnen dat niet meer veranderen, nu
      lpg is groen, terwijl in realiteit niet de helft van de installs milieuvriendelijk staat afgesteld

      blablabla

      eigen ervaring

      Comment


      • Hier ook nog effe gaan volgooien. Had nog wel 2 dagen kunnen rijden, maar kpasseerde toch aan de pomp

        Tis een echte schande geworden. Daarnet ook nog effe op tv ... de prijzen werden eigenlijk nog wat afgeremd door de lagere dollarkoers. Nu is er een combinatie van stabiele dollar en speculaties op de markten ... Wat kunnen we verwachten als de € gaat zakken ...

        Comment


        • Als het zo voort gaat zijn we voor het einde van de zomer over de 2 euro voor de naft
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Een paar gefrustreerde benzinerijders die de dieselrijders de das willen omdoen.

            Een paar gefrustreerde benzinerijders die gepest worden door de dieselrijders en daardoor de gassers graag extra taks zien betalen.

            En vanaf morgen schiet er weer een stukje minder loon aan 't einde van de maand over.

            Zo is iedereen gepakt

            Alle gekheid op een stokje, enerzijds: Ja, LPG moet getaxeerd worden net als de andere brandstoffen. Anderzijds: Neen, LPG moet gepromoot worden als variant voor diesel. Mits een correcte afstelling en de installaties die altijd maar verbeteren kan iedereen welvaren bij meer gassers.

            Gaan we eruit geraken? Neen. We gaan enkel duur rijden.

            Comment


            • ik ben akkoord alleen is er te weinig intresse, en blijven de installaties achterlijk vergeleken met diesels of benzines

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                Tis een echte schande geworden. Daarnet ook nog effe op tv ... de prijzen werden eigenlijk nog wat afgeremd door de lagere dollarkoers. Nu is er een combinatie van stabiele dollar en speculaties op de markten ... Wat kunnen we verwachten als de € gaat zakken ...
                Inderdaad, een echte schande. Wat we kunnen verwachten? Niks positiefs vermoed ik. Ik zie 't nog niet onmiddellijk zakken. In Nederland kost een literke naft ondertussen al meer dan 1.60...

                Comment


                • Met het oog op de klimaatsverandering (of die er nu al dan niet is even buiten beschouwing latend) vind ik de hogere prijzen een goede zaak. Het zet veel onderzoekers ertoe aan een oplossing te vinden.

                  Comment


                  • Ik hoorde mijn pa daarstraks vertellen dat diesel morgen fors in prijs stijgt. Hiet even gecontroleerd. Het is wel gemakkelijk dat Anussen Stef (zo zouden wij dat zeggen in het Brakels ) zijn berichten altijd in een mooi kleurtje post. Dat verkort de zoektijd aanzienlijk.
                    OK, ik kon ook ge-Google-d hebben natuurlijk.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      In Nederland kost een literke naft ondertussen al meer dan 1.60...
                      Ik heb maanden geleden in zuid-Duitsland al getankt aan meer dan 1,60 EUR.

                      Ik denk dat het schokeffect pas vanaf 2,00 EUR per liter echt duidelijk wordt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ik ben akkoord alleen is er te weinig intresse, en blijven de installaties achterlijk vergeleken met diesels of benzines
                        Akkoord, maar het gebrek aan interesse gaan we niet opgelost krijgen door te gaan taxeren. Integendeel.Het gebrek aan interesse komt trouwens voor 'n groot stuk voort uit het relatief goedkope gebruik van dieselwagens.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Met het oog op de klimaatsverandering (of die er nu al dan niet is even buiten beschouwing latend) vind ik de hogere prijzen een goede zaak. Het zet veel onderzoekers ertoe aan een oplossing te vinden.
                          Ik vind vooral de bewustmaking positief. Daarnet nog iemand met een bedrijfswagen op 't nieuws die zei in de toekomst al 'es meer na te denken bij 't gebruik van z'n wagen. Zoiets is positief, of 'ie 't gaat doen laat ik buiten beschouwing. Maar de idee is al veel.

                          Laat ons geen illusies maken. Die oplossingen zijn er al jaren. Nieuwe technieken liggen al jaren productierijp in één of andere schuif in Beieren of Wolfsburg. Zolang de oliemaffia blijft sponsoren komt er niks van in huis!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Het is wel gemakkelijk dat Anussen Stef (zo zouden wij dat zeggen in het Brakels ) zijn berichten altijd in een mooi kleurtje post. Dat verkort de zoektijd aanzienlijk.
                            Blij iemand te kunnen helpen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Ik heb maanden geleden in zuid-Duitsland al getankt aan meer dan 1,60 EUR.

                            Ik denk dat het schokeffect pas vanaf 2,00 EUR per liter echt duidelijk wordt.
                            Een schokeffect zal het inderdaad met zich meebrengen. Maar geen positief denk ik. Voor vele mensen is het nu al slikken. Drie maal benzine tanken per maand (wat niet zo erg veel is) kost je al gauw 250 euro ondertussen. En das dan alleen nog maar 't gebruik.

                            't Milieu is leuk maar de economie schaden is gevaarlijk.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Ik hoorde mijn pa daarstraks vertellen dat diesel morgen fors in prijs stijgt. Hiet even gecontroleerd. Het is wel gemakkelijk dat Anussen Stef (zo zouden wij dat zeggen in het Brakels ) zijn berichten altijd in een mooi kleurtje post. Dat verkort de zoektijd aanzienlijk.
                              OK, ik kon ook ge-Google-d hebben natuurlijk.
                              Wa nog makkelijker is, is inschrijven op de nieuwsbrief via brandstofprijzen.be

                              In de loop van de dag (vaak is het nog 's morgens) krijg je een mail die de stijgingen en (soms ook ) de dalingen aankondigt. Zo kan je daar natuurlijk handig op inspelen. Ik tank bvb nooit in de buurt van thuis omdat er geen 'express' pomp ligt. Vlakbij mijn werk en op de terugweg zijn er een paar, dus altijd interessant dat ik het weet voor ik naar huis rij

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Eigenlijk wel ja.

                                Nu is het wel praktisch onmogelijk om d.m.v. een staal uit de brandstoftank (zo doen ze het toch, dacht ik?) het verschil te zien tussen diesel en een mengsel PPO/diesel (weliswaar in redelijke verhoudingen).


                                En voor het tanken van KZO: als je het spul bij een boer gaat halen, moeten er geen accijnzen op betaald worden, zélfs als die boer dat verkoopt als autobrandstof. Hij moet hier wel een toelating voor hebben.


                                Maar er is nog steeds heel veel onduidelijkheid hieromtrent hoor. De ene zegt dat je inderdaad nog eens naar de douane moet gaan, de andere zegt dat er geen probleem is. De wet is vooral heel onduidelijk (surprise...).

                                Heb me er even goed in verdiept en ook wat nagevraagd, en wat blijkt:

                                Rijden op WVO (GEBRUIKTE frituurolie = afval dus) is verboden. Omdat dit eigenlijk neerkomt om het verbranden van afvalstoffen, en dat mag niet.


                                Rijden op PKZO (Pure KoolZaadOlie) mag wel én is accijnsvrij. Op één voorwaarde en dat is dat je het koopt bij een boer die het zelf geproduceerd heeft, én er een toelating voor heeft.



                                Even een quote van PPO.nu:

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wodan
                                Als je het forum doorzoekt, zul je ergens lezen dat in Belgie het rijden op KZO accijnsvrij is geweest en dat dit eigenlijk al lang verlengd had moeten worden... (Is vervallen op 31 dec 2006)

                                De Europese Commissie heeft het voorstel voor accijnsverlaging van biobrandstoffen in België goedgekeurd.
                                De goedkeuring geldt voor de periode 24 oktober 2005 tot 24 oktober 2011.

                                Bij de boer rechtstreeks tanken en het is accijnsvrij:
                                Boerderij.nl - Accijnsvrij autorijden op eigen koolzaad

                                WVO rijden mag niet. Maar jij moet niet aantonen dat je in regel bent, de controlerende instantie moet aantonen dat je dat mogelijks niet bent.


                                Dus in principe is rijden op slaolie uit de GB niet 100% legaal, maar als ik morgen KZO ga kopen bij een boer, ben ik wél 100% in orde.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                  Wa nog makkelijker is, is inschrijven op de nieuwsbrief via brandstofprijzen.be

                                  In de loop van de dag (vaak is het nog 's morgens) krijg je een mail die de stijgingen en (soms ook ) de dalingen aankondigt. Zo kan je daar natuurlijk handig op inspelen. Ik tank bvb nooit in de buurt van thuis omdat er geen 'express' pomp ligt. Vlakbij mijn werk en op de terugweg zijn er een paar, dus altijd interessant dat ik het weet voor ik naar huis rij
                                  Even inschrijven met het e-mailadres van mijn werk. Privé gebruik ik nl. geen Outlook (wel Hotmail). Hopelijk komen de mails van die site dan wel niet in mijn junkbox terecht, want daar komt nog een nieuwsbrief, waar ik me eens op abonneerde, in terecht, en ik krijg die niet zo direct op een safe list.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                    Dan zit de helft van 't land al op zijn bloot gat.
                                    Vooral gij peis ik

                                    Comment


                                    • Suez en de gemeenten pluimen de aardgasverbruiker

                                      De Belgische regering werkt aan een wetswijziging om de waarde van Distrigas & Co op te drijven van 150 miljoen euro tot 500 à 700 miljoen euro, zo vernam Trends in politieke kringen. Profiteren daarvan: de Franse nutsgroep Suez, de Belgische gemeenten en de federale begroting. De kostprijs wordt doorgeschoven naar de klanten van gasnetwerkbeheerder Fluxys. Lees: u en ik.

                                      De deal moet een van de laatste hinderpalen voor de verkoop van Distrigas uit de weg ruimen. Want om groen licht te krijgen voor de fusie met Gaz de France, moet Suez van Europa eerst dochter Distrigas verkopen. Maar Distrigas kan maar verkocht worden als eerst Distrigasdochter Distrigas & co wordt verkocht aan netwerkbeheerder Fluxys. Distrigas & co baat immers enkele transitlijnen uit, en die activiteiten horen volgens de gaswetgeving bij Fluxys thuis. Het twistpunt is nu hoeveel geld Fluxys op tafel moet leggen om de transitactiviteiten van Distrigas & co over te nemen.

                                      Woekerprijzen

                                      900 miljoen euro, zo kwamen Suez en de gemeenten onder elkaar overeen. Suez en de gemeenten zijn zowel eigenaar van Distrigas & co als van Fluxys. Het onderhandelt dus gemakkelijk om activa tegen woekerprijzen te versassen naar Fluxys, dat de 900 miljoen euro toch kan recupereren via de netwerktarieven. De winnaars van deze deal zouden dus Suez en de gemeenten zijn, de verliezers de aardgasklanten.

                                      750 miljoen euro besparen

                                      Maar dat was zonder de waard gerekend. Volgens de Commissie voor de Regulering van de Elektriciteit en het Gas (CREG) is Distrigas & co maar 150 miljoen euro waard. De toezichthouder oordeelde op 14 september 2006 dat het merendeel van de contracten die Distrigas & Co heeft afgesloten volgens de Europese wetgeving aan Fluxys toekomen. Waarom zou Fluxys er dan moeten voor betalen? Slechts vier van de - afhankelijk van de bron - 32 tot 40 contracten zijn wettige eigendom van Distrigas & co, en dus zou Fluxys alleen daar moeten voor betalen. De toepassing van de wet zou de verbruiker 750 miljoen euro besparen, ten koste van Suez en de gemeenten.

                                      De wet veranderen

                                      Maar de gemeenten kunnen elke euro gebruiken. Dus wat doe je als de wet tegenzit? Simpel: de wet veranderen. De Belgische regering werkt aan een wijziging voor van de gaswet, waardoor plots ongeveer de helft van de contracten van Distrigas & co rechtsgeldig zouden worden en dus te gelde kunnen gemaakt worden. Opbrengst van deze democratische ingreep: 500 à 700 miljoen euro, te verdelen tussen de gemeenten en Suez.

                                      Bondgenoot

                                      Suez vindt dus opnieuw een bondgenoot in de gemeenten, en weet zo een aantal boetes en taksen te recupereren. Een veroordeling door het Grondwettelijk Hof zadelde de nutsgigant op met een boete van 120 miljoen euro. Suez was bij het Hof in beroep gegaan tegen een taks op niet gebruikte productiesites. Bovendien sprak het eerder af om nog eens 250 miljoen op te hoesten om de begroting in evenwicht te houden. Samen 270 miljoen euro, vermoedelijk zowat het bedrag dat het krijgt voor zijn aandelen in Distrigas & Co.

                                      L.H./D.K

                                      Comment


                                      • BRUSSEL - Het wordt in België fiscaal steeds minder interessant om met een dieselwagen te rijden. Dat blijkt uit de evolutie van de dieselprijs tegenover die van de benzine sinds het begin van het jaar.
                                        Woensdag moet voor een liter diesel maximaal 1,401 euro neergeteld worden, tegenover 1,56 euro voor een liter benzine. Het verschil tussen de twee was nooit eerder zo klein.

                                        In januari was dat verschil heel wat groter, met maximaal 1,187 euro per liter voor diesel en 1,470 euro per liter voor benzine.

                                        Begin 2000 kwam rijden op diesel 26 procent goedkoper uit aan de pomp dan rijden op benzine. Woensdag zal dat verschil nog slechts 10 procent bedragen.
                                        Heb het vandaag zwaar gevoeld aan mijn portefeuille. Ik was deze middag bij de ESSO voor 45 € mijn A4 gaan tanken en de pomp was merkwaardig genoeg klein beetje over de helft gevuld.

                                        Comment


                                        • Yep, juist vol gedaan aan 1,34€. Pomphouder heeft de prijzen nu al aangepast. Dat pagadderke toch hé, hij heeft het zo al moeilijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X