Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Ik doe 't enkel ter informatie, aangezien ik op LPG rij maak't me in principe niet uit wat er te betalen is voor diesel of naft
    dus eigenlijk wil je gewoon lachen met de benzine en dieselrijders?

tjah, je hebt een punt natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      dus eigenlijk wil je gewoon lachen met de benzine en dieselrijders?

tjah, je hebt een punt natuurlijk
      Neen. De evolutie van olieprijzen interesseert me wel, vandaar dat ik regelmatig ga kijken hoe 't ermee gesteld is en ik het dan tegelijk hier even post.

Comment

• Prijs ruwe olie voorbij 125 dollar
        De prijs van een vat ruwe olie is voor het eerst in de geschiedenis boven de grens van 125 dollar gekoerst. Dat gebeurde in New York voor opening van de beurs. De contracten voor levering in juni kostten 125,12 dollar per vat.

De olieprijs is al geruime tijd sterk aan het stijgen, waarbij record na record sneuvelt. Er wordt gespeculeerd dat de vraag veel hoger blijft dan het aanbod, vooral in de opkomende economieën zoals China. Daarnaast is er nog de zwakke dollar, de start van het vakantieseizoen in de VS en geopolitieke spanningen die olie duur maken. (afp/gb)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
          Ruw geschetst (gebaseerd op artikels uit het overzicht):

26/02: 100 dollar per vat
          28/02: 101 dollar
          29/02: 103 dollar
          07/03: 106 dollar
          11/03: 109 dollar

Op minder dan een halve maand bijna 10 dollar per vat extra.

hypothetisch: 15/03: prijs zakt naar 95 dollar per vat. Gelooft iemand dat echt?
          effe aanvullen

09/05: 125 dollar

Comment

• Vanaf zaterdag 10 mei worden benzine en diesel duurder.
            Diesel kost dan maximum 1.380euro/l (+0.049).
            Super 98 bereikt 1.571 (+ 0.037) en voor Super95 betaalt men maximum 1.563 (+0.033)

De prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen op de internationale markten, de zwakke dollar en de spanningen in Nigeria.

Comment

• Shit! en ik heb daarnet nog luid brullend opgetrokken

Comment

• En bijna 1.6 euro voor een literke 98

Comment

Vanaf zaterdag 10 mei worden benzine en diesel duurder.
                  Super 98 bereikt 1.571 (+ 0.037) en voor Super95 betaalt men maximum 1.563 (+0.033)

De prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen op de internationale markten, de zwakke dollar en de spanningen in Nigeria.
                  vond het vandaag niet nodig om te gaan tanken, kon maandag ook nog en idd maandag = zowiesow tanken.

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                  Shit! en ik heb daarnet nog luid brullend opgetrokken
                  hehe

Comment

En bijna 1.6 euro voor een literke 98

Dit wordt al inderdaad slikken aan de pomp.
                    Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                      Tof

Adviesprijs? Is dat dan de prijs die aangeraden wordt te handhaven aan de pomp toch?
                      Volgens mij een soort gemiddelde prijs (van de grote tankstations... Total, Esso, Shell etc.)
                      Total is in NL meestal het duurste

Comment

• What the hell. Sebiet zitten we aan 1,4 € voor een litertje diesel. En binnen X aantal maanden mss zelfs aan 1,5 €. I hope not. Nu begint het toch wel echt zot te worden.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          What the hell. Sebiet zitten we aan 1,4 € voor een litertje diesel. En binnen X aantal maanden mss zelfs aan 1,5 €. I hope not. Nu begint het toch wel echt zot te worden.
                          Dat zeiden de mensen een jaar geleden ook. Op 10 mei 2009 betalen we misschien 2 € voor 1 liter diesel en verder veranderen we niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                            Dat zeiden de mensen een jaar geleden ook. Op 10 mei 2009 betalen we misschien 2 € voor 1 liter diesel en verder veranderen we niet.
                            Doemdenker.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• dat iedereen dit blijft pikken, we worden in het zak gezet waar we bij staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                Eigenlijk had de EU 10 jaar geleden een aantal economisten (en ecologisten) moeten volgen en aankondigen dat de minimumprijs van Diesel en Benzine > 2,5 EUR per liter zou zijn in 2010, via verhoging van taksen
                                De Europese autoindustrie had zich dan beter kunnen voorbereiden en overal ter wereld marktaandeel kunnen winnen door de verkoop van wagens die minder verbruiken en vervuilen. Maar ja, daarvoor hebben de politici te weinig durf en visie

Wij hebben nu eenmaal geen olieresreves en zijn voor toelevering gebonden aan een niet zo politiek stabilie regio...

Een wagen die minder verbruikt hoeft niet per definitie saaier te zijn, kijk maar naar BMW Efficient Dynamics.
                                Als de prijs van de brandstof aangehouden blijft daalt het normverbruik van een middenklasser als de Golf van de huidige 5-5,5 l/ 100 onder de 4 liter
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• Ik schrok vanochtend weer eventjes... de prijs is nu 1,619 in NL voor Euro95
                                  Ik merk al aan mezelf dat ik minder snel de auto pak, want ik vind hier niks meer aan.

Comment

Vanaf zaterdag 10 mei worden benzine en diesel duurder.

WTF
                                    Ik heb niks gekregen van brandstofprijzen.be!
                                    Anders had ik gisteren kunnen tanken (de bak is nog maar half, maar toch)
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                      Eigenlijk had de EU 10 jaar geleden een aantal economisten (en ecologisten) moeten volgen en aankondigen dat de minimumprijs van Diesel en Benzine > 2,5 EUR per liter zou zijn in 2010, via verhoging van taksen
                                      De Europese autoindustrie had zich dan beter kunnen voorbereiden en overal ter wereld marktaandeel kunnen winnen door de verkoop van wagens die minder verbruiken en vervuilen. Maar ja, daarvoor hebben de politici te weinig durf en visie

Wij hebben nu eenmaal geen olieresreves en zijn voor toelevering gebonden aan een niet zo politiek stabilie regio...

Een wagen die minder verbruikt hoeft niet per definitie saaier te zijn, kijk maar naar BMW Efficient Dynamics.
                                      Als de prijs van de brandstof aangehouden blijft daalt het normverbruik van een middenklasser als de Golf van de huidige 5-5,5 l/ 100 onder de 4 liter
                                      dikke zever allemaal, niet iedereen is even kapitaalkrachtig om een recente wagen te kopen. Deze mensen worden nu 2 maal gediscrimineerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        WTF
                                        Ik heb niks gekregen van brandstofprijzen.be!
                                        Anders had ik gisteren kunnen tanken (de bak is nog maar half, maar toch)
                                        Idd, ik betwijfel of er een verhoging is geweest.

Volgens brandstofprijzen.be en voordeligtanken.be is er geen verandering geweest...
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• 1,513 Euro 95
                                          Vergeten naar lpg prijs te kijken

Comment

Working...
                                          X