Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Hou je maar vast. Vanaf de volgende stijging zal 't haast aan 1.6xx zijn.
    Njeh, zolang de LPG rond de 0.5€ blijft is het goed
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
      Och neen, niet dat weer.
      Inderdaad, we hebben die discussie hier al voldoende gevoerd lijkt me. Toen ik met m'n Partner reed ging ik bijna iedere 3 dagen tanken bij Makro. Dat beestje heeft bijna 300.000km gereden zonder enig probleem.

Ik kon ook dat duurder spul tanken, en 10 frank per liter meer betalen. Maar 't minder verbruik stond zeker niet in verhouding tot de meerprijs. Integendeel.

Maar soit, daar bestaat een apart topic voor dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Njeh, zolang de LPG rond de 0.5€ blijft is het goed
        Ik maak me geen zorgen. M'n vrouw heeft binnen enkele weken haar firmawagen en ik blijf rustig verder bollen op gas. We moeten allesinds (nog) niet kijken op een kilometer.

Comment

• Idd, ik ben zo blij dat ik een jaar geleden ben overgestapt op gas. Net op tijd lijkt me...
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Idd, ik ben zo blij dat ik een jaar geleden ben overgestapt op gas. Net op tijd lijkt me...
            Idem

Als de mijne nog op benzine lag, had ik 'm al weggedaan of was ik dit van plan...

Ik wil eigenlijk niet in die situatie zitten. Begin nu maar eens te leuren met een iets zwaardere benzine op de 2e hands markt. Geen pretje lijkt me!
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
              Ik wil eigenlijk niet in die situatie zitten. Begin nu maar eens te leuren met een iets zwaardere benzine op de 2e hands markt. Geen pretje lijkt me!
              Inderdaad, de hoge brandstofprijzen zullen zich serieus drukken op de occasiemarkt, welke eigenlijk al onder zware druk stond.

Comment

• waar staat hier dat bericht weer dat 98+ 1.57.... zou kosten vanaf zaterdag...

mja gelukkig heb ik hem te morgend hélemaal volgepomp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                  Och neen, niet dat weer.
                  Ik beweer dat niet he, ik heb altijd het tegendeel beweerd.
                  Meer nog ik heb ooit de camion van Esso zien staan aan den Dats, was daar aan't lossen. Even later reed ik in de tegengestelde richting en stond die camio te lossen aan den Esso even verder.
                  Das wel al enkele jaren geleden, ik weet niet of dats nog steeds een contract heeft met Esso?

(Trouwens de bak is ondertussen alweer vol)
                  Last edited by knight-rider; 13/05/2008, 17:21.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ale zal dadelijk dan maar eens gaan tanken! (moet toch nog weg gaan)
                    Als het zo voort gaat met de prijzen ben ik toch sterk aan't overwegen om mijn getrouwe tankstation (Shell) in te ruilen voor het Dats24 station enkele 100den meters verder

Nog ietsje verder heb je Octa plus...
                    Staat nog ietsje lager maar mss niet de moeite om verder te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Straks naar de GB.
                      Koopt gij uw Diesel bij de GB??

Je keert tevreden terug zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
                        Nog ietsje verder heb je Octa plus...
                        Staat nog ietsje lager maar mss niet de moeite om verder te rijden
                        Goedkoper dan Dats?? Dat wist ik niet.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Goedkoper dan Dats?? Dat wist ik niet.
                          Daarstraks toch nog

Allé de diesel toch!

Comment

• BRUSSEL - Het wordt in België fiscaal steeds minder interessant om met een dieselwagen te rijden. Dat blijkt uit de evolutie van de dieselprijs tegenover die van de benzine sinds het begin van het jaar.
                            Woensdag moet voor een liter diesel maximaal 1,401 euro neergeteld worden, tegenover 1,56 euro voor een liter benzine. Het verschil tussen de twee was nooit eerder zo klein.

In januari was dat verschil heel wat groter, met maximaal 1,187 euro per liter voor diesel en 1,470 euro per liter voor benzine.

Begin 2000 kwam rijden op diesel 26 procent goedkoper uit aan de pomp dan rijden op benzine. Woensdag zal dat verschil nog slechts 10 procent bedragen.
                            't Werd zo stilaan tijd maar er is dan toch stilaan wat rechtvaardigheid terug te vinden aan de pomp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                              't Werd zo stilaan tijd maar er is dan toch stilaan wat rechtvaardigheid terug te vinden aan de pomp.
                              Het spijtige aan heel de zaak is dat de benzinerijder er geen enkel voordeel uit haalt. Diesel wordt dan wel duurder, maar benzine zakt niet.

En die prijs zal zeker niet zakken als iedereen weer overschakelt van diesel op naft

Comment

• Daarnet de woordvoerder van de petroliumfederatie op Radio 1. Hij wist te vertellen dat manier waarop de prijzen aan de pomp bepaald worden onlangs gewijzigd zijn.

Heel eenvoudig geschetst kwam het hierop neer: vroeger werd de prijs aan de pomp bepaald door een gemiddelde van 5 dagen. Als de prijs voor een vat ruwe olie in een tijdspanne van 5 dagen 1x daalde met 5 dollar en 1x steeg met 6 dollar werd er dus, ruwweg, een verhoging van 1 dollar per vat aangerekend.

Sinds een tijd is die tijdspanne opgetrokken van 5 naar 7 dagen. Dat gecombineerd met het feit dat we in een opwaartse prijsevolutie zitten zorgt ervoor dat we meer prijsstijgingen te verwerken krijgen dan prijsdalingen. De prijs van ruwe olie is immers de laatste tijd vaker gestegen dan gedaald én doordat het gemiddelde van 7 dagen gerekend wordt moet de daling al dermate groot (of lang) zijn om daar effectief een effect aan de pomp van te zien.

Verder wist die kerel ook cru maar zeer duidelijk te stellen dat we in België de komende 10 jaar niet meer zullen teruggaan naar het prijsniveau van rond 2002. Het komt er dus op neer dat een liter diesel volgens hem in alle geval niet onder €1 zal zakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                  Als je het toch zo onrechtvaardig vond, waarom kocht je dan geen diesel??

Effe bijvertellen dat een diesel duurder is in onderhoud en dat de taksen tot begin 2008 steeds hoger lagen voor diesel dan voor naft!!!!

Comment

Effe bijvertellen dat een diesel duurder is in onderhoud en dat de taksen tot begin 2008 steeds hoger lagen voor diesel dan voor naft!!!!
                                    Maar een diesel verbruikt veel minder.

Comment

Ik heb voorlopig, student zijnde, nog geen eigen auto. Thuis hebben we zowel een benzine(wat geen rationele keuze was, maar die keuze was bewust) en een diesel. Ik klaag dus niet omdat ik zelf toevallig met een benzine zou rijden maar omdat ik vind dat het onverdedigbaar is om voor een liter benzine een hogere prijs te vragen dan voor een liter diesel.

Dat klopt, maar in het verleden was de prijs van diesel ook een stuk lager dan die van benzine. Nu de taksen zijn afgeschaft is het maar logisch dat de prijzen van de brandstoffen dichter bij elkaar gaan liggen.

Comment

• Diesel onaantrekkelijk maken heeft voor niemand (economisch) voordeel. De benzineprijs zal erdoor stijgen (meer vraag, steeds minder aanbod) & onze economie draait nu eenmaal op diesel.

Comment

• Straks beide auto's nog ne keer voldoen.

Comment

Working...
                                          X