Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Dus niet max snelheid rijden (want die 70/90/50 is de MAXIMUM snelheid) is vrijgeleide om te gaan bumperkleven ?

    Jullie moeten allemaal wel heel belangrijk zijn dat jullie ook altijd aan die max snelheid moeten rijden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Niet iedereen die met een auto rijdt wilt snel rijden of is gehaast. Veel mensen zien die auto enkel als een transportmiddel en genieten zelden van het autorijden op zich. Die interesseren zich ook niet aan hoe snel ze wel zouden kunnen/moeten rijden op die 90 baan, ze hebben het dikwijls zelfs niet door hoe snel ze rijden. Ik heb geen problemen met zulke mensen, iedereen vult die definitie van dat autorijden voor zich in. Maar, het is natuurlijk wel vrij egoistisch als je als zulke 'tamme mens' een file achter je gaat creëren. Ik snap dat dit irritatie kan opwekken, zeker in dit land waar je de dag van vandaag haast nergens nog vooruit komt. Ik maak mij er nog zelden druk in, automaat in comfort stand, muziekje op, raampje wat open, lichtjes achterover in de zetel,... en cruisen maar.
    Als er inhaalmogelijkheden zijn, maak ik me er ook niet druk in. Uiteraard overdrijf ik als ik schrijf dat ik mijn stuur stuk gebeten heb. Maar het wekt wrevel op, blijkbaar niet alleen bij mij als ik daar rij. Is wel zo dat de tijd van gejaagd rijden voorbij is. Het is gewoon veel te druk en om dan op de snelweg op die derde band te gaan hangen (altijd optrekken en vertragen)... Veel leuker inderdaad rechts te houden en een constante snelheid met de stroom mee aan te houden. Kost veel minder inspanning, is veel veiliger en het tijdsverschil is meestal maar een paar autolengtes als het echt druk is.
    Maar toch... rij ik liever in de Ardennen. Daar laat het verkeer en de wetgeving nog toe op een normale manier te rijden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Klopt... Mag niet

    Leave a comment:


  • KdF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Wat houdt je dan tegen om je richtingaanwijzer op te zetten en hem in te halen ?
    Om 1 of andere duistere reden is heel dat stuk een witte doorlopende lijn, dus niet inhalen.

    Leave a comment:


  • 96gr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Dat het niet mag misschien?
    [advocaat van den duivel mode on]En hoeveel van zij die in dat geval niet inhalen omdat het niet mag, verkondigen dan wel dat ze soms te snel rijden hoewel dat ook "niet mag"... en ik stel dit zonder hier een discussie over te willen starten, het zal voor de meeste die er achter blijven hangen en die er zich in opwinden wel veel eer een geval zijn van niet (veilig) kunnen dan niet mogen...[advocaat van den duivel mode off]

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Wat houdt je dan tegen om je richtingaanwijzer op te zetten en hem in te halen ? ... motor in noodloop ? ..
    Dat het niet mag misschien?

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ik ben zondagavond teruggekomen over de N42. Weinig verkeer. Maar voor mij enen die constant tussen de 55 en de 60 aanhield. Op de stukken waar je zelfs 90 mag! Dan zijn ze verwonderd dat er eens iemand gaat bumperkleven...
    Vraag me af wat dat soort mensen bezielt. Is dat om zuinig te rijden, schrik om uit de bocht te vliegen op die rechte baan, met andere dingen bezig achter het stuur (kwil nie weten wat dat allemaal kan zijn),...
    Niet iedereen die met een auto rijdt wilt snel rijden of is gehaast. Veel mensen zien die auto enkel als een transportmiddel en genieten zelden van het autorijden op zich. Die interesseren zich ook niet aan hoe snel ze wel zouden kunnen/moeten rijden op die 90 baan, ze hebben het dikwijls zelfs niet door hoe snel ze rijden. Ik heb geen problemen met zulke mensen, iedereen vult die definitie van dat autorijden voor zich in. Maar, het is natuurlijk wel vrij egoistisch als je als zulke 'tamme mens' een file achter je gaat creëren. Ik snap dat dit irritatie kan opwekken, zeker in dit land waar je de dag van vandaag haast nergens nog vooruit komt. Ik maak mij er nog zelden druk in, automaat in comfort stand, muziekje op, raampje wat open, lichtjes achterover in de zetel,... en cruisen maar.

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Wat houdt je dan tegen om je richtingaanwijzer op te zetten en hem in te halen ? ... motor in noodloop ? ..

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik ben zondagavond teruggekomen over de N42. Weinig verkeer. Maar voor mij enen die constant tussen de 55 en de 60 aanhield. Op de stukken waar je zelfs 90 mag! Dan zijn ze verwonderd dat er eens iemand gaat bumperkleven...
    Vraag me af wat dat soort mensen bezielt. Is dat om zuinig te rijden, schrik om uit de bocht te vliegen op die rechte baan, met andere dingen bezig achter het stuur (kwil nie weten wat dat allemaal kan zijn),...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
    Ik hoef die weg niet te kennen... als je een half uur kan verliezen door een tractor, vrachtwagen of whatever, ga je die tijd verliezen door die tractor (of wat dan ook) en NIET door 70 te rijden i.p.v. 90.
    Het MAXIMUM tijdsverschil dat veroorzaakt wordt door 70 i.p.v. 90 te rijden is 4 minuten. Al wat een grotere 'vertraging' veroorzaakt ligt NIET aan het 20 km/u trager rijden dan toegestaan.
    Als je dit niet snapt moet je terug naar het derde leerjaar om rekensommetjes te leren maken.
    Euh nee.

    De N42 is een heel lange weg met best veel verkeerslichten, die ik maar al te vaak allemaal tegen heb.

    Tot wanneer de weg 2 vaks wordt en je dus mag inhalen, kan je gerust een 10 tal minuten verliezen. Je rijdt dan geen 90, geen 70, maar zo hooguit 45 achter een tractor met enkele camions erachter, met traag accelereren na elk verkeerslicht. Dus ja je kan er veel tijd verliezen. Als je die baan 2x per dag doet, alle dagen, dan heb je reden om eens te klagen.

    Leave a comment:


  • TooTall
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
    Als je dit niet snapt moet je terug naar het derde leerjaar om rekensommetjes te leren maken.
    Kom eens van uw zeepkist...In het derde leerjaar moet je eens proberen om als leerkracht tegen je kudde te zeggen "ik ga nu mijn lessen iets trager geven, dus in plaats van de voorziene 50 minuten zal het nu 55 minuten duren. Die 5 minuutjes minder spelen, dat is toch maar een verwaarloos tijdsverschil. Het is niet alsof het lesuur ineens 3 x zo lang zal duren"

    Ik denk dat die kindjes U rap tegen uw kloten zullen gaan stampen. 5 Minuten spelen, is 5 minuten spelen verdomme! Dus op een baan waar ge 70 moogt, en voor U hangt een appel tegen 60, dat is weldegelijk een irritatie ja.

    Ik ben geheel toevallig gisteren op die N42 geweest, hele tijd achter een Mitsubishi Lancer gereden die 60 deed. En je mag er nergens voorbij...toen moest ik denken aan die posts enkele dagen geleden over deze weg, ik snap het volledig...ik heb het geluk gehad van 3 tractoren gezien te hebben erop, perchance in de tegenrichting. Op de terugweg dan ook maar een andere weg gekozen zodat ik zeker niet prijs zou hebben.

    Leave a comment:


  • Maurice P.P.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    ik denk dat jij die weg niet kent, als er een vrachtwagen, of nog erger tractor zit + verkeerslichten waar ze heel traag optrekken ...
    een verschil van een 1/2 uur is best mogelijk !
    Ik hoef die weg niet te kennen... als je een half uur kan verliezen door een tractor, vrachtwagen of whatever, ga je die tijd verliezen door die tractor (of wat dan ook) en NIET door 70 te rijden i.p.v. 90.
    Het MAXIMUM tijdsverschil dat veroorzaakt wordt door 70 i.p.v. 90 te rijden is 4 minuten. Al wat een grotere 'vertraging' veroorzaakt ligt NIET aan het 20 km/u trager rijden dan toegestaan.
    Als je dit niet snapt moet je terug naar het derde leerjaar om rekensommetjes te leren maken.
    Last edited by Maurice P.P.; 06/10/2015, 06:11.

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
    Bwa, 20km/u trager als 90 toegelaten is lijkt mij toch aanvaardbaar: 90 is dan geen opgelegde snelheid hé, maar een MAXIMUM. Trager mag dus; sneller niet.
    Als men echter 40 à 50 zou rijden waar 90 de maximumsnelheid is, dan denk ik dat het misschien wel onder de noemer 'hinderen' valt en is het dus ook een verkeersinbreuk, of vergis ik me?
    Het begrip 'abnormaal traag' wordt echter niet gespecifiëerd in de verkeerswetgeving en is dus voor interpretatie vatbaar... behalve op de snelweg; daar geldt een minimumsnelheid van 70 km/u... wat een groot verschil maakt met de maximumsnelheid, hetgeen mij doet vermoeden dat zelfs 50 km/u rijden waar 90 is toegestaan waarschijnlijk nog niet als 'hinderend' door de mannen met de lange arm zal worden beschouwd en geverbaliseerd...

    By the way: 22 km aan 90 km/u duurt net geen 15 minuten; aan 70 km/u duurt dat net geen 19 minuten... een verschil van 4 luttele minuutjes x 3 = stuur opgevreten in 12 minuten...
    ik denk dat jij die weg niet kent, als er een vrachtwagen, of nog erger tractor zit + verkeerslichten waar ze heel traag optrekken ...
    een verschil van een 1/2 uur is best mogelijk !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ja, en die remmen dikwijls dan nog alvorens in te voegen. Waarom is een raadsel, wie gaat nu remmen op een oprit als je gas moet geven?

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
    Gisteren al een kilometer of 10 achter ene gehangen die max. 50 reed waar 70 mocht en inhalen was niet mogelijk.
    Natuurlijk moest hij ook de autostrade op.
    In't begin van de oprit een gat gelaten en inderdaad, meneer aan amper 90 erop.
    Ik ben tot het einde op de oprit gebleven en voegde aan 120 voor hem in, eigenlijk ben ik hem rechts voorbijgereden.

    Volgens mijn broer is dat ook rechts inhalen, volgens mij is dat gewoon invoegen?
    Die situaties ken ik perfect. Wil je zo'n oprit eens snel nemen, hangt daar zo eentje voor u die tegen 50 per uur de autosnelweg wilt invoegen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Ge kunt die mensen uit de brousse halen, maar de brousse niet uit die mensen.
    Men kan de brousse ook niet uit veel geboren en getogen Vlamingen halen.

    Leave a comment:


  • SilentSpring
    replied
    Het grote ergernis topic deel VII

    Gisteren al een kilometer of 10 achter ene gehangen die max. 50 reed waar 70 mocht en inhalen was niet mogelijk.
    Natuurlijk moest hij ook de autostrade op.
    In't begin van de oprit een gat gelaten en inderdaad, meneer aan amper 90 erop.
    Ik ben tot het einde op de oprit gebleven en voegde aan 120 voor hem in, eigenlijk ben ik hem rechts voorbijgereden.

    Volgens mijn broer is dat ook rechts inhalen, volgens mij is dat gewoon invoegen?

    Leave a comment:


  • nickotje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Ah.....

    Mensen die op een mooie open weg de naald tussen de 55-60 variëren terwijl je er 70 mag...Vervolgens ga je erachter de autostrade op, na het (obligatoir levensgevaarlijk tergend traag) invoegen heb je eindelijk de mogelijkheid om hun in te halen. Vervolgens trek je rustig op tot 120 en zet je CC aan. Oef, we zijn er vanaf. En een kwartier later komt dezelfde wagen U ineens tegen 140+ voorbij...om dan in te voegen, en dan loopt die uit, nog iets uit, stopt met uitlopen, blijft gelijk, je haalt een beetje in, je haalt een beetje meer in, en je moet er weer over. En als je dan naar links gaat en op CC wilt inhalen zie je die appel wakkerschieten, in zijn spiegel gluren, en een plofje roet uit de uitlaat en ineens haal je niet meer in...dan is het dus kiezen tussen ofwel een dot gas erbij om erover te geraken, ofwel opnieuw invoegen en hopen dat hij nu wél blijft doorrijden...
    Diene mens mag toch ook zijn facebookmeldingen bekijken hé, wat moet hij anders toen tijdens het autorijden..

    Leave a comment:


  • TooTall
    replied
    Ah.....

    Mensen die op een mooie open weg de naald tussen de 55-60 variëren terwijl je er 70 mag...Vervolgens ga je erachter de autostrade op, na het (obligatoir levensgevaarlijk tergend traag) invoegen heb je eindelijk de mogelijkheid om hun in te halen. Vervolgens trek je rustig op tot 120 en zet je CC aan. Oef, we zijn er vanaf. En een kwartier later komt dezelfde wagen U ineens tegen 140+ voorbij...om dan in te voegen, en dan loopt die uit, nog iets uit, stopt met uitlopen, blijft gelijk, je haalt een beetje in, je haalt een beetje meer in, en je moet er weer over. En als je dan naar links gaat en op CC wilt inhalen zie je die appel wakkerschieten, in zijn spiegel gluren, en een plofje roet uit de uitlaat en ineens haal je niet meer in...dan is het dus kiezen tussen ofwel een dot gas erbij om erover te geraken, ofwel opnieuw invoegen en hopen dat hij nu wél blijft doorrijden...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ze hebben daar kilometers lang witte lijnen getrokken, gewoon op rechte baan. Eerst was gezegd dat de tractoren langs de parallelwegen moesten, maar blijkbaar is dit niet doorgegaan. Resultaat: als er dan een tractor rijdt begaan tientallen of meer een zware overtreding. Zijn nu aan't overleggen om er eindelijk een viervaksweg te maken van Lessen tot Wetteren. Maar de groenen houden t spel weer tegen...

    Is ook een oplossing

    Leave a comment:

Working...
X