Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
    Thuis hebben we zowel een benzine(wat geen rationele keuze was, maar die keuze was bewust) en een diesel.
    We moeten wel eerlijk blijven, laat die benzinewagen vanaf morgen 20.000 tot 30.000km/jaar rijden en ik ben er quasi 100% zeker van dat hij wordt vervangen door een diesel.

Principes hebben is 1 ding, ze financieren is een andere zaak. En voor velen blijft een diesel dan voordelig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Diesel onaantrekkelijk maken heeft voor niemand (economisch) voordeel. De benzineprijs zal erdoor stijgen (meer vraag, steeds minder aanbod) & onze economie draait nu eenmaal op diesel.
      De vraag naar benzine in eigen land beinvloedt de prijzen aan de pomp niet, daarvoor is onze markt hier veel te onbepalend. De prijzen worden hier volledig door de accijnzen en de prijzen op de internationale markt bepaald.

Onze economie is afhankelijk van diesel maar er zijn andere manieren om bepaalde takken van de economie(transport-sector) te compenseren voor de dure diesel dan via de pomp.

Comment

We moeten wel eerlijk blijven, laat die benzinewagen vanaf morgen 20.000 tot 30.000km/jaar rijden en ik ben er quasi 100% zeker van dat hij wordt vervangen door een diesel.

Principes hebben is 1 ding, ze financieren is een andere zaak. En voor velen blijft een diesel dan voordelig.
        Natuurlijk, daarom zet ik er ook expliciet bij dat dit geen rationele keuze was. Maar een auto kiezen is op zich vaak al geen al te rationele keuze en zolang het te betalen is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
          De vraag naar benzine in eigen land beinvloedt de prijzen aan de pomp niet, daarvoor is onze markt hier veel te onbepalend. De prijzen worden hier volledig door de accijnzen en de prijzen op de internationale markt bepaald.

Onze economie is afhankelijk van diesel maar er zijn andere manieren om bepaalde takken van de economie(transport-sector) te compenseren voor de dure diesel dan via de pomp.
          Ik beweer ook niet dat het alleen in België zal gebeuren. Diesel bashen is een trend omwille van de gekende nadelen. Maar denken de basher er ook aan dat het negatieve gevolgen zal hebben op de prijs van benzine? Dat is wat ik bedoelde.

Comment

Ik beweer ook niet dat het alleen in België zal gebeuren. Diesel bashen is een trend omwille van de gekende nadelen. Maar denken de basher er ook aan dat het negatieve gevolgen zal hebben op de prijs van benzine? Dat is wat ik bedoelde.
            Alles goed anus?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
              Koopt gij uw Diesel bij de GB??

Je keert tevreden terug zeker?

Jazeker. 1 euro/liter.

Of als je voor handigheid kiest 1,12 euro/liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                Alles goed anus?
                Een stomme lul met een minimum aan posts die mij aanspreekt?

Doei!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                  Maar een diesel verbruikt veel minder.
                  True, maar tevens duurder bij aankoop

Het maakt niet uit, de prijs is gewoon belachelijk hoog.
                  En dan wetende dat 2/3e naar de staat gaat zodat zij met hun A8's kunnen vervoerd worden van receptie tot feestje en terug

Comment

Een stomme lul met een minimum aan posts die mij aanspreekt?

Doei!

Verlaag je niet tot zijn niveau.

Comment

• @ BMW-alpina: waarmee ik eigenlijk ook weer NIET wil zeggen dat diesel moet gepromoot worden. Integendeel. Maar ik vind al die redeneringen als 'diesel minder promoten door hem fel duurder te maken' nog kort door bocht omwille van de economische redenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Verlaag je niet tot zijn niveau.
                        Je hebt gelijk, matteus. Ik herpak mij!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Jazeker. 1 euro/liter.

Of als je voor handigheid kiest 1,12 euro/liter.

Qué???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
                            Qué???
                            plantaardige olie. Frituurolie, zonnebloemolie...Sommige dieselmotoren (vooral van de oudere generatie) slikken dat graag.

Comment

plantaardige olie. Frituurolie, zonnebloemolie...Sommige dieselmotoren (vooral van de oudere generatie) slikken dat graag.
                              Inderdaad.

Momenteel rijd ik 65-70% PPO/diesel, zonder enige aanpassingen.

Comment

• Op de keper beschouwd rij je, net als rode dieselaars, illegaal toch? Om officieel in orde te zijn moet je langs de douane passeren als ik mij niet vergis...

btw: m'n vrouw is ook nog effe de 406 gaan volkappen: ze stond 6e aan de pomp en dat was dan diegene waar 't minste volk stond aan te schuiven. Heel België gemoboliseerd

Comment

Op de keper beschouwd rij je, net als rode dieselaars, illegaal toch? Om officieel in orde te zijn moet je langs de douane passeren als ik mij niet vergis...

btw: m'n vrouw is ook nog effe de 406 gaan volkappen: ze stond 6e aan de pomp en dat was dan diegene waar 't minste volk stond aan te schuiven. Heel België gemoboliseerd
                                  Betaal jij op je LPG dan wél brandstofaccijnzen misschien ?!

Dat ze dáár maar 's wat rechtvaardigheid aan de pomp brengen; die brandstof wordt net als alle andere brandstoffen gewoon opgestookt, maar ge moet er niet die bijhorende accijnzen voor betalen ? Bizarre regeling... .
                                  Lang gaat dat toch niet meer duren, denk ik zo.
                                  Life's too short. Not to. Live it.
                                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Op de keper beschouwd rij je, net als rode dieselaars, illegaal toch? Om officieel in orde te zijn moet je langs de douane passeren als ik mij niet vergis...

Eigenlijk wel ja.

Nu is het wel praktisch onmogelijk om d.m.v. een staal uit de brandstoftank (zo doen ze het toch, dacht ik?) het verschil te zien tussen diesel en een mengsel PPO/diesel (weliswaar in redelijke verhoudingen).

En voor het tanken van KZO: als je het spul bij een boer gaat halen, moeten er geen accijnzen op betaald worden, zélfs als die boer dat verkoopt als autobrandstof. Hij moet hier wel een toelating voor hebben.

Maar er is nog steeds heel veel onduidelijkheid hieromtrent hoor. De ene zegt dat je inderdaad nog eens naar de douane moet gaan, de andere zegt dat er geen probleem is. De wet is vooral heel onduidelijk (surprise...).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Heb laatst super 98 moeten tanken aan 1.5xx

Dit is echt niet meer normaal!
                                      Volgens mij komt de Super98 in NL al in de buurt van 1,70 euro.

Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                      Zijnde ongeveer 0,75 euro per tankbeurt.

Dank u, vrijgevige regering.
                                      Beter dan niets... de regering is hier akelig stil m.b.t. de stijgende olieprijzen.
                                      En waarom zouden ze iets zeggen... onze Minister van Financiën (Kabouter Bos) kan nu lekker z'n zakken vullen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                        Betaal jij op je LPG dan wél brandstofaccijnzen misschien ?!
                                        Ja, jaarlijks 150 euro accijnscompenserende taks. Das officieel zo geregeld.

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                        Dat ze dáár maar 's wat rechtvaardigheid aan de pomp brengen; die brandstof wordt net als alle andere brandstoffen gewoon opgestookt, maar ge moet er niet die bijhorende accijnzen voor betalen ? Bizarre regeling... .
                                        Lang gaat dat toch niet meer duren, denk ik zo.
                                        Je zit er compleet naast Je moet er wél accijns voor betalen, maar niet via het systeem van benzine of diesel. Niets of niemand zegt dat dat niet mag.

Comment

Ale gij, toen ik daarstraks ging tanken was d'r geen kat aan de pomp, trouwens ook niet aan de andere tankstations in de buurt.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X