Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zondagavond. Witte Kia Sorento die mij op de expressweg in Ieper bijna ramt om dan alles dicht te gooien om de bocht naar de A19 aan 25kmh te nemen. Aan einde van de oprit rijdt em nog altijd maar 40kmh, ik zat toen wel serieus te bumperkleven geef ik toe, als die brakecheckt, of dat dacht ik toch. Op de A19 heeft hij mij tot drie maal toe bijna geramd, en verschillende andere auto's de pechstrook op gedwongen door er naast te gaan rijden en plots aan zijn stuur te snokken.
Dan verder op de R8 aan de eerste verkeerslichten moet ik dan op het fietspad uitwijken of hij zit in mijn koffer, waarna hij mij niet meer toelaat in te voegen en aan opnieuw 30 per uur verder rijdt. Dus ga hem opnieuw voorbij en heb jammergenoeg weer rood bij de volgende lichten. Daar zit hij weer in mijn kofferbak. Ik stap uit en ga verhaal halen. Hij had een zeer duidelijk antwoord klaar, ik citeer: "mkdqfmkemnqdiodiainemfis!!". Zo zat als een kanon. Flikken gebeld, die waren er bijna meteen, patrouille was net op de R8.
Ondertussen een dwaas wijf dat gestopt was om te zeggen dat ik die mens met rust moest laten. Nadat ook zij de volle lading kreeg droop ze af. Hopelijk is die vent zijn rijbewijs toch een tijdje kwijt, was er serieus over. Enige waar ik spijt van heb is dat ik pas na 30km gebeld heb ...
Leave a comment:
Guest replied
Hier speelt het gewicht dan een grote rol. Frontale botsing ben je beter met de zwaarste wagen, op stilstaand object beter met de lichtste. Men beweert dat Diana nog geleefd zou hebben mocht haar Mercedes niet gepantserd zijn geweest. Zou kunnen...
Volgens de basisfysica is de impact van snelheid toch 140 km/h hoor.
Maar het grote verschil zit in de vervorming van beide objecten, die een groot deel van de impact neutraliseert.
Methode van werken met kreukelzones.
Twee dezelfde autos die aan 70 tegen elkaar vliegen is't zelfde als 1 die aan 70 tegen een muur vliegt en is't zelfde als een die aan 140 rijdt terwijl de andere stilstaat. De klap zal in de drie gevallen vergelijkbaar zijn maar in't laatste geval schuiven ze beide nog door aan 70 na de botsing. Kunnen ze nog eens ergens tegenzitten.
Serieuze ergernis : 5 gekleurde medemensen met 2 kinderen op de schoot in een BMW1 serie. Die me dan ook nog vies aankijken wanneer ik eens met mijn hoofd aan het schudden ben van onbegrip.
Maar ja wij begrijpen jullie standpunt, de BMW Active Tourer 7plaatsen is ook echt niet mooi... Maar om daarvoor jullie kinderen hun leven te riskeren is er echt toch wel dik over hoor.
Waarschijnlijk ben jij dan ook de enige die zich hieraan ergert .
Voor mijn part zitten ze met 100 personen in een 1 serie, dat stoort mij hoegenaamd niet.
Leave a comment:
Guest replied
veel ergernissen heb ik niet meer maar eentje dat blijft,... mensen die voor je oprit parkeren terwijl de overkant van de straat 300m lege parkeerplaatsen zijn en 10m verder aan mijn kant ook plaats zat is. Nadeel van naast een dokter te wonen zeker?
Serieuze ergernis : 5 gekleurde medemensen met 2 kinderen op de schoot in een BMW1 serie. Die me dan ook nog vies aankijken wanneer ik eens met mijn hoofd aan het schudden ben van onbegrip.
Maar ja wij begrijpen jullie standpunt, de BMW Active Tourer 7plaatsen is ook echt niet mooi... Maar om daarvoor jullie kinderen hun leven te riskeren is er echt toch wel dik over hoor.
Klopt niet. Tegen elk 70km/h met een even zwaar voertuig is de klap net hetzelfde als tegen een dood object. Basis-fysica. Beide voertuigen stoppen gelijk, moest 1 van de voertuigen veel zwaarder zijn en doorduwen, pas dan kan je een optelsom maken, maar die zal ook nooit 70+70 zijn.
Volgens de basisfysica is de impact van snelheid toch 140 km/h hoor.
Maar het grote verschil zit in de vervorming van beide objecten, die een groot deel van de impact neutraliseert.
Methode van werken met kreukelzones.
Klopt niet. Tegen elk 70km/h met een even zwaar voertuig is de klap net hetzelfde als tegen een dood object. Basis-fysica. Beide voertuigen stoppen gelijk, moest 1 van de voertuigen veel zwaarder zijn en doorduwen, pas dan kan je een optelsom maken, maar die zal ook nooit 70+70 zijn.
Inderdaad.
Is eens op Mythbusters geweest ook. De krachten heffen elkaar op (bij identieke voertuigen) .
logisch, iedereen gaat zelfde richting uit, zoals bij racen, als je dan een tik krijgt meestal niet zo erg (letsels minimaal)
op gewestwegen en gemeentewegen 70 km/uur uit beide richtingen = alsof je aan 140 tegen een beton knalt!
Klopt niet. Tegen elk 70km/h met een even zwaar voertuig is de klap net hetzelfde als tegen een dood object. Basis-fysica. Beide voertuigen stoppen gelijk, moest 1 van de voertuigen veel zwaarder zijn en doorduwen, pas dan kan je een optelsom maken, maar die zal ook nooit 70+70 zijn.
Ongeveer 50% dodelijke slachtoffers op snelweg droeg geen gordel!
Tel er de trukers bij die achteraan op een file knallen, mensen die echt domme dingen doen en je hebt 90% van de dodelijke slachtoffers snelweg.
120 is een conventie he! Sommige landen 110 anderen 130 en zelfs 140 of helemaal geen limiet..
120 is echt niet meer van deze tijd.
logisch, iedereen gaat zelfde richting uit, zoals bij racen, als je dan een tik krijgt meestal niet zo erg (letsels minimaal)
op gewestwegen en gemeentewegen 70 km/uur uit beide richtingen = alsof je aan 140 tegen een beton knalt!
Leave a comment:
Guest replied
Tja, zo kan je altijd iets zeggen. Wat als op een rechte baan enen naar je toe komt gereden? Op je helft blijven heeft weinig te maken met de Ardennen geloof ik lol
Gisteren autostrade richting Kortrijk - was vrij druk - ik rijd vrij kort op mijn voorligger op linkse vak maar plots wil er toch nog iemand komen tussenwringen dus ik geef een toefje gas bij om gat te verkleinen ( die kerel begin daar te tuten en te gebaren, komt daarna in mijn gat hangen en komt iets verder wanneer ik in het midden reed naast mij rijden te gebaren en dan stilletjes ook naast mij op het midenvak rijden ??
Nu ik weet dat het niet hoffelijk was van mij om in het begin dat gaatje toe te rijden, maar volgens mij ben je nog altijd niet verplicht iemand tussen te laten he!??
Sommige mensen denken dat louter omdat ze pinken ze ineens maar voorrang moeten krijgen ??
Vreemde ergernis. Als jij je aan de wettelijke tussenafstand laat kan die er gewoon tussen, dus je was zelf al in overtreding.
Zo is dat. Wallonië, met vooral de minder bevolkte Ardennen, is een zaligheid om te rijden. Zowel met de auto, moto of fiets.
Totdat je zelf half door iemands voortuin moet rijden om voor zo een gast uit te wijken omdat die zijn bocht aan de verkeerde kant pakt...
Ergernis van de week: gietende regen + de ene na de andere vrachtwagen die aan het inhalen is, vaak met meerdere achter elkaar met slechts enkele meters tussen. En ja, hoofdzakelijk Belgen, ja.
Ja echt he, die mannen vlammen nog zoals wij dat deden in de jaren negentig. Daar zijn banen waar je 90 mag die hier 50 zouden zijn. Smal, bochten, dorpjes...
Zo is dat. Wallonië, met vooral de minder bevolkte Ardennen, is een zaligheid om te rijden. Zowel met de auto, moto of fiets.
Leave a comment:
Guest replied
Ja echt he, die mannen vlammen nog zoals wij dat deden in de jaren negentig. Daar zijn banen waar je 90 mag die hier 50 zouden zijn. Smal, bochten, dorpjes...
Leave a comment: