Met de gsm zo een zaken zitten filmen (van achter het stuur) is idd levensgevaarlijk, je bent dan totaal niet aan het opletten en dus zelf een gevaar op de weg. Als het dan nog een passagier zou zijn die het filmt, maar op de meeste filmpjes zie je duidelijk dat het de bestuurder zelf is.
Beelden die met een dashcam gemaakt zijn, zijn natuurlijk iets anders, in dat geval heeft de bestuurder niks zitten doen dat hem afleid van het rijden. En je hebt vaak een beter beeld van de snelheid door het gps signaal.
Dan nog, als er echt zware fouten worden gemaakt, dan stuur je zo een beelden door naar de politie.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtendat die kerel zijn gsm vasthoudt tijdens het rijden, lijkt me veel gevaarlijker dan die paar km al dan niet te snel, zoals hierboven al aangehaald.
Leave a comment:
-
dat die kerel zijn gsm vasthoudt tijdens het rijden, lijkt me veel gevaarlijker dan die paar km al dan niet te snel, zoals hierboven al aangehaald.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWeer de zoveelste wannabe flik die denkt zich interessant te maken door een bus te filmen tegen 95 per uur (op de teller!) waar 90 toegestaan is en het online te gooien. Wat bezielen zulke mensen toch? Hij zou trouwens beter z'n camera weg leggen zodat hij zich kan concentreren op 't verkeer.
http://www.tvl.be/nieuws/chauffeur-d...r-de-weg-17890
Allee, zijn teller wijst net geen 100 aan. Pak dat die teller 5/u afwijkt, dan rijdt hij zelf 92. Op dat filmpje is niet te zien of hij die bus bijhoudt of de bus van hem wegrijdt tegen die snelheid.
Het ergst van al vind ik nog dat er gesproken wordt in dat geval van "raasde" terwijl het absoluut niet duidelijk is of die effectief te snel reed, laat staan dat je die 5 of 10/u verschil zo kunt noemen. Als dit al onder overdreven snelheid valt, amai dan rijden er veel meer gekken rond dan ik dacht. Dat "gevaarlijk manouvre" moet natuurlijk pas later besproken worden he. Want ja, tegen 95/u ben je een doodrijder.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWeer de zoveelste wannabe flik die denkt zich interessant te maken door een bus te filmen tegen 95 per uur (op de teller!) waar 90 toegestaan is en het online te gooien. Wat bezielen zulke mensen toch? Hij zou trouwens beter z'n camera weg leggen zodat hij zich kan concentreren op 't verkeer.
http://www.tvl.be/nieuws/chauffeur-d...r-de-weg-17890
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenOp zo momenten zou zo een F250 zoals van Dutry met een gigantische bar vanvoor wel handig zijn.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenRuiters die hun paard de hele straat laten onderschijten .
Leuk om met een pas gewassen auto door te rijden
Of misschien hoort dat niet. Altijd wat
Leave a comment:
-
Guest repliedRuiters die hun paard de hele straat laten onderschijten .
Leuk om met een pas gewassen auto door te rijden
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door DemianK Bekijk Berichtenik met de fiets in mijn 'multiculturele wijk', van voor mij komt een auto, en van achter mij ook. En blijkbaar kennen die elkaar, dus stoppen ze voor mij om een babbeltje te doen. Op die moment kan ik er met de fiets niet meer voorbij. Er stonden ook enkele andere fietsen al te wachten. Opeens kwam er nog een auto en beseften die mannen dat ze toch wel dik in de weg stonden. Maar hun gesprek was nog niet gedaan, dus gewoon elk zijn kant oprijden was geen oplossing. Ze rijden beide door aan 30per uur, 1 voorwaarts en 1 achterwaarts, zodat ze hun gesprek kunnen voortzetten. En je moet weten, dat we als fietser niet voorbij konden, dus erg breed was het niet. Creatief wel, dat moet ik ze nageven.
Leave a comment:
-
Guest repliedik met de fiets in mijn 'multiculturele wijk', van voor mij komt een auto, en van achter mij ook. En blijkbaar kennen die elkaar, dus stoppen ze voor mij om een babbeltje te doen. Op die moment kan ik er met de fiets niet meer voorbij. Er stonden ook enkele andere fietsen al te wachten. Opeens kwam er nog een auto en beseften die mannen dat ze toch wel dik in de weg stonden. Maar hun gesprek was nog niet gedaan, dus gewoon elk zijn kant oprijden was geen oplossing. Ze rijden beide door aan 30per uur, 1 voorwaarts en 1 achterwaarts, zodat ze hun gesprek kunnen voortzetten. En je moet weten, dat we als fietser niet voorbij konden, dus erg breed was het niet. Creatief wel, dat moet ik ze nageven.
Leave a comment:
-
Deze morgend een vrachtwagen die met zijn grote lichten en zijn mistlichten aan reed, heeft een paar kilometer geduurd voordat hij het door had.
Toen ik deze avond naar huis reed enkele auto's voor mij ineens een zot die remde tot stilstand, ik en de anderen voor mij hebben tijdig kunnen remmen. De vrachtwagen die achter mij reed heeft zich naar links moeten smijten waar gelukkig niks reed.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenidd en nu nog een paar duizend vluchtelingen erbij halen en onze belastingen gaan nog omhoog gaan. kga mijn AMG kunnen vergeten
Leave a comment:
-
idd en nu nog een paar duizend vluchtelingen erbij halen en onze belastingen gaan nog omhoog gaan. kga mijn AMG kunnen vergeten
Leave a comment:
-
In Amerika vind ik het verkeer veel beter. Rechts inhalen mag, met als gevolg dat mensen minder van rijstrook gaan veranderen, wat uiteindelijk veiliger is. Ook stond er hier om de 5km wel een agent te flitsen, dus iedereen hield zich aan de snelheid. Bij ons is de pakkans zo klein dat mensen gewoon zo hard rijden als ze zelf leuk vinden (vooral smorgens op de E40 Luik -> Brussel). Het grappige is wel dat camions hier zowat het snelste op de baan zijn. In Virginia zijn radar detectors blijkbaar niet legaal, maar die truckers hebben hun radio's waarmee ze flitsers doorgeven. Dus ik rustig 70mph aant rijden, en camions die de auto's inhalen lol.
Ook het principe met 4 stopborden op een kruispunt zou bij ons nooit werken, want wij Belgen zijn egoïstische klootzakken die geen voorrang zouden geven.
Ook heeft bijna elke auto wel genoeg pks, wat voorkomt dat iemand tegen 60kmh de autostrade op gaat rijden.
Ik zou liever wat meer betalen voor een ziekteverzekering, en wat minder voor de auto. Hier betalen ze nog geen 30 euro per jaar aan taks, ongeacht wat voor auto, en de wegen zijn in zeer goede staat. Wij betalen ons blauw om met een stomme diesel te slalommen tussen de putten.
Tot zover mijn afgunst van ons land lol.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenZo zijn er veel, die dat peizen dat ze gendarme zijn. Ik reed ernet een 80/u op teller op een 70 baan. Pipo rijdt rechts en smijt em zonder pinken of niks voor mijn neus en wijst naar het bord 70. Erna ga ii er voorbij en begint hij als ne zot te pharen. Aan de lichten stopt hij een 10tal m achter mij en stap ii toch uit voor te zeggen dat zijn pinker naar links niet marcheerd en em problemen met zijn pharen heeft. Em durfde niet opkijken, versteend gewoon vooruit kijken.
Leave a comment:
-
Zo zijn er veel, die dat peizen dat ze gendarme zijn. Ik reed ernet een 80/u op teller op een 70 baan. Pipo rijdt rechts en smijt em zonder pinken of niks voor mijn neus en wijst naar het bord 70. Erna ga ii er voorbij en begint hij als ne zot te pharen. Aan de lichten stopt hij een 10tal m achter mij en stap ii toch uit voor te zeggen dat zijn pinker naar links niet marcheerd en em problemen met zijn pharen heeft. Em durfde niet opkijken, versteend gewoon vooruit kijken.
Leave a comment:
-
Weer de zoveelste wannabe flik die denkt zich interessant te maken door een bus te filmen tegen 95 per uur (op de teller!) waar 90 toegestaan is en het online te gooien. Wat bezielen zulke mensen toch? Hij zou trouwens beter z'n camera weg leggen zodat hij zich kan concentreren op 't verkeer.
Leave a comment:
-
Ergernissen van gisteren.
Ben rustig op weg naar het werk, zit al een hele tijd een Peugeot 308cc voor mij, geen probleem houd zich goed aan de snelheid. Tot hij in Sint-Truiden als een slak begint te rijden en traag optrekt. Tussen de lichten van de Tongersesteenweg en die aan de Mercedes garage begin ik met inhalen, komt hij ook ineens naar links zonder pinker en net op de moment als ik met mijn voorbumper ter hoogte van zijn achterbumper zit. Aangezien ik nergens kon uitwijken ben ik vol in de remmen moeten gaan. (er reed niks voor hem en hij is aan de lichten niet links af gegaan).
Even later op diezelfde N80 ga ik naar links om een vrachtwagen in te halen, komt er ineens een Peugeot camionet naar links terwijl ik al naast hem reed, gelukkig week hij terug uit toen ik caxoneerde, want ik kon niet weg, en er reed ook al een auto achter mij.
's avonds op de terugweg van het werk zat ik achter drie auto's die geen snelheid konden aanhouden, steeds zitten vertragen en versnellen tussen 80 en 100 per uur.
Leave a comment:
-
Guest repliedMiddenvaksplakkers vind ik ook ongelooflijk irritant.
Gisteren nog zo'n pipo. Het was helemaal niet druk, dus dan voeg ik altijd na het inhalen van een vrachtwagen terug in op het eerste rijvak.
Op een bepaald moment kom ik naar het tweede rijvak om een vrachtwagen in te halen tegen 120. Op dat tweede rijvak zit er al ene te rijden tegen ongeveer 100, dus ik ga naar het derde rijvak om die in te halen. Nadat ik hem heb ingehaald ga ik terug naar het tweede rijvak, en aangezien het eerste ook vrij was zet ik pinker opnieuw op om naar het eerste te gaan. Intussen heeft die kerel waarschijnlijk ook door dat hij beter op het eerste kan gaan rijden, dus ik zie hem ook zijn pinker opzetten en naar het eerste gaan.
Op dat moment begint hij op het eerste rijvak opeens gas te geven zodat hij in mijn dode hoek zit en blijft hij opeens heel de tijd naast mij rijden. Ik versnel naar 130 om voor hem op het eerste te kunnen invoegen, doet hij dat ook. Uiteindelijk gewoon gas gelost zodat hij mij rechts inhaalde en ik achter hem kon invoegen...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenOk, hij kan opschuiven, maar stoort gij daar u werkelijk zo fel aan?
Het is niet alsof hij u in de weg rijdt ofzo.
Ik beperk mijn ergernissen toch meestal tot zaken die mij ook daadwerkelijk hinderen.
En als hij een pak sneller rijdt dan jullie op het eerste vak, kan je zelf de rest oversteken zonder dat je met hem rekening moet houden.
Wat véél ergerlijker is, is een middenvaksrijder waardoor je zelf ofwel rechts voorbij langs moet (mag niet), ofwel links oversteken (onnodig manoever). Dat is iets wat je bij zowat iedere snelwegrit minstens één of meerdere keren meemaakt.
het is en blijft een overtreding, waar niemand iets aan doet
en als ik pech heb word ik 5 km verder geflitst aan 129 of zo :-( wat ook een overtreding is, maar niet erger dan deze van hem!)
Leave a comment:
Leave a comment: