Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Inderdaad, we hebben die discussie hier al voldoende gevoerd lijkt me. Toen ik met m'n Partner reed ging ik bijna iedere 3 dagen tanken bij Makro. Dat beestje heeft bijna 300.000km gereden zonder enig probleem.
Ik kon ook dat duurder spul tanken, en 10 frank per liter meer betalen. Maar 't minder verbruik stond zeker niet in verhouding tot de meerprijs. Integendeel.
Maar soit, daar bestaat een apart topic voor dacht ik.
Njeh, zolang de LPG rond de 0.5€ blijft is het goed
Ik maak me geen zorgen. M'n vrouw heeft binnen enkele weken haar firmawagen en ik blijf rustig verder bollen op gas. We moeten allesinds (nog) niet kijken op een kilometer.
Ik beweer dat niet he, ik heb altijd het tegendeel beweerd.
Meer nog ik heb ooit de camion van Esso zien staan aan den Dats, was daar aan't lossen. Even later reed ik in de tegengestelde richting en stond die camio te lossen aan den Esso even verder.
Das wel al enkele jaren geleden, ik weet niet of dats nog steeds een contract heeft met Esso?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ale zal dadelijk dan maar eens gaan tanken! (moet toch nog weg gaan)
Als het zo voort gaat met de prijzen ben ik toch sterk aan't overwegen om mijn getrouwe tankstation (Shell) in te ruilen voor het Dats24 station enkele 100den meters verder
Nog ietsje verder heb je Octa plus...
Staat nog ietsje lager maar mss niet de moeite om verder te rijden
Nog ietsje verder heb je Octa plus...
Staat nog ietsje lager maar mss niet de moeite om verder te rijden
Goedkoper dan Dats?? Dat wist ik niet.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
BRUSSEL - Het wordt in België fiscaal steeds minder interessant om met een dieselwagen te rijden. Dat blijkt uit de evolutie van de dieselprijs tegenover die van de benzine sinds het begin van het jaar.
Woensdag moet voor een liter diesel maximaal 1,401 euro neergeteld worden, tegenover 1,56 euro voor een liter benzine. Het verschil tussen de twee was nooit eerder zo klein.
In januari was dat verschil heel wat groter, met maximaal 1,187 euro per liter voor diesel en 1,470 euro per liter voor benzine.
Begin 2000 kwam rijden op diesel 26 procent goedkoper uit aan de pomp dan rijden op benzine. Woensdag zal dat verschil nog slechts 10 procent bedragen.
't Werd zo stilaan tijd maar er is dan toch stilaan wat rechtvaardigheid terug te vinden aan de pomp.
Daarnet de woordvoerder van de petroliumfederatie op Radio 1. Hij wist te vertellen dat manier waarop de prijzen aan de pomp bepaald worden onlangs gewijzigd zijn.
Heel eenvoudig geschetst kwam het hierop neer: vroeger werd de prijs aan de pomp bepaald door een gemiddelde van 5 dagen. Als de prijs voor een vat ruwe olie in een tijdspanne van 5 dagen 1x daalde met 5 dollar en 1x steeg met 6 dollar werd er dus, ruwweg, een verhoging van 1 dollar per vat aangerekend.
Sinds een tijd is die tijdspanne opgetrokken van 5 naar 7 dagen. Dat gecombineerd met het feit dat we in een opwaartse prijsevolutie zitten zorgt ervoor dat we meer prijsstijgingen te verwerken krijgen dan prijsdalingen. De prijs van ruwe olie is immers de laatste tijd vaker gestegen dan gedaald én doordat het gemiddelde van 7 dagen gerekend wordt moet de daling al dermate groot (of lang) zijn om daar effectief een effect aan de pomp van te zien.
Verder wist die kerel ook cru maar zeer duidelijk te stellen dat we in België de komende 10 jaar niet meer zullen teruggaan naar het prijsniveau van rond 2002. Het komt er dus op neer dat een liter diesel volgens hem in alle geval niet onder €1 zal zakken.
Als je het toch zo onrechtvaardig vond, waarom kocht je dan geen diesel??
Ik heb voorlopig, student zijnde, nog geen eigen auto. Thuis hebben we zowel een benzine(wat geen rationele keuze was, maar die keuze was bewust) en een diesel. Ik klaag dus niet omdat ik zelf toevallig met een benzine zou rijden maar omdat ik vind dat het onverdedigbaar is om voor een liter benzine een hogere prijs te vragen dan voor een liter diesel.
Effe bijvertellen dat een diesel duurder is in onderhoud en dat de taksen tot begin 2008 steeds hoger lagen voor diesel dan voor naft!!!!
Dat klopt, maar in het verleden was de prijs van diesel ook een stuk lager dan die van benzine. Nu de taksen zijn afgeschaft is het maar logisch dat de prijzen van de brandstoffen dichter bij elkaar gaan liggen.
Diesel onaantrekkelijk maken heeft voor niemand (economisch) voordeel. De benzineprijs zal erdoor stijgen (meer vraag, steeds minder aanbod) & onze economie draait nu eenmaal op diesel.
Comment